12 Mayıs 2008 Pazartesi

Kaymaklı poğaça


Çok lezzetli olan bu poğaçaları Papatya 68'in davet ettiği poğaçalar etkinliğine gönderiyorum.Arkadaşımıza şimdiden kolay gelsin ....
Mayalı hamur ile denediğim poğaçaları bu defa kabartma tozu ile denedim ve kaymağı da hamura ilave ettim.
Malzemeler:
  • 2 yemek kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1/2 su bardağı kaymak
  • 1,5 tatlı kaşığı şeker
  • 1 talı kaşığı tuz
  • 1 yumurta beyazı (sarısı üzerine sürülecek)
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (1,5 -2 su bardağı kadar)
iç harcı için ;peynir
hazırlanması:

  • Tereyağı,kaymak,şeker,tuz,sirke ve yumurta beyazını bir kaba alıp elimizle karıştırıyoruz.
          • Kabartma tozu ve unu (ilk olarak 1,5 su bardağı kadar ekleyin) birlikte sıvı karışımın üzerine eliyoruz ve ele yapışmayan bir hamur elde edip hamuru üzeri örtülü olarak 10 dakika dinlendiriyoruz.
              • Un miktarını gerekirse hamurun kıvamına göre fazlalaştırabilirsiniz.
              • Hamurdan küçük parçalar koparıp elimizle açıyoruz ve içine isteğe göre peynir ekleyip yuvarlıyoruz,yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz.(İsterseniz iç harc koymadan elinizle yuvarlayıp sade olarak da deneyebilirsiniz.)
              • Poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp,çatalın ucu ile hafif bastırarak şekil verin.
              • Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.
              not:Ben yoğurt yapmak için aldığım sütü kaynatırken üzerinde oluşan kaymağını kaşık yardımıyla alıp dondurucuya koyuyorum,daha sonra poğaçalarda kullanıyorum.Siz de benim gibi yapabilir ya da hazır kaymak kullanabilirsiniz.
              Her poğaça yaptığım da mutlaka bir kaç tanesini de zeytinli iç harcla deniyorum.Bunlar da kaymaklı poğaçaların iç harcından kaçırdığım zeytinli poğaçalar:))))

              24 yorum:

              1. canım poğaçan çok güzel gözüküyor ama tıklıyınca çalıyor ama olsun şiirde çok güzel. poğaçanda ellerine sağlık

                YanıtlaSil
              2. merhaba
                nefis bir görüntü.bayıldım doğrusu.
                ellerinize sağlık
                www.anilarvemutfagim.blogcu.com

                YanıtlaSil
              3. Cok harika görünüyorlar, ellerine saglik. Sevgiler.

                YanıtlaSil
              4. enfes görünüyor ellerine sağlık
                sevgiler

                YanıtlaSil
              5. enfes görünüyor ellerine sağlık
                sevgiler

                YanıtlaSil
              6. Kamyaklı pogaça fikri cazip geldi,denemek lazım:)
                Zeytinli olanlara vuruldum resmen:)

                Ellerine sağlık canım..

                YanıtlaSil
              7. Kaymaklı poğaçaaaa, ben de isterimmmm:)))

                Ellerine sağlık,

                Sımsıcak sevgiler......

                YanıtlaSil
              8. POĞAÇALAR TEKKELİME İLE ENFES OLMUŞ.ELİNE SAĞLIK CANIM..

                YanıtlaSil
              9. nefis görünüyor ellerine saglik.
                Sevgilerimle.......

                YanıtlaSil
              10. nefis olmus canım ellerine sağlık. sevgilermle...

                YanıtlaSil
              11. canım çok güzel bi fikir verdin bana...

                elimde üstü kaymak tutmuş bi sütüm vardı....kaymağını hemen alayım bari...

                ellerine sağlık..poğaçan nefis görünüyor.....

                YanıtlaSil
              12. Canım ellerine sağlık
                harika görünüyor
                Bende,bulsamda kaymaklı süt,kaymağını saklasam keşke:)

                sevgiyle kal

                YanıtlaSil
              13. Görüntü nefis canım ellerine sağlık !

                YanıtlaSil
              14. kAYMAKLI POĞAÇA DENEMEK LAZIM...
                ELLERİNE SAĞLIK...

                YanıtlaSil
              15. canim ellerine saglik harika olmusssssss

                YanıtlaSil
              16. selam canım eline sağlık nefis bir görüntü bir tane aldım çayıma eşlik etsin diye helal et emi:)
                şimdi tarifin yayında hayatım katıldığın için sağol sadece poğaça değil pide ve tuzlu kurabiyelerlede katılabilirsiniz sevgiyle kal

                YanıtlaSil
              17. http://hunerlieller.net13 Mayıs 2008 17:59

                selam çok iştah acıcı görünüyor poğacalar..degişik bir tarif olmuş...elinize saglık...sevgiler.

                YanıtlaSil
              18. Bengisum, canımcım geçmiş anneler günün kutlu olsun, valla koşturmaktan şimdi şimdi arkadaşlarımın anneler gününü kutluyorum canım arkadaşım :(
                Poğaçaların enfes olmuş, kaymağın hamura katılması çok değişik geldi, kesinlikle lezzetine lezzet katmıştır poğaçanın..Ellerin dert görmesin,
                Öpüyorum seni...
                Sevgiler...

                YanıtlaSil
              19. çok lezzetli görünüyolar.ellerinize sağlık.sevgiler...

                YanıtlaSil
              20. tadının güzelliğini tahmin edebiliyorumm ellerine sağlık nefis görünüyor

                YanıtlaSil
              21. poğaçaların nefis olmuş canım.görüntüleri muhteşem.gel beni ye diyor resmen.hemde kaymaklı ve tereyağlı.lezzetini tahmin edebiliyorum.harikasın.ellerine sağlık canım.not düşmüşsünya,işte aynen bende öyle yaparım.çok işe yarıyor sonradan bu kaymaklar.bende genelde poğaçalarda ve tatlıların üzerlerinde kullanırım.herşeyi değerlendirmek lazım.kendine iyi bak canım.

                YanıtlaSil
              22. MMmm, çok değişik bir poğaça, kaymaklı hiç duymamıştım.. Ellerine sağlık..

                YanıtlaSil
              23. Kaymaklı poğaçalar nefis gözüküyor... Bizim evde de süt kaymakları höşmerim tatlısı yapmak için ayırırız...

                Ellerine sağlık sıcacık sevgiler...

                YanıtlaSil
              24. Kaymakli pogacalar nefis görünüyor,eline saglik.Hatta bu gün deneyecegim ins.

                selamlar.

                YanıtlaSil

              LinkWithin

              Blog Widget by LinkWithin

              View My Stats