22 Mayıs 2008 Perşembe

Pileli Börek

Sevgili Aylanın menüsünde ki lezzetlerden bir tanesi de bu nefis börekti. Yapımı kolay bir o kadar da lezzetli ve kızımın çok beğendiği bir börek. Milföylü çubuklarla birlikte pileli böreklerden kaç tane yediğini hatırlamıyorum:))))) Malzemeler:

5 yufka
  • İç malzemesi için;

  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ(yufkayı yağlamak için)
  • peynir
  • maydanoz
  • tuz

Üstü için:

  • 1,5 su bardağı yoğurt (veya süt)
  • 3 yumurta
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ

hazırlanması:

  • Yufkayı serip yarısını yağlayın.

  • Peynir, maydanoz ve tuzu ayrı bir kapta karıştırın.

  • Yufkanın yağladığınız bölümüne peynirli harç dan serpin ve yufkayı ikiye katlayın.Yarım ay şeklinde olan yufkayı ikiye kesin ,iki ucundan ortaya doğru büzerek yağlanmış tepsiye dizin.

  • Kalan diğer yufkalara da aynı işlemi uygulayın.

  • Ayrı bir kapta yoğurt, yumurta (1 yumurta da kullanabilirsiniz) ve yağ çırpılır. Yufkaların üzerine hazırlanan yoğurtlu harç sürülür.200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

Not: Arkadaşım böreği akşamdan yapıp, üstünü kapatıp, dolaba koyup ertesi gün üst malzemesini pişirmeden önce sürüyormuş. Bu şekilde yapınca börek daha güzel ve yumuşak oluyormuş.

21 yorum:

  1. Ohh afiyet olsun kuzucuğumaaaa :)))
    Bengisum bu böreği bir türlü deneyemedim gitti..Şimdi yine kilolarımla uğraşıyorum.. yapsam bir dilimle yetinemem kesin :( İştahım çok ama çoook açık bu aralar..
    Sevgili Ayla'nın elleri dert görmesin..
    Seni ve prensesini öpüyorum canım arkadaşım...

    YanıtlaSil
  2. Gelmez olsaydim ,gelipte görmez olsaydim:))) Ne kadar güzel nefis görünüyor.Bu aralar böyle peynirli seyleri cok seviyorum.Bu börekte tam bana göre olmus.Halisizlikte var,simdi kalip bu börekten yapmak lazim.Ellerine saglik canim,sizlere afiyetler olsun.SEvgiyle kal:)

    YanıtlaSil
  3. http://hunerlieller.net22 Mayıs 2008 19:04

    selam..nefis bir börek olmuş.elinize saglık..sizlere afiyet olsun...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Pratik olmasina ragmen cok lezzetli bir börek..Ellerine saglik


    SEVGILER

    YanıtlaSil
  5. Ayla hanımın ellerine sağlık.Börek nefis görünüyor.Etkinliğimize beklerim.Görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  6. uzanıp almak istiyorummm bir tane nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. nefis nefis nefffis.ellerine sağlık canım.böreğin bir tanesini kaptım gidiyorumm...

    YanıtlaSil
  8. Canim arkadasinin elleri dert görmesin nefis görünüyor börek,kizinda begendigine göre kim bilir ne kadar harika olmustur sizlere afiyet olsun canim sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Arkadasinin ellerine saglik nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  10. ıımm harika bir börek..çok lezzetli görünüyor...ayla hanımın ellerine sağlık..hayırlı cumalar sevgiler canımmm

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık canım. Kısa yorumlarla sağlığımı haber vereyim dedim.
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  12. değişik bir tarz.arkadaşınızın ellerine sağlik.sizede kızınıza da afiyet olsun.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  13. Canımmm enfes nasıl canım çekti anlatamam,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Annemde yapar bu böreği ancak üzerine sütün üzerinde biriken kaymağı çırparak sürer...

    Arkadaşının eline sağlık eminim böylede nefis olmuştur...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Arkadaşının eline sağlık canım.Çok güzel görünüyor.Çokta pratik.

    YanıtlaSil
  16. ELLERİNE SAĞLIK BENGİSUCUM NEFİS GÖRÜNÜYOR.

    YanıtlaSil
  17. aylanın ellerine sağlık..harika görünüyor börek...

    öpüyorum seni canım......

    YanıtlaSil
  18. çok güzel ve çok pratik bir börek bende sık sık yapıyorum lezzetini biliyorum misafir yanında bile yapılabilinen oldukçada kolay arkadaşınızın ellerine sağlık canım kucak dolusu sevgiler güzel bir hafta sonu diliyorum

    YanıtlaSil
  19. Cok sahane olmus, ellerine saglik. Sevgiler

    YanıtlaSil
  20. ellerine saglık benimde çok sevdigim bir börektir.hem pratik hem nefis en çokta buna peynir yakışıyor.sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  21. Etkinliğimize katıldığınız için çok teşekkür ederim.Harika tariflerinizle etkinliğimizi şenlendirdiniz.Etkinliğimiz yarın sona eriyor.Yarın akşama kadar tariflerinizi bekliyorum.Bir etkinlik biterken yeni bir etkinliğim başlıyor.Ye # 34 bulgur etkinliği.Etkinliklere sürekli benim ev sahibi olduğumu düşünmeyin sakın.Porselen demlik çay etkinliği ev sahibi olmam salata yarışmasında ki birinciliğimden dolayıydı.Yarışmanın ödülü etkinlikte evsahipliği yapmaktı.Bulgur etkinliği ise bir sene öncesinden 2008 mayıs ayında evsahipliği yapacağım belli olmuştu.Yani bir yıldır bulgur etkinliğini bekliyordum.Sizleri YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİNE mutlaka bekliyorum.Bulgurla yaptığınız bir tarifi yayınlayıp,başlığına YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİ yazıp,etkinliğin benim sitemde olduğunu belirtmeniz yeterli.İster bana yorum yazabilirsiniz,istersenizde ye34bulgur@hotmail.com adresine adınızı,bulunduğunuz şehri,tarifinizin adını,sitenizin adresini göndererek katılabilirsiniz(Lütfen yorumlarda da bunları belirtin).Pazartesi tarifleri yayınlamaya başlıyorum.26 mayıs son katılım demiştim.Önceki etkinlikten dolayı bu etkinliğimizi fazla tanıtamadım.Bu yüzden tarifleri yayınlamaya başladığımda da gönderebilirsiniz.Bir ricamda etkinlik banner ını eklerseniz sevinirim(ekleyenlere çok teşekkür ederim).Böylelikle etkinliğimizden daha fazla arkadaşın haberi olur.Pazartesi görüşmek dileğiyle.Hepinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats