12 Nisan 2008 Cumartesi

Mercimek köftesi



Sevgili Gülay'ın menüsünde ki harika lezzetlerden bir tanesi de mercimekli köfte idi.Çocukların köfteleri marul yapraklarına sarıp yemeleri lezzeti hakkında fikir verebilir sanırım:))))



Malzemeler:
  • 2 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1, 5 su bardağı ince bulgur
  • 3 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 3–4 yemek kaşığı sıvıyağ
  • yeşil soğan
  • kırmızı pul biber
  • maydanoz
  • tuz
  • kimyon
  • limon
Hazırlanması:
  • Mercimekler yıkanıp üzerini bir parmak geçecek şekilde su eklenip haşlanır(sanırım 3–3,5 su bardağı kadar) . Mercimekler haşlanıp suyunu çektikten sonra bulgur ilave edilir ve ağzı kapatılıp 15 dakika kadar demlendirilir.
  • Yemeklik doğranmış kuru soğan ve salça sıvıyağda kavrulur. Bu karışım şişen bulgurlu mercimeğe ilave edilip yoğrulur. İnce kıyılmış maydanoz, yeşil soğan, kimyon, tuz ve kırmızı pul biber de ilave edilip karıştırılır.
  • Karışımdan küçük parçalar alınıp elimizle şekil verilir ve servis tabağına dizilir.. Limon ve marul yaprakları ile servis edilir.

9 yorum:

  1. ne güzel çocukların yemesi bizim ufaklık çok seviyor eline alıp alıp yer :) ellerine sağlık Gülay cığın ...

    YanıtlaSil
  2. Çoooook severim mercimek kçftesini
    harika olmuşlar.Ellerşine sağlık Bengisucumm

    mutlu pazarlar
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  3. canım arkadaşının ellerine sağlık..masada herşey çok güzel görünüyo..
    sizlere afiyet olsun..
    mercimekli köfte herzaman favorim olmuştur...

    öpüyorum..
    iyi pazarlar diliyorum...

    YanıtlaSil
  4. Olsa da yesem.:) Uzun zamandır yapmadım mercimekli köfte.
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık. ayrıca ben aşağıdaki pastaya bayıldım. çook güzel.kaldıysa ben istiyom ondan

    YanıtlaSil
  6. mercimekli köfteyi sevmeyen varmı?
    sanırım yok..şölee üzerine limonuda sıktıkmı.off yemede yanında yat..ellerine sağlık cnm..nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  7. bende bayılırım mercimek köftesine..çokta güzel görünüyor..yiyenlere afiyet olsunn

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Bengisu, mercimek köftesini çok severim, ben de geçen hafta ilk defa yaptım.. Ellerine sağlık, pek güzel görünüyor.. Fotoğraf da çok hoş..

    YanıtlaSil
  9. harika bir menü olmuş, hepsi de çok lezzetli görünüyor, arkadaşının ellerine sağlık... nişastalı kurabiyeler de nefis olmuş, ben de aynı hamurla mantar kurabiyeler yapıyordum, böyle şekilli çok hoş olmuşlar, mercimekli köftenin görüntüsü de çok albenili, ben hepsinden istiyorum:))
    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats