25 Mayıs 2008 Pazar

Kahveli - fındıklı kurabiye ve PDÇSE 23

Kurabiyelerde tadını çok sevdiğim kahveyi daha önce denediğim bu tarife ekleyerek pişirdim ve ortaya çok lezzetli kurabiyeler çıktı.Benim gibi kurabiye pişerken mutfağa yayılan fındık ve kahve kokusuna bayılanlar için ideal bir tarif....
Kahveli kurabiyeleri bu gün son günü olan PDÇSE 23'ün ev sahibi Deryadan Lezzetlere gönderiyorum...

malzemeler:

  • 100gr. pudra şekeri
  • 200gr.margarin veya tereyağı (oda sıcaklığında)
  • Yarım su bardağı ince çekilmiş fındık
  • Yarım su bardağı ince çekilmiş ceviz
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • yarım çay kaşığı karbonat
  • 3 çorba kaşığı süt
  • 1 -2 çorba kaşığı granül kahve
  • aldığı kadar un(yaklaşık 3 su bardağı)

hazırlanması:

  • Yağ ve pudra şekerini krema haline gelene kadar çırpın.Yumurta sarısı,1 çorba kaşığı kakao,vanilya,süt ile karıştırılıp eritilmiş kahve ,çekilmiş fındık ve ceviz ekleyip karıştırın.

  • Kabartma tozu ve karbonatı da ilave edip,ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar un ekleyip yoğurun.Hamuru streç filme sarıp yarım saat buzdolabında bekletin.

  • Hamuru dolaptan çıkarıp üzerine buzdolabı poşeti serip merdane ile açın ve kalpli kurabiye kalıbı ile kesin ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.

  • Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 15 dakika pişirin.Piştikten sonra tepside bekletin ve soğutun.

  • Benmari usulü erittiğiniz çikolata ve tereyağını karıştırın, kurabiyelerin yarısını çikolataya batırıp yağlı kağıt üzerinde çikolatalar donana kadar bekletin.

not:Hamurun üzerine buzdolabı poşeti serip merdane ile açarsanız pürüzsüz kurabiyeler elde edersiniz.

17 yorum:

  1. kesinlikle harikalar kahvenin kokusunu alabilirim hemen denemeye alıyorum

    ellerine sağlık
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  2. Bengisu, bayildim görüntüsüne. Ellerine saglik canim. En kisa zamanda deneyecegim insallah.
    Güzel bir gün diliyorum...

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyorlar, ellerine saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. CANIM ELLERİNE SAĞLIK,KOKUSU BURALARA KADAR GELDİ...NEFİS...SEVGİLER

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık.Kurabiyeler nefis görünüyor.Mutlaka bulgur etkinliğinede bekliyorum.

    YanıtlaSil
  6. enfes olmuş bu kurabiyeler.eline sağlık.püf noktası için de ayrıca teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  7. canımm etkilikte gördümm hemen geldim...çok güzel görünüyorlar..ellerine sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Hande'cim ellerine sağlık enfes bir lezzet anneciğininde ellerine sağlık,öptüm canım...

    YanıtlaSil
  9. Bende cok severim mutfaga yayilan o miss gibi kokuyu.Hele bir de kahveliyse,eline saglik canim.Sanki bana kadar geldi kokusu:)
    selamlarimla,SERAP.

    YanıtlaSil
  10. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 24
    http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve
    http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
    • Akşam üstü sohbetine gelen dostlara
    • Hanımlarla yapılan günlere
    • Beş çayına gelen misafirlere
    • Herbiri birbirinden lezzetli tarifler..

    26 Mayıs 2008 (pazartesi) -- 8 Haziran 2008 (pazar)
    tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 24 bende yani http://www.keyiflimutfagim.com/ da düzenlenecektir..
    Tüm arkadaşlarımın katılımlarını bekliyorum.


    AYRICA :
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..
    Yayına Hazırlayanlar
    http://nasibim.blogcu.com
    http://birdemliksohbet.blogspot.com
    Sorumlu Müdür
    http://selmahlc.blogcu.com
    Grafik Tasarım Düzenleme
    Yagmur İpar

    Sizde sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz.
    Bunun için yapmanız gereken tek şey
    • adınızı
    • sitenizin adresini
    • dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını
    • tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
    Örnek
    isim: SEVİL SAHİN
    site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
    Tarif : SALATA YARIŞMASI
    Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

    Ayrıca bu dergi için sponsor olmak istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine başvurabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  11. Canım Bengisum, öyle güzel anlatmışsınki mutfağa yayılan fındık ve kahve kokusunu insanın derhal yapası geliyor :))
    Yapacağım ama recüüümden sonra :))))
    Ellerine sağlık canım arkadaşım, çoook öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  12. canım kurabiyelerin harika görünüyor...

    ellerine sağlık....
    süper süper.....

    YanıtlaSil
  13. bir arkadaşım benden kahveli tarfi istemişti hemen bu tarifi verçeğim kokuyu aldım sanki müthiş
    ellerine sağlık canım
    kendine iyi bak

    YanıtlaSil
  14. canımmmm ellerine sağlık,nasıl da güzel görünüyor...
    kurabiye yapmak benim için inanılmaz bir keyif,en yakın zamanda deneyeceğim güzel tarifini.
    2 yaş sendromu denen bir sıkıntıyla boğuşuyoruz,oğlum çok hırçınlaştı hiç ama hiç birşeye vakit bulamıyorum.sosyal hayata uyum sağlamaya çalışıyormuş:))))
    bütün vaktimi alıyor yaramaz oğlum bu sıralar...bu yüzden hiç ilgelenemiyorum blokla.

    canım benim çok çok öptüm seni
    görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  15. Eline sağlık arkadaşım.O kadar güzel olmuş ki bir tane almadan gitmem:)))

    YanıtlaSil
  16. 23. Ev sahibemiz olan http://deryadanlezzetler.com arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim

    YanıtlaSil
  17. Bengisucuğum, ben biraz ortalıklardan kayboldum sen yine şahaneler yapmışsın. Onca güzel lezzete rağmen ille de kurabiye demekten vazgeçemiyorum ama :))) Buram buram kahve ve fındık kokusu var şimdi burnumda :)))) Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats