13 Nisan 2008 Pazar

Patatesli arpa şehriye pilavı


Sevdiğim lezzetlerden biri olan arpa şehriye pilavını arada kaçamak yapıp faklı malzemeler ekleyerek yapıyorum.Yukarıda ki resimde ki ise tel ve arpa şehriyenin karışımıyla hazırlanmış ilk defa denememe rağmen çok lezzetli olan bir pilav.
Malzemeler:













  • 1 su bardağı arpa şehriye
  • 1/2 su bardağı tel şehriye
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 orta boy patates
  • 1 çorba kaşığı salça
  • 1 tane et bulyon
  • 5 dal taze soğan
  • 1 çorba kaşığı taze nane
  • tuz

Hazırlanması:




  • Küp doğranmış patates ve kuru soğanı sıvıyağda bir kaç dakika kavurun,arpa ve tel şehriyeyi ekleyip kavurmaya devam edin.Şehriyelerin rengi değişmeye başlayınca salça ve doğranmış taze soğanı ekleyip bir kaç dakika daha kavurun.
  • Kavrulan şehriyelere et bulyonu da ilave edip üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyin.Kaynadıktan bir kaç dakika sonra kısık ateşte pişirin.
  • Pişen ve ilk sıcaklığı çıkan şehriyeli pilava ince doğranmış taze naneyi de ekleyip servis yapın.

21 yorum:

  1. Bengisummm, enfes olmuş, valla hiç yapmadım ama kesinlikle yapmam lazım..Mutlaka tadı tam benliktir bu pilavın..Niyeyse pilava karşı aşırı bir düşkünlüğüm var, yanında hiç bir şey olmazsa bile sadece karabiber serpip yediğim olmuştur..Birde taze demlenmiş olacak tabi :))) Pis boğazım ben anlayacağın :)))
    Ellerine sağlık canımcım,
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  2. çok değişik mutlaka deneyeceğim oğlum için..

    YanıtlaSil
  3. merhaba
    çok nefis görünüyor ellerine sağlık
    selamlar

    YanıtlaSil
  4. Tek kelime ile süper.tam benim damak tadıma göre vallahi,ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Pasta cok güzel görünüyor,ellerine saglik.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Bengisummmmmmmm, inan cok leziz ve degisik bir tariffffffffff.Ellerine saglik güzelim.........

    Kocaman öpüyorummmmmmmmmmmm
    Emos

    YanıtlaSil
  7. Canım enfes bi pilav olmuş bu. Eline koluna sağlık.

    Mutlu ve huzurlu bir hafta diliyorum..

    YanıtlaSil
  8. canım ne güzel tarifler veriyorsun.eline sağlık.görüntü,lezzet 10 numara..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık çok hoş görünüyor..deneyeceğim tarifler arasına girdi...sevgiler

    YanıtlaSil
  10. canim nefis bir pilav olmus mutlaka deneyecegim ellerine saglik sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. Surekli tariflerini goruyorum ama, hic denemedim sehriyeli pilavi. Senin anlatmanla ve fotolarla karari verdim, artik denemenin zamani geldi:) Tesekkurler,
    Bir de guzel bir sayfan var, linklerinde de gordum kendimi:) Hemen ben de ekliyorum.

    YanıtlaSil
  12. Bengisu, ilk fırsatta, hatta bu gün deneyeceğim inşallah. Şehriye pilavını biliyorum ama bu daha değişik ve resim de insanı cezbediyor.
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  13. hiç görmediğim veya görmüş olabilirim ama hiç denemediğim bir tarif eminim güzeldir.artık pirinç pilavı zengin yemeği olucak malesef çok pahalı oldu son zamanlarda. çok sevindim kursa başlamana:) bende hamileyken gitmiştim aslında okuldada görmüştük ama ilerletmek için iyi olur Allah zihin açıklığı versin bende şimdi arapça veya osmanlıca kurslarına gitmek istiyorum ama çocuk elimi kolumu bağlıyor.sende bana dua et yoğun yaşıyorum..selametle.

    YanıtlaSil
  14. sehriye pilavini cok severim ama
    patatesli hic denemedim.güzel görünüyor.elerine saglik..

    YanıtlaSil
  15. Bengisucum
    ellerine sağlık,şehriyeli pilavın nefis görünüyor.pataeste ayrı bir lezzet katmıştır eminim

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  16. hiç yapmadım ama denemekte yarar var çünkü çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. selamlar
    degisik bir pilav olmus ellerine saglik denemek lazim sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Merhaba canım, arpa şehriye pilavını bizde çok severiz.Sende görünce ne zamandır yapmadığımı farkettim bu aralar yapayım bari...ellerine sağlık...bikaç gün yazmadığın zaman merak ediyorum haberin ola...Nazife

    YanıtlaSil
  19. bende yeni katıldım bloggere arkadaşım özlemin syesinde sizide onun arkadaş listesinde takip ediyrum.ben aysun uzun zamandır arpa şehriye pilavı yapmamıştım birden görünce canım çekti akşama bende yaparım tavuklada güzel gider ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  20. merhaba ben aysun arpa şehriye pilavın güzel görünüyo değişik bi tarif bayadır yapmamıştım canım çekti akşama yaparım tavukla ii gider

    YanıtlaSil
  21. merhaba ben aysun arpa şehriye pilavın güzel gözüküyo değişik bir tarif akşama yaparım tavukla güzel gider ellerine sağlık

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats