2 Haziran 2008 Pazartesi

Şeftali kurabiye

Kermes için yaptığım lezzetlerden bir tanesi de görünümü benzediği için adını aldığı şeftali kurabiyeler.Kızımın çok beğendiği ve "tekrar yapar mısın " dediği nefis kurabiyeler oldular.Özellikle çocuklar için hazırlanabilecek şık lezzetler arayanlara ideal bir tarif.

Kurabiyeleri Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği 24'ün ev sahibi Keyifli Mutfağım 'a (Tuğba) gönderiyorum... malzemeler:
  • 100 gr margarin veya tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • yarım çay kaşığı karbonat
  • aldığı kadar un (yaklaşık 2,5 - 3 su bardağı kullandım)

hazırlanması:

  • Margarin ve şekeri elinizle iyice karıştırın.Yumurta ve yoğurt ekleyip birbirine karışmalarını sağlayın.

(ben yoğurt kullandığım için biraz yumuşak oldular,daha kıtır kurabiyeler isterseniz yoğurt kullanmayabilirsiniz)

  • Vanilya,kabartma tozu,karbonat ve unu ekleyip hamur yoğurun.(unu kontrollü ekleyin,şekil verebileceğiniz yumuşaklığa gelince eklemeyi bırakın)

  • Buzdolabında hamuru 10 dakika dinlendirin.

  • Hamurdan küçük parçalar koparıp,elinizle yuvarlayın ve bastırmadan yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.

  • 160 derecede üzerleri kızarmadan pişirin.Soğuyan kurabiyelerin alt kısmına (düz kısımlarına) istediğiniz bir marmelat,reçel ya da benim gibi çokokrem sürüp birbirine yapıştırın.

  • Orta boy bir kaseye su doldurup içine çok az kırmızı gıda boyası (ben çay kaşığının ucu ile kullandım) karıştırıp.Kurabiyeleri bu karışıma elinizle batırıp çıkarın.(bu aşamada elleriniz biraz boya olabiliyor:)))

  • Bir tabağın içine biraz toz şeker koyup gıda boyası karıştırılmış suya batırdığınız kurabiyeleri şekerlere bulayın.

  • Servis tabağına aldığınız kurabiyelerin aralarına ya da üzerlerine yapraklar (ben nane yaprakları koydum) koyup 10 dakika kadar dinlendirip servis yapın.

41 yorum:

  1. VAYYYYYYY....ÇOK HARİKA OLMUŞLAR,ELLERİNE SAĞLIK....SEVGİLER

    YanıtlaSil
  2. çoook ama çok şık gerçektende helal olsun aynısı olmuş.. eline sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Canımmmm,

    Çok seviyorum bu muhteşem görüntüyü, seninkiler de enfesssss olmuş..

    Ellerine sağlık canikom,

    Sımsıcak sevgiler, öptüm.....

    YanıtlaSil
  4. merhaba
    müthiş.çok beğendim kurabilerinizi.Denemek için sabırsızlanıyorum.
    www.anilarvemutfagim.blogcu.com

    YanıtlaSil
  5. Bengisu'cum ellerine sağlık, gerçekten de şeftali görünümündeler, çok orjinal.. Güzel yorumun için de teşekkürler, izini kaybetmiştim, listeme ekliyorum seni izninle.. Çorum'da olduğuna dikkat etmemiştim, dönüş yolunda beyaz şekerli leblebi molası vermiştik :)

    YanıtlaSil
  6. canım harika olmuş bunlar..tamda çocuklara hitaben...

    ellerine sağlık.....

    aradaki yapraklar çok cici görünüyorlar....

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Egeli,
    Merhaba Ayşegül,
    Merhaba Rapunsel,
    Merhaba Anılar ve mutfağım,

    Güzel yorumlarınız ve ziyaretleriniz için teşekkür ediyorum,kurabiyeler çok şirin ve şık oluyorlar...



    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Aslı,

    Buralara kadar gelmişken seni misafir etmekten mutluluk duyardım,bir daha ki gezinizden önce haberleşmek isterim.

    Ben de seni ekliyorum listeme.



    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. bayıldım bayıldım ve hemen tarifi aldım.yapacağım çocuklar çok mutlu lurlar kesin.canım harika olmuşlar.şefatliden bir farkı yok gerçekten de.süper...

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten şeftali gibi görünüyorlar, süperler, çok sevdim bu kurabiyeleri.
    Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Canım, şeftali kurabiyeleriniz gerçeğinden ayırt edilmeyecek kadar güzel olmuşlar.Ellerine emeğine sağlık.
    Sevgilerimi gönderiyorum..

    YanıtlaSil
  12. ben bunu oktay ustada çok önceden görmüştüm heralde. kermesin en güzel bölümüde kendi yaptıklarını ücretle almak:)) ellerine yüreğine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Uzun zamandır yapmak istediğim bir kurabiye:)
    Tekrar hatırlamak iyi oldu:) Yaparsam senin tarifini deniycem inşallah canım.
    Ellerine sağlık harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  14. canımmm ellerine sağlık gerçekten şeftali zannettim yiyenlere afiyet olsun öptüm

    YanıtlaSil
  15. çok şık görünüyolar.ilk gördüğümde çok değişik gelmişti.tadıda güzel oluyor.ellerinize sağlık.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. çok şık görünüyolar.ilk gördüğümde çok değişik gelmişti.tadıda güzel oluyor.ellerinize sağlık.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Bengisu şimdiye kadar birkaç deneme gördüm, ama seninkisi tam benzemiş, çoook güzel olmuşlar, ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. bengisucum ilgin için çok sağol canım.çocuklarda bende rahatsızdık.kayınvaldemin ameliyatı da derken nete giremedim.neyse herkes iyi çok şükür.sende yine çok güzel bir kurabiye yapmışsın ellerine sağlık canım.öpüyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. çok şirinler..ve de çook gerçek...ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Bengisum,sanki gerçek gibiler bunlar, bayıldımmm..Ellerine sağlık marifetli arkadaşım, öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  21. günaydın canım kurabiyelerine bayıldııım elelrine sağlık...

    tarifini kaydettim en kısa zamanda deneyeceğim tatlım. tekrar ellerine sağlık blogdaki herşey süper.. bana da beklerim canım görüşmek üzere sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  22. Canım eline sağlık.Taa kermes görüntülerini verirken gözüme kestirmiştim.Çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  23. Harika görünüyor kurabiyeler, gerçek şeftali gibi, ellerine sağlık canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. slm
    iadei ziyarete geldim
    kurabiyeler çok güzel olmuş bende bir kez yapmıştım tadıda güzel oluyor.ellerine sağlık canım
    yine beklerim sevgilerimle

    YanıtlaSil
  25. Bunların kurabiye olduğuna kendimi inandırmakta zorlanıyorum ben Bengisu :) Bakıyorum tekrar bakıyorum inanamıyoruuuum... Ellerine sağlık.. _Saniye_

    YanıtlaSil
  26. ÇOK ŞIK VE HOŞ GÖRÜNÜMLÜ,NEFİS KURABİYELER.ÇOKTA ÖZEL BENCE.MUHTEŞEM OLMUŞ.MAŞALLAH.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

    YanıtlaSil
  27. Muteşem görünüyorlar, en kısa zamanda deniycem...canım ellerine sağlık..sevgiler....

    YanıtlaSil
  28. Harika bir görünüm kurabiyemi gercek seftalimi belli degil valla.Ellerine saglik canim


    SEVGILER

    YanıtlaSil
  29. canım benim çok guzel görunuyor çorum da okulda hocam nihal bezginin en sevdiği kurbiyeydi hatırlattın bana guzel gunlerı. öptum sevgiler...

    YanıtlaSil
  30. canim super olmus ellerine saglik olimpiyattamiydin yoksa bizim ogrencimiz siir dalinda birinci oldu arnavutluktan gordunmuuuu :D

    YanıtlaSil
  31. ilk bakışta kurabiye demessin sanki hakiki şeftali o kadar bu kurabiyeden gördüm ama bu kadar güzel birebir olanını hiç görmedim ellerine sağlık canım harikasın sevgiler

    YanıtlaSil
  32. MERHABALAR ARKADAŞIM 24. Ev sahibemiz olan KEYİFLİ MUTFAGIM TUGBA. arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK )
    Ayrıca 8 HAZİRANDA BULUŞMAMIZ VAR SENİDE ARAMIZDA GÖRMEK İSTERİZ
    Sevgilerimle SEVİL

    YanıtlaSil
  33. Uzun zamandır denemek istediğim bir kurabiye. Çok şık olmuş. Ellerine sağlık tam çocuklara göre...

    Sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  34. Ben bunlarin tadini biliyorum,cok severek yerdim.Komsumuzun kizi yapardi Nazife ablam sevdigimi bilirdi ve yapardi,cok severdim.Yillar oldu yemeyeli.:(
    Eline saglik canim.
    selamlarimla,serap.

    YanıtlaSil
  35. Merhaba canım,uzun zamandır yorum yazmamıştım özlemişim aslında yine her zamanki gibi sayfanı hergün ziyaret ediyorum buralardayım yani.Bu aralar karışık duygular içindeyim...seninle de görüşmek bi nasip olmadı, bu arada bi yorumda seneye tayin isteyeceğinizi okudum nereye olduğunu sorabilir miyim sakıncası yoksa.ben buralarda kalıcı olduğunuzu düşünmüştüm...Kastamonudan sevgilerimle...Nazife

    YanıtlaSil
  36. 'Allah'ım ömrümü affınla sona erdir..emelimi,rahmetini ummaya yönelik kıl..rızana ulaşma yollarını benim için kolaylaştır ve bütün hallerimde amelimi güzelleştir..amin....
    hayırlı cumalar,sevgiler canım

    YanıtlaSil
  37. Ellerine sağlık canım. Kızın tekrar istemekte haklı. Görüntü cezbedici özelleike bir çocuk için.
    Hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  38. Katılımın ve güzel tarifini bizlerle paylaştığın için çok teşekkür ederim canım.
    Yarın etkinlikte son gün,yeni bir tarifle daha etkinliğe katılırsan
    çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler :)

    Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz
    ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını
    istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı
    gönderbilirsin.
    Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer
    almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen
    yeterli olacaktır.
    Örnek
    isim: SEVİL SAHİN
    site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
    Tarif : SALATA YARIŞMASI
    Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

    YanıtlaSil
  39. Merhaba Nazifeciğim,


    Ben de senin yorumlarını özlemişim canım,teşekkür ederim.Umarım en kısa zamanda kendini iyi hissedersin,gerçekten de nasip olmayınca bir türlü olmuyor,görüşemedik.


    Aklımızda bir kaç yer var ama henüz netleşmedi.Kızım seneye okula başlayacak ve onu düşünerek karar vermeye çalışıyoruz.Ama Samsun,Çorum merkez gibi yakın bölgeler olur.




    sevgiler...

    YanıtlaSil
  40. Vişne suyu veya teng toz şeklinde oluyor ya kırmızı onu suandırsak batırsak öyle olurmu?Ben hiç gıda boyası kullanmadım.Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  41. Merhaba Hatay sofrası,

    Ben gıda boyası kullanmıştım.Ama vişne suyu ve benzeri renk verebilecek başka şeylerle de olabilir sanırım.Bir de bazı arkadaşlar hibiskus denilen bir bitki kullanıyorlar oda kırmızı renk veriyormuş.Umarım yardımcı olabilmişimdir...


    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats