8 Mayıs 2008 Perşembe

Un kurabiyesi


Uzun süredir un kurabiyesi yapmayı istiyordum, sevgili gül bahçesi de un kurabiyesi tarifi isteyince gelecek olan ilk misafirlerimi de bahane edip hemen denedim. Tarifi çok uzun süre önce defterime kaynak belirtmeden not etmişim(sanırım Oktay usta’nın Yeşil elma programının farklı bir isimle yayınlanmaya başladığı ilk dönemlere ait bir tarif).Ağızda dağılan çok lezzetli kurabiyeler oldular.
Malzemeler:
  • 100 gr margarin (oda sıcaklığında)
  • 2–3 yemek kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • Aldığı kadar un (ben 2 su bardağı + 1 yemek kaşığı un kullandım)

Hazırlanması:
  • Oda sıcaklığındaki tereyağı ve margarine pudra şekeri ilave edip elinizle iyice birbirine yedirin. Sıvıyağı da ekleyip iyice karıştırın.
  • Nişastayı ve aldığı kadar un ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde edin. Bu aşamada isterseniz vanilya kullanabilirsiniz.
  • Hamuru streç filme sarıp 15–20 dakika buzdolabında bekletin.(ağzı kapalı bir kapta da bekletebilirsiniz).
  • Hamurdan küçük parçalar alıp elinizle yuvarlayıp, yağlı kâğıt serili tepsiye dizin ve isterseniz üzerlerine çatalla bastırın.
  • Ya da benim yaptığım gibi hamurun üzerine buzdolabı poşeti koyup merdane ile çok ince olmayacak şekilde açıp, kurabiye kalıpları ile istediğiniz şekilleri verip tepsiye dizin.
  • Kurabiye tepsilerini fırına yerleştirip 160 derecede üzerleri kızarmadan pişirin (yaklaşık 10–15 dakika).
not:İçleri de iyice pişsin diye fırını önceden ısıtmadım.

28 yorum:

  1. ben bu un kurabiyelerini çok seviyorum.sen de mükemmel yapmışsın.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Aslında yorum yazmaya hangi tarifinizden başlasam diye uzun uzun düşündüm.. Çünkü bu sitenizi ilk ziyaret edişim.. hiçbirine haksızlık etmemek adına, hepsinin çok güzel olduğunu söylemekle yetineceğim.. Ellerinize ve emeğinize sağlık..
    Sevgiler..

    http://mutlulukdefteri.blogcu.com

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık, en sevdiğim kurabiyedir hem tadı hemde sunumu harika olur.

    YanıtlaSil
  4. cok guzel gozukuyorlar, elinize saglik

    YanıtlaSil
  5. Yanına bir fincan sıcacık çayla ne güzel yerim ben bu kurabiyeleri:)
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. Mmmmmmmmmm nefis görünüyor kurabiyeler. Ne kadar muntazam yapmışsın arkadaşım ellerine sağlık.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ #2 POĞAÇA YE

    Edaca30 ve ben papatya68

    Hobidünyam.womanforum için hazırladığımız yemek etkinlikleri "2" poğaça etkinliğine sizlerinde katılımlarını bekliyoruz.

    10-5-2008----10-6-2008 tarihleri arasında yapılacak olan etkinlikte sizleri ev sahibesi olarak ben yani (papatya68) ağırlamak istiyorum poğaçalarınızı alıp gelin çaylar benden:)

    yapmanız gereken şey güzel ellerinizle yaptığınız nefis poğaçalarınızı bloğunuzda yayınlayıp benim bloğuma yorum bırakarak bildirmeniz ben gelip kopyaladıktan sonra hem bloğumda ve hemde hobidünyam.womanforum da yayınlayacağım lezzetli paylaşımlarınızı bekliyoruz.

    sevgilerle: EDA & AYNUR

    NOT:

    etkinliğimize bloğu olmayanlarda katılabilirler (sahrayolu@gmail.com adresine tariflerinizi ve isimlerinizi yazıp göndermeniz yeterli olacaktır bekliyoruz:)

    YanıtlaSil
  8. kalbimden vurdun beni:) çok severim ellerine sağlık canım sıkıldım hemen un kurabiyesi yaparım . afiyet olsun size.
    sevgiyle

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık. çok leziz görünüyorlar. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. http://hunerlieller.net8 Mayıs 2008 23:35

    selam..bayılırım un kurabiyesine...harika görünüyor ..elinize saglık...çayla nefis gider:))))sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. kurabiyelerin en güzeli bence un kurabiyesi çok severim ağızda dağılan misler gibi nefis olmuşlar canım sanki kalıptan çıkmış gibiler hepsi bir boy ellerine sağlık kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Canım Bengisum, enfes olmuş kurabiyeler,bayılırım un kurabiyesine..ellerine sağlık canım benim,
    Öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık çok güzel ve lezzetli görünüyorlar.Deneyince size resimli bir yorum yazarım.sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  14. hayırlı cumalar
    çok severim un kurabiyesini çok nefis görünüyor
    ellerine sağlık
    selamlar

    YanıtlaSil
  15. kurabiye mii hele de un kurabiyesii. bayılırım. şekillerde çok güzel olmuş hani

    YanıtlaSil
  16. En sevdiğim kurabiyedir un kurabiyesi... Ama margarin kullanmak istemediğim için yapamıyorum...

    Seninkiler nefis görünüyor. Tadımlık bir tane kaldımı acaba?

    Ellerine sağlık sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Bayılırım un kurabiyesine.Bazı şeyler farklı mesela ben hiç tereyağı kullanmadım.Notta dikkate alınması gereken önemli bir not.Paylaşımın için sağol

    YanıtlaSil
  18. canım ellerine sağlık....benimde en sevdiğim kurabiyelerden biri...

    bende eskiden aldığım tariflerin sahibini bulamıyorum.....oluyor böyle..

    ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  19. canım benim ellerine sağlık nefis olmus . sevglermle..

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Bengisu, ellerine sağlık, çok severim un kurabiyesini.. Anneler günün de kutlu olsun, kızına ve sana uzun ve sağlıklı ömürler dilerim.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. çok harikalar .ellerinize sağlık.ben de en kısa zamanda denemek istiyorum.sevgiler

    YanıtlaSil
  22. KURABİYELERE BAYILDIM.ÇOK SEVERİM UN KURABİYESİNİ.ÇOK HOŞ GÖRÜNÜMLERİ VAR.HARİKAAA.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.HAYIRLI CUMALAR.

    YanıtlaSil
  23. un kurabiyesine bayılırım ,harika olmuş ellerine sağlık...sevgiler

    YanıtlaSil
  24. BLOGlar YARIŞıyor Kampanyamıza Sizlerde Destek Olun, Sizlerde Blogunuzun Değer Kazanmasını Elde Edin...Bize Destek Vermek ve Destek Almak Çerçevesinde Bir Kampanya İle Karşınızdayız.

    Kampanya Dahilindeki Yarışmamız, Blog Yayıncılığını Geliştirmek ve Desteklemek Adına Düşünülmüş Olup, Blog Reklamlarını Basın Yayın Organlarınca Bazı Kurum ve Kuruluşlar Tarafından Reklam Politikasıyla Tanıtıma Sunmak Amaçlanmıştır.Bu Tanıtım İle Blogunuz; Bazı Gazete,Dergi ve Tv Yayını Kuruluşlarınca Sunuma Çıkarılacaktır.

    Yarışma Sonucuna Göre, Sitemize Kayıtlı Bulunan Bloglar, Sitemizi Ziyaret Eden Her Kişi Tarafınca Görülüp, Blogunuz Yarışma Listesi Üzerinde Yönlendirme Linki Olarak Listemizde Bulunacaktır.

    Yarışmanın Düzenlenmesi Konusundaki Amacımız, Ülkemiz İnsanına ve Uluslar Arası Platformda İnternet Web Paylaşım Ağının Herkesce Kabul Görmüş Yararlarına Bizde Destek Olmak İstedik.Felsefemiz, İyiyi, Güzeli, Doğruyu Bulmak, İnsanlık Aleminde Yardımlaşmak ve Paylaşmaktır...

    Düşüncelerimize Binaen Kampanya Dahilinde Başlattığımız Yarışmamız;
    5 Mayıs 2008 Tarhinden İtibaren Geçerlilik Kazanmıştır.Yarışmamız Bir Aylık Süreyle 5 Haziran 2008 Tarihinde Sona Erecektir.

    Yarışmaya Katılım Kuralları:

    * Yarışmaya Katılım Tamamen ÜCRETSİZDİR, Yarışma Sonucuna Göre İlk Üç Listede Yer Alan yani Beğenilen Bloglar Kampanyamız Gereği ÖDÜLLENDİRİLECEKTİR.Ödüller Aşağıda Açıklanmıştır.
    * Blogger/BlogSpot, Blogcu, Bloggum, Blog.Com, SosBlog, BlogSayfasi, BlogOsfer,... Gibi Domain Adresi Üzerinde "Blog" Kelimesi Bulunan;Yani Blog Olduğu Belirli Olan Tüm Bloglar Yarışmaya Dahil Edilirler.
    * Yarışmaya Katılacak Blogların Spam ve Diğer Zararlı İçerikleri Barındırmaması Gerekir, Şüphesiz ki; Kampanya Dahilindeki Blog Yarışmamız, Uygunusuz İçeriklerle, Sansür Uygulanan Bir Yayın Alanı Değildir.
    * Blogumuza Katılım Herhangi Bir Yaş Sınırı Gerektirmez. Blogculuk Yayıncılığını Geliştirmek, İndexlenen İnternet Kaynaklarına Ulaşımları Kolaylaştıracaktır.
    * Yarışmaya Katılım Eğer ki; 4 Haziran'a Kadar 100 Blog Yarışmacısına Erişemezse Kampanya Dahilindeki Yarışmamız da İptal Edilecektir.Umuyoruz ki; ToplamKatılım 4 Haziran Tarihine Kadar 100 Katılımcı'dan Fazla Olsun...Sizin Desteklerinizle Bu Olacaktır.
    * Yarışmaya Katılım Hit - Oylama Şeklinde Olacağından; Sitemizden Sadece Tek Girişte Kendinize veya Bir Başka Yarışmacı Blogcuya Oy Verebilirsiniz, Oylamalar Bilgisayar IP Yoluyla Yapıldığından Tek Giriş İle Bu Tür Propoganda Hileleri Önlenmeye Çalışılmıştır.


    Yarışma Sonucuna Göre ÖDÜLLER;

    1. Canon PowerShot A560 Dijital Fotoğraf Makinası
    2. 5'li DVD - CD SETİ En Son Çıkan Karma Filmler
    3. 3 Adet Temel Bilgisayar Eğitim Kitabı ve PC El Kitabı


    Haber 3 Sitesi Üzerinde, 5 Haziran Tarihi'nde Sona Erecek Olan BLOGlar YARIŞıyor Kampanyamızın Sonuçları ve Yarışmaya Katılan Tüm Blog Siteleri Listenecektir.
    İstanbul Güne Bakış Gazetesi Yoluyla Derece Yapan Bloglarımızın İçerik ve Tanıtımı, Kampanyamız Hakkında Bilgilendirmeler, Gazete Yayıncılığı Olanağı İle Yayınlanacaktır...
    Belkide En Büyük Ödül Bu Olsa Gerek !

    HAYDİ Ne Duruyorsunnn ... .. .

    Yarışmamıza Katılan Tüm Bloglara Teşekkür Ederiz, Saygılarımızı Sunarız !



    YARIŞMAYA KATIL
    The image


    © Cophright 2008 - BloglarYarisiyor Desing Company

    www.bloglaryarisiyor.com.au.tc - info@blogyaris.mc

    YanıtlaSil
  25. Canım, ellerine sağlık, ben de deneyeceğim inşallah.
    Soruna burada da cevap vermek istedim:
    Türkiye de neler var bilmiyorum ama piyasa araştırması yaparsan orta kalite birşey işini görecektir. Bu konuda tarif defteri gibi forumlarad ihtiyacın olan bilgiyi bulabilirsin.

    YanıtlaSil
  26. denedim tarifi harfi harfine ama kurabiyeler yayıldı yayıldı şekilleri gitti ve sepsert oldu neden acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kurabiyelerde un miktarı az gelirse çoğunlukla yayılma oluyor,fazla pişirdiyseniz de sertleşmiş olabilir.Bunlar aklıma geldi şu an.Emeğinizin boşa çıkmasına çok üzüldüm.

      sevgiler...

      Sil
  27. benim de çok güzel bir tarifim var. 1 kase vita yağı, 1 kase pudra şekeriyle robotta karıştırılır. robottan alıp ayrı bir kapta aldığı kadar unla karıştırılır. istenilen şekilde şekillendirilir.. ben rulo yapıp 1-2 cm genişliğinde kesiyorum. nefis oluyor

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats