9 Mayıs 2008 Cuma

Pirinç salatası


Son zamanlarda bloglar da sıkça rastladığım bu salatayı, geçen hafta Aslıcığımın davetinde tatma fırsatı bulup beğenince hafta başında gelen misafirlerim için denedim. Bizim çok sevdiğimiz doyurucu ve lezzetli bir salata oldu.
Malzemeler:
  • 1 su bardağı pirinç
  • 1 su bardağı sıcak su
  • Yarım su bardağı sıcak tavuk suyu
  • 2 yemek kaşı sıvıyağ
  • 1 limon suyu
  • Yarım su bardağı haşlanmış bezelye
  • Yarım su bardağı tane mısır
  • Yarım su bardağı küçük doğranmış salatalık turşusu
  • 1 -1,5 su bardağı haşlanmış tavuk eti
  • İnce doğranmış dereotu
  • İnce doğranmış maydanoz
  • İnce doğranmış nane
  • İnce doğranmış taze soğan
  • Tuz
Hazırlanması:
  • En az yarım saat önceden sıcak suyla ıslatıp, yıkayıp, suyunu süzdürdüğünüz pirinçleri sıvıyağda tuz ilavesiyle birkaç dakika kavurun.
  • Kavrulan pirinçlere sıcak suyu ilave edip, karıştırıp kapağını kapatıp kısık ateşte pilav pişirir gibi pişirin.
  • Pişen pirinçleri soğutun ve derin bir servis tabağına alın.
  • Diğer malzemeleri de ekleyip karıştırın ve isteğinize göre süsleyin.
Not: ben mısır ve turşu kullanmadım ama kullanırsanız çok yakışır.

15 yorum:

  1. Ellerine sağlık arkadaşım değişik bi salata olmuş.Ama yine de biz pirinci pilav olarak yiyelim nede olsa rekor fiyat hala pirinçte:((sevgiler

    YanıtlaSil
  2. CANIM HARİKA GÖRÜNÜYOR SALATAN ÜSTELİKTE TAVUKLU BAYILDIM ELLERİNE SAGLIK KOCAMAN SEVGİLER

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık.Bu salatayı bende çok merak ediyorum ama hiç denemedim.Hatta ben hiç yemedimde:))) Bu sırada şimdiden anneler günün kutlu olsun

    YanıtlaSil
  4. Harika salata olmus miss gibi görünüyor.Elleirne saglik canim.
    Hele alttaki un kurabiyesi beni bitirdi:)süper görünüyor.

    selamlarimla.

    YanıtlaSil
  5. Canım Bengisum benim,yine döktürmüşsün vallahi..Benzeri bir salata yapıyorum ama senin enfes salatanıda mutlaka deneyip en az 3 tabak yiyeceğim :)))))
    Öpüyorum seni canımcım..
    Anneler günün kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  6. Tavuklusunu hiç görmemiştim. Ama eminim enfes olmuştur.
    Uzun zamandır ben de denemek istiyorum,inşallah en kısa zamanda deniycem:)

    Ellerine sağlık canım.
    Anneler günün kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
  7. kesinlikle bu halde bile harika bir tad olmuş ben mısırlı denemek istiyorum

    elllerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. http://www.imeem.com/luck974/music/sVFvyl6U/ayhan_crane_ayhan_musics/?d=1 bu adresin en altındaki boşluğa istediğin şarkının adını yazıcaksın yanında everything onun yanındada search yazıyor search ye basıcaksın, açılan sayfada şarkılar çıkıcak hangi sanatçı olduğu yazıcak hangisini istiyorsan ona tıklıyacaksın,auto suggest tıklayıp, play next related song tıkla kendiliğinden çalıcak şarkı kendiliğinden çalmassa bloguna blogundada tıklayınca çalar. empedi bloguna yapıştırıcan. nacizane anlatmaya çalıştım. sorun olursa bilgisayardayım. mail arada göndermiyor onun için yorumda yazdım dilersen yorumu sil. görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  9. canım salatanda çok güzel olmuş ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  10. canım nefis görunuyor ellerine sağlık. Çorumu çok özledim selam herkese sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor..sevgiler.iyi geceler

    YanıtlaSil
  12. Anneler gününü en içten dileklerimle kutluyorum.
    Sonrasında ise uzun zamandır aklımda olan ama bir türlü vakit bulupta hayata geçiremediğim KAHVALTI ŞENLİĞİ etkinliğimi başlatmak istiyorum. Artık yaz yavaş yavaş gelirken, güneş o güzel yüzünü bize göstermeye başladı. Güneşi görüpte pazar kahvaltılarını bir şölen haline getirmezmiyiz ?? Tabiki getiririz. İşte bu etkinliğin amacı da bu. Çiçeklerle dolu bahçe ve balkonlarımızda bütün aile bireylerinin toplandığı bir günde kahvaltı masalarımızı şenlendirecek alternatifleri bu sayfada paylaşmak istiyorum. Dilediğin herşey örneğin; Omlet çeşitleri, şarküteri çeşitlerinin sunum ve hazırlanışı, kolay börekler, kanepeler, kahvaltı tabakları aklınıza gelebilecek herşeyi benimle paylaşabilirsin. Etkinliğim 14 mayıs ta başlıyor bitiş tarihi ise 8 haziran. Bugün den itibaren mail adresime tarifini gönderebilirsin. Bu aralıkta mutfaktayim10@hotmail.com adresime göndereceğin mailine isim, blog ismi, şehir/Ülke ve tarif adıyla birlikte mail atmanı rica ediyorum. Atacağın mail o güzel sayfana uğrayıp harika tarif ve resmini alıp kendi sayfamda yayınlamama sebep olacak. Katılımını bekliyor ve kolaylıklar diliyorum :)

    Bu arada sayfamın sağ üst köşesinde göreceğin KAHVALTI ŞENLİĞİ isimli bannerı da sayfanda görmek beni onurlandıracaktır.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Ablacım çok güzel görünüyor. gelince o güzel yemeklerinden istiyorum. seni çok özledik. özcan


    anneler gününüde kutluyorum .

    YanıtlaSil
  14. Pirinç salatasını bende çok severim ama haşlanmış tavuk eklemeniz çok hoş olmuş bir dahaki sefere böyle deneyeceğim ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  15. ELLERİNE SAĞLIK CANIM SÜPER GÖZÜKÜYOR...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats