1 Mayıs 2008 Perşembe

Kakaolu fındıklı ve cevizli kurabiye - P.D.Ç.S.E 22


Geçen hafta sonu gelen arkadaşlarım için hazırladığım menüde yer alan lezzetlerden bir tanesi de bu kurabiyelerdi.Daha önce denediğim ve beğendiğim bu tarife karbonat ekleyerek yaptım ve bisküvi tadında harika kurabiyeler oldular.Bu nefis kurabiyelerle sevgili Fatoş Tuncay arkadaşımızın ev sahipliği yaptığı Porselen demlik çay saati etkinliğine katılıyorum.


 malzemeler:
  • 100gr. pudra şekeri
  • 200gr.margarin veya tereyağı (oda sıcaklığında)
  • Yarım su bardağı ince çekilmiş fındık
  • Yarım su bardağı ince çekilmiş ceviz
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • yarım çay kaşığı karbonat
  • 3 çorba kaşığı süt
  • aldığı kadar un(yaklaşık 3 su bardağı)
süslemek için:bitter çikolata ve 1 tatlı kaşığı tereyağı benmari usulü eritilir.



hazırlanması:




  • Yağ ve pudra şekerini krema haline gelene kadar çırpın.Yumurta sarısı,1 çorba kaşığı kakao,vanilya,süt,çekilmiş fındık ekleyip karıştırın.

  • Kabartma tozu ve karbonatı da ilave edip,ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar un ekleyip yoğurun.Hamuru streçfilme sarıp yarım saat buzdolabında bekletin.
  • Hamurdan bir tatlı kaşığı büyüklüğünde parçalar koparıp,istediğiniz uzunlukta çubuklar yapın.2'şer santim aralıklarla yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
  • Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 15 dakika pişirin.Piştikten sonra tepside bekletin ve soğutun.
  • Kurabiyeler soğuduktan sonra 1 çorba kaşığı kakao serpin(ben serpmedim). Benmari usulü erittiğiniz çikolata ve tereyağını karıştırın,çay kaşığının ucu ile kurabiyelerin üzerini süsleyin.

30 yorum:

  1. Himmm,nefis kurabiye olmus.Ellerine saglik canim,gece bu saatte canim istedi simdi:)

    selamlarr...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, sayfanı açıp yenilendiğini görünce çok mutlu oluyorum, senden haber aldığım için... tarif eklemesen de bi ses ver olur mu? kurabiyeler çok hoş eline sağlık. Bir gün bi yerlerde karşılaşabilmek ümidiyle...Nazife

    YanıtlaSil
  3. KAKAOLU, FINDIKLI, CEVİZLİ ÇOK NEFİS BİR KURABİYE OLMUŞTUR EMİNİM CANIM İÇİNDE HEP SEVİLEN MALZEMELER VAR TEK KELİMEYLE HARİKA OLMUŞ CANIM KUCAK DOLUSU SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. fındık ve ceviz sayesinde nefis lezzette kurabiyeler olmuş.şekli ve süslemesi şahane.ellerine sağlık canım.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık pek bir güzel olmuş.Kakaolu herşeye bayılırım.Lezzetide belli zaten.Bayıldım....helede üstünün çikolata sosuna....

    YanıtlaSil
  6. şimdi olsa şu kahvenin yanında ne güzel giderdi hani
    ellerine sağlık
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Nazifeciğim,


    Güzel yorumun için teşekkür ediyorum canım,şu sıralar çok yoğun geçiyor hayat.


    Birde üstüne kızım rahatsızlanıp korkuttu bizi.Apandist şüphesiyle karşılaşınca muayeneler,tahliller,kızımın kan vermemek için direnişleri derken pilim bitti tabir-i caizse.

    Çok şükür ki hiçbirşeyi yok şuan (gayet sağlıklı eski yaramazlıklara devam ediyor:))) tahlil sonuçları temiz çıktı.



    Her zaman bekliyorum,seninle görüşmeyi ben de çok isterim...


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ediyorum Serapcığım,beğenmene sevindim.

    Maalesef kalan son kurabiyenin resmini çekebilmiştim :))



    sevgiler...




    Merhaba Gül,
    Teşekkür ediyorum,gerçekten çok lezzetli kurabiyeler oldular.


    sevgiler...





    Merhaba Arzumcum,


    Teşekkür ediyorum,beğenmene sevindim.

    sevgiler...




    Merhaba Fulya,


    Kızım da senin gibi üstündeki süslemelere bayıldı,gelip gidip atıştırdı.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. canım benim kurabiyeler çok iştah açıcı görünüyor olsada kahvemin yanında götürsem ;))
    ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Canım Bengisum enfes olmuş kurabiyelerin canımcım,kakaolu , çikolatalı, cevizli, fındıklı tam benlik yanii.. Bende senin için bak ne yaptım , sayfama gelirsen görürsün cancağızım hihihiihi...

    Öptüm seni...

    YanıtlaSil
  11. bengisu, geçmiş olsun canım.çok şükürki kızın iyiymiş çok sevindim.kurabiyen de çok nefiss görünüyor.tam bizimkilere göre.ellerine sağlık canım.
    öpüyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. nefis nefis.ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  13. canım ellerine sağlık hayırlı cumalar sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Şu benmari usulü beni bozuyor,bir türlü yapamıyorum:(

    Ben bu kurabiyeleri çaya batırıp batırıp yerim:))
    Ellerine sağlık canım,hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  15. canım ellerine saglık.. harıkaaa gozukuyor.. yiyenlere de afiyet olsun:) katıldıgın için cok tesekkurler:)
    herzaman beklerim..
    iyi hafta sonları diliyorum..
    sevgiler...


    Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
    Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
    Örnek:)
    isim: fatos tuncay
    site adı: http://fatostuncay.blogcu.com/
    Tarif : Damalı Kek
    Link: http://fatostuncay.blogcu.com/3971279/
    Tüm hayallerinin hayırlısıyla gerçekleşmesi dileği ile;

    SEVGİLERİMLE;

    FATOŞ

    YanıtlaSil
  16. selam, kurabiyeler çok güzel olmuş. zaten fındık ve çikolata bir araya gelecekte güzel olmayacak... ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık canım çok lezzetli olduğuna eminim,harika gözüküyor.kendine iyi bak.

    YanıtlaSil
  18. Kurabiyeler yine her zamanki gibi harika görünüyorlar; iyice kurabiye canavarına benzedim zaten bu aralar, gördüğüm her kurabiyeyi yemek istiyorum :)))) Ellerine sağlık canım, kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  19. ellerine saglik canimcim

    YanıtlaSil
  20. BEN GELDIM
    o güzel dileklerin icin cok tesekkür ederim
    ALLAH razi olsun kimsenin sagligini elinden
    almasin cok sükür iyim ve tekrar aranizdayim

    kurabiyelerde enfes ellerine saglik
    sevgiler canim

    YanıtlaSil
  21. kurabiyeye bayılırım.bu tarifi de denemem gerekenler listesine aldım bile.slmlar

    YanıtlaSil
  22. Allah Allah.....ben buraya yorum yazmıştım..hatta gelip gidip bakıyordum yeni tarif varmı diye....

    bi baktım yorumara benim yorum yok.....bazen bloggerde yorumlar gitmiyor....her neyse geçenlerde yeşildomatesim senden ıslak kurabiyeyi yapmıştı...nasıl lezzetliydi anlatamam....bi daha hep ondan yaparız bıkana kadar...

    bu kurabiyende nefis olmuş canım...ellerine sağlık.....harika görünüyor....

    YanıtlaSil
  23. Merhaba,
    Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.
    Sizin siteniz ve tariflerinizde harika.
    Site adresinizi sayfama ekledim.
    Bu arada kurabiye çok leziz gözüküyor.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. merhaba ,bende sizin sitenize ilk defa geliyorum , ''Semranın mutfağına''yorum yazmışsınız,sizi öyle buldum,sizin sitenizede bayıldım ,nefis tarifler var.Kurabiyelerde harika ellerinize sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
  25. çok güzel gözüküyor karbonatta dediğin gibi büsküvi tadı verir ellerin dert görmesin arkadaşım muhabbetle

    YanıtlaSil
  26. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  27. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  28. selamlar canım blogunu beğeniyle takip ediyorum.sizden bir ricam var kızım un kurabiyesini çok seviyor malesef hiç bir zaman istedigimiz gibi olmuyor bize fırında dağılıp şekli bozulmayan bir tarif gönderirmisiniz.şimdiden tşk. sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  29. 22. ev sahibemiz olan FATOŞ arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .
    Ayrıca 9 mayısta sona erecek olan SALATA YARIŞMASI 1 için davet ediyorum .yarışmada birinci olan arkadaşımız 12 MAYIS 2008 tarihinde PORSELEN DEMLİK EV SAHİBESİ olarak görev yapacaktır .
    Sevgilerimle birdemliksohbet sevil

    YanıtlaSil
  30. Hoş geldin Gül Bahçesi,

    En kısa zamanda deneyip memnun kaldığım bir un kurabiyesi tarifi göndermeye çalışacağım.


    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats