20 Mayıs 2008 Salı

Çilekli Süzme Yoğurt Keki (Cheesecake)

Lorlu ve peynirli lezzetleri sevdiğimi,tatlısından kurabiyesine herşey de kullandığımı bloğun yakın takipçileri bilirler.Uzun süredir denemek istediğim ve olmazsa diye ertelediğim peykekleri sonunda cesaret edip denedim.Eşim ve benim çok beğendiğimiz,sürekli yapar olduğum bir lezzet ortaya çıktı.Daha hafif olduğunu düşündüğüm için şu an yoğurtlu denemeler yapıyorum. Peykekleri Açık Büfe'nin süzme yoğurtlu kek tarifini değiştirerek yaptım.Tarif burada. malzemeler:

Tabanı için :

  • 1 su bardağı ince çekilmiş zencefilli kurabiye
  • 1/4 bardak ince çekilmiş ceviz
  • 3 yemek kaşığı tereyağı

Kek için:

  • 500 gr süzme yoğurt (suyu süzdürülmüş kaymaklı yoğurt kullandım)
  • 200 gr lor peyniri
  • ½ su bardağı şeker (miktarını arttırabilirsiniz)
  • 2 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 2 yumurta
  • 1/4 su bardağı süt
  • 1/2 su bardak doğranmış çilek

sos için :

  • 1 su bardağı çilek püresi
  • (Çilek ve pudra şekerini rondoda püre haline getirip sos olarak kullanın.)

Hazırlanması:

  • Bisküvileri ve cevizi rondoda iyice çekin. Erittiğiniz tereyağını bisküvi ve cevize ilave ederek karıştıralım. Karışımı 24 cm çapındaki (veya daha küçük) kelepçeli kalıbın tabanına iyice bastırarak yerleştirelim. Kalıbı en az 15-20 dakika buzdolabına koyalım ve tabanın donması için bekleyelim.

  • Derin bir karıştırma kabına süzme yoğurt, şeker, un, limon kabuğu rendesi ve limon suyunu koyarak mikserle karıştırın. Yumurtaları birer birer ekleyip son olarak sütü ilave ederek karıştırmaya devam edin.

  • Yoğurtlu karışımın yarısını bisküvili(kurabiyeli) tabanın üzerine dökün. Yoğurtlu karışımın üzerine çilekleri yayın ve kalan yoğurtlu karışımın tamamını çileklerin üzerine dökün.

  • Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında üzeri sararıncaya kadar yaklaşık 40 - 45 dk kadar pişirin.İsterseniz kek pişerken üzeri çatlamasın diye fırının içine küçük bir kapla su koyabilirsiniz(ben iki kase su koydum).

  • Kek piştikten sonra fırının kapağını açmadan,keki ılınması için fırında bekletin. Oda ısısına geldiğinde ise keki buzdolabında soğutun. Kalıptan çıkarmadan en az 4 saat, eğer vaktiniz varsa bir gece dolapta bekletin.

  • Kek soğuduktan sonra kalıptan çıkarıp servis tabağına alın.Peykek'in üzerine çilek sosunu düzgünce döküp servis yapın.

Diğer lorlu lezzetler;

21 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.Bu güzel tariflerinizle tekrar etkinliğimizde katılmanızı bekliyorum.Görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglik canim
    pastan nefis gorunuyor
    bende cok severim bu tadi
    size afiyet olsun

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  3. Canım Bengisummm, tek kelimeyle enfes bir görüntü, tadıda kesin öyledir..Lor peynirini hiç cheesecake de denemedim ve tadını acayip merak ettim şimdi..Ellerin dert görmesin canım arkadaşım, harikasın..
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  4. Süper olmuş... Ellerine sağlık... Ben bir peykek hastasıyım... Ben labneyle yapıyordum yoğurtlu ve lorlu olması hoşuma gitti... Deneyeceğim en kısa zamanda...

    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  5. benimde denemek istediğim tarifler arasında chese kek var fakat bir türlü cesaret edemiyorum. Demek güzel oluyor,ellerine sağlık çok hoş gözüküyor.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,
    İnanılmaz leziz gözüküyor.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Canımmm,

    Yoğurtla yapılan cheesecake'i hiç yemedim, hep peynirli yapıyorum; ama not aldım, bunu da deneyeceğim..

    Ellerine sağlık canımcım,

    Sımsıcak sevgiler.....

    YanıtlaSil
  8. YA NEFİS OLMUŞ GERÇEKTEN.BAKAKALDIM RESMEN.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

    YanıtlaSil
  9. FARKLI BİR TARİF OLMUŞ CNM ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  10. "İYİ DOSTU OLANIN, AYNAYA GEREKSİNİMİ YOKTUR..." (MEVLANA).. Güzelliklerle dolu bir gün dilerim canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. canım lezzetli bir tarif daha ellerine saglık.gecikmiş un kurabiyesini yaptım ve blogda resimledim bakabilirsin .sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  12. Harika görünüyor,hele üzerindeki çilek sosu ımmm:)
    Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  13. Handecim;enfes gözüküyor,döktürmüşsün yine ellerine sağlık...öptüm

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık. nefiis olmuş.

    YanıtlaSil
  15. bengısu ellerıne saglık canım..dolaptakı suzme yogurttan ne yapacagımı bılıyorum artık:))

    YanıtlaSil
  16. Cok nefis olmus, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  17. ELLERİNE YAĞLIK CANIM BU ÇOK GÜZEL BİR TATLI OLMUŞ...SEVGİLER

    YanıtlaSil
  18. Harika bir sey olmus bu eline saglik.Burada cilek tarlasi acildigindailk isim cilekli peykek yapmak olacak.Bircok kez yaptim ama cilekli hic denemek nasip olmadi ins yapacagim.Görüntü süper görünüyor canim.

    selamlarimla,serap.

    YanıtlaSil
  19. enfes bir görünüm.çilekli tariflere bayılırım.loru hep poğaçada kullandım ama bu harika bir fikir.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  20. Yogurtlu hic denememistim, harika. Ellerine saglik canim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Çok merak ettim tadını, görüntü harika. Lor peynirini hiç almam aslında ama bu cheesecake'i denemek için akşam hemen gidip alacağım :) Ellerine sağlık _Saniye_

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats