20 Nisan 2008 Pazar

Yumurtalı lezzetler 1

Yumurta ve yumurtalı lezzetlere karşı olan sevgim çocukluğuma dayanıyor aslında. Küçük bir kız çocuğu iken hayal meyal hatırladığım, Ayşe Teyzeme sık sık söylediğim, “Ben kırmızı kabuklu haşlanmış yumurta istiyorum!” sözleri olurdu. Sağolsun teyzeciğim de benim nazlanmalarıma hiç itiraz etmeden beyaz kabuklu yumurtaları haşlarken içine soğan kabukları koyar birlikte kaynatır ve benim deyimimle “kırmızı kabuklu yumurtalar” elde eder ve yüzümde kocaman bir gülümsemeyle yumurtalarımı yememi sağlardı.
Şimdiler de kızım benden kırmızı kabuklu yumurtalar istemese de yumurtayı en sevdiğim hali olan “kayısı haşlama” tabiriyle az haşlayıp veya farklı sunumlarda yemeklerin üzerinde çok severek tüketiyorum.
  • Farklı sunumlarda haşlanmış yumurta

  • Birinci resimdekiler; bıçakla ortadan ikiye kesilmiş sarıları ayrı bir kapta 1 tatlı kaşı yoğurt ile karıştırılıp beyazların ortalarına doldurulmuş ve zeytinle süslenmiş olan haşlanmış yumurtalar.
  • İkinci resimdekiler ise benim yumurtanın en sevdiğim hali “ kayısı yumurta “ tabiriyle adlandırılan ve baharatlarla süslenmiş olanlar…
  • Yumurtalı Pırasa

Yumurtalı pırasa ise pırasa yemeklerine ve kahvaltıya alternatif arayanların beğeneceğini düşündüğüm,kardeşimin eşi Sevil'in kahvaltı da sık yaptığı lezzetlerden birtanesi...
  • Pırasalar ince olarak doğranır ve bir iki çorba kaşığı sıvıyağda arasıra karıştırılarak ve kapağı kapalı olarak pişirilir. İstediğimiz baharatlar ve tuz eklenip karıştırılır. Kişi sayısına göre üzerine yumurta eklenip kapağı kapatılarak kısık ateşte yumurtalar katılaşana kadar pişirilir.
  • Yumurtalı Madımak

Bunlar ise karşı komşumun toplayıp temizledikten sonra kışın kullanmak için konserve yaptığı ve sevdiğimi bildiği için arasıra " tadına bakarsın " diyerek yanında yufka ekmeği ile bana da verdiği madımaklar.
  • Konserve madımakları çok az sıvıyağda bir kaç dakika kavurup çırpılmış yumurta ekleyip pişirin.
  • Sucuklu Yumurta







Aslında ekleyip eklememe konusunda kararsız kaldığım mutfağa yeni girenlere yardımcı olmak adına eklediğim benim bol yumurtalı sevdiğim sucuklu yumurta.

Doğranmış sucuklar bir kaç dakika çok az sıvıyağda kavrulur.Üzerlerine kişi sayısına göre çırpılmış yumurta eklenip kapağı kapatılarak pişirilir.İsterseniz benim yaptığım gibi yumurtaları ekledikten sonra karıştırarak pişirebilirsiniz.
Bir sonra ki yumurtalı lezzetler;
  • Yumurtalı ıspanak
  • Yumurtalı kurutulmuş taze fasulye kavurması
  • Yumurtalı soğan
Benim aklıma gelen yumurtalı lezzetler şimdilik bunlar, sizlerden gelecek farklı yumurtalı tarifleri merakla bekliyor olacağım.....

26 yorum:

  1. ne güzel yumurta yemeniz bende sadece harşlanmışını veya teryağda pişmişini severim. annem biz küçükken çok zorlamış olmalıki 4 kardeşten 3 kız kardeşlerin hiç biri sevmiyor. bizde yumurtayı sadece abim yer:) çocuğumda bana benzemesin diye korkarken o da sevmez oldu sadece harşlanmışını o da canı isterse yiyor. çok güzel sunumlardı ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. bengisucum,yumurtayı özelliklede kayısı kıvamını bende çok severim.hepsi birbirinden lezzetli tarifler vermişsin.ellerine sağlık canım.bu arada geçenlerde sende gördüğüm kakaolu ıslak kurabiyeden yaptım blogumda yayınladım.gerçekten nefiss bişey hepimiz çok sevdik.tarif için sağol tatlım.öpüyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Canım hepsi birbirinden lezzetli,ellerine sağlık.
    Hayırlı huzurlu günler..

    YanıtlaSil
  4. HEPSİ BİRBİRİNDEN LEZİZ GÖRÜNÜYOR CANIM SUNUMLARINDA ÇOK HOŞ OLMUŞ ELLERİNE SAGLIK SEVGİLER

    YanıtlaSil
  5. Yumurtalı lezzetlere ayılan bayılan biri olarak böyle çeşit çeşit yumurta görmek beni sevindirdi.

    Hayatım yumrutayı kırmızı yapma fikride pek hoşuma gitti :))

    Ellerine sağlık

    sıcacık sevgiler.

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  6. Hepsi harika bu lezzetlerin...

    Pırasalı olanı denemek isterim...
    Biz genelde soğanlı yumurta (kuru) yaparız... Pırasalı da güzel olacaktır eminim...

    Ellerine sağlık Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Bengisummm, her bir şekline bayıldım yumurtaların, bende çok severim yumurtayı..Bende çocukken genelde pazar kahvaltılarında kayısı pişirilmiş halini isterdim, nedense hafta arası yemezdim okul telaşından :)
    Ellerine sağlık canımcım, yoldaki tarifleri bekliyorum,
    Çok öptüm...

    YanıtlaSil
  8. Canım, hepside nefis görünüyor, ellerine sağlık, iyi haftalar ..sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. canım kırmızı yumurtana bayıldım....soğan yeseydim denerdim kesin...

    yumurtalı herşeye bayılırım....ellerine sağlık..hepsi birbirinen güzel görünüyor......

    ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
  10. Ben de en çok kayısı haşlanmış, tuz,karabiber ve pul biberle zenginleştirilmişini severim.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. hepsini ama hepsini çok severim.Bende yumurtayı haşlıyorum dilimleyim limonlu zeytinyağ döküyorum üstüne çok güzel oluyor denemeni tavsiye ederim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. çok güzel olmuşlar ellerine sağlık
    sucuklu yumurtaya asla hayır diyemem :)

    YanıtlaSil
  13. Merhaba canım,

    Ben hiç kırmızı yumurta bilmiyordum, 15-20 gün önce falan eşim sabah kahvaltısı için ekmek almaya gitmişti elinde kırmızı bir yumurta ile geldi oğluma uzatıp bak oğlum sana kırmızı yumurta getirdim diyince ben şaşırdım oğlumdan çok benim ilgimi çekti...Eşim nevruz bayramlarında böyle yumurtalar yapıldğından bahsetti.Annemle konuştum da annannem eskiden annemlere yumurta yedirebilmek için bu yöntemi denermiş....

    Ama şükür benim oğlumda eşimde bende severek yiyiyoruz her şeklini...

    Çeşitlerin hepsi birbirinden güzel....Ellerine sağlık....

    Sevgiler
    Nagehan

    YanıtlaSil
  14. canım konu tam benlik.tam bir yumurta canavarıyım.özellikle haşalnmış ve sucuklu yumutaya bayılırım.ama pırasalıyı ilk kez duydum.ilk fırsatta denemek isterim.sofra için teşekkürler.eline sağlık..

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor..sevgilerr

    YanıtlaSil
  16. hepsi çok lezzetli görünüyor.ana içlerinden en çok yumurtalı pırasayı severim.hemde çok.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Yumurta ne çok yerde işe yarıyor değil mi? Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. ben madımak yemeğini çok seviyorum şimdi tam zamanı yumurtalı hiç yemedim eminim oda güzeldir ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  20. biz de eşim yemediği için ben de pek yemez oldum..sen de ne güzel sunumlar hazırlamışsın, ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  21. Bengisucum, inan hepsi birbirinden leziz.Ellerine saglik güzelimmmmmmmmmm

    Kocaman öpüyorummmmmmmmm
    Emos

    YanıtlaSil
  22. canimcim bunlar mis olmus ellerine saglik opucukler buralardan oralara

    YanıtlaSil
  23. Ellerine sağlık canım, hepsi birbirinden nefis görünüyor.
    En çok sebzeli olanlara bayıldım.
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  24. ellerine sağlık yumurtayı bende çok severim..sunumlar çok şık ve iştah açıcı..sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Bu arada siteniz çok güzel
    yumurtayı bende çok severim.Yumurtayı kaynatırken mor lahana yaprağı da koyarsanız yumurtanın rengi açık mavi oluyor denemenizi tavsiye edrim.

    YanıtlaSil
  26. Teşekkürler Kibariye!

    En kısa zamanda özellikle kızım için deneyeceğim,eminim ki bayılacaktır...Mavi en sevdiğim renk olduğu için yemeye kıyamayabilirim ama:)))


    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats