5 Haziran 2008 Perşembe

Çikolata pudingli minik pastalar (tek kişilik)

Lezzeti ve görüntüsüyle tadına bakan herkesten tam not alan,bizim evde de pek beğenilen,servisi de çok kolay minik pastacıklar... Bu nefis tek kişilik pastaları Porselen demlik çay saati etkinliği 24'ün sahibi sevgili Tuğba'ya (Keyifli Mutfağım) kolay gelsin dileklerimle birlikte gönderiyorum.... malzemeler: Keki içi:



  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • Yarım çay bardağı süt
  • 1 su bardağından iki parmak az yoğurt
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 1 çorba kaşığı neskafe
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
Hazırlanması:

  • Yumurtayı ve şekeri yaklaşık 5 dakika şekerler eriyene kadar çırpın.
  • Sıvıyağ, süt, neskafe ve yoğurt ekleyip çok az çırpın. Kakao, vanilya, kabartma tozu ve unu birlikte eleyip sıvı karışıma ilave edin. Unlu karışım iyice sıvılara karışana kadar çırpın.
  • Kare fırın tepsisine (ben fırının kendi tepsisini kullandım) karışımı dökün ve 180 derece fırında kontrol ederek pişirin. Kekinizi fırından çıkarmadan soğumaya bırakın. Soğuyan keke ılık sosu dökün.
Sos:
  • Yarım su bardağı su
  • Yarım su bardağı süt
  • 5 tatlı kaşığı şeker
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • Bütün malzemeleri bir tencereye alıp karıştırarak ılıyıncaya kadar ısıtın, ılıyınca altını kapatın(ben kaynatmadan, şekerler eriyip kakao malzemeye karışına kadar çırpma teli ile çırptım). Soğuk kekin üzerine ılık sosu döküp, buzdolabında bekletin.
Puding:
  • 2 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı su
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 3 çorba kaşığı un
  • 11 tatlı kaşığı şeker
  • 2-3 çorba kaşığı kakao
  • 40 gr fındıklı bitter çikolata
Hazırlanması:







  • Çikolata dışında ki bütün malzemeleri karıştırarak pişirin.
  • Pudingi ocaktan alın ve içine sıcakken çikolatayı parçalar halinde ilave edin ve çırpma teli ile karıştırın.
  • Çikolatalar eriyince pudingi sosunu çeken kekin üzerine yayın.
  • Buzdolabında iyice soğuyana kadar bekletin.(bir gece bekletirseniz bardakla keserken daha düzgün kesilir, ben vaktim olmadığı için sadece bir kaç saat bekleyebildim ve pudingler biraz bardağa yapıştılar:::.))
  • Pudingli keki bir su bardağı yardımıyla kesip servis tabağına alın.(bardaktan çıkarırken sivri uçlu bir bıçaktan yardım alabilirsiniz)
  • Üzerlerini kremşanti ile süsleyerek servis edin.
Not: Şekil vermekle uğraşmak istemezseniz, kremşantiyi soğuyan pudinglerin üzerine yayıp, keki kare keserek servis edebilirsiniz

25 yorum:

  1. Çok hoşuma gitti bu kek ellerinize sağlık en kısa sürede deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık,enfes görünüyor..
    Hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  3. Canımmm süper bir tarif ilk fırsatta deniycem ellerine sağlık öptüm

    YanıtlaSil
  4. Bengisu minik pastalar harika görünüyor, hem kekindeki yağ miktarı da azmış, en kısa zamanda denemek üzere not alıyorum.
    aklıma takılan pudingine kakao ekliyormusun, çikolata yeterli geliyormu?
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. harika görünüyor..denemek lazım.slmlar

    YanıtlaSil
  6. ne kadar güzel bir görüntü bu böyle tablo gibi eminim çokta lezzetlidir.

    YanıtlaSil
  7. Canım pastacıkarın çok güzel olmuş.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Hatice,


    Pudinge kakao ekliyorum,fakat yazarken kızım yanımda bıcır bıcır konuştuğu için atlamışım.Hemen düzelttim.Teşekkür ediyorum canım.


    Umarım deneyip beğenirsin.


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. ELLERINIZE SAGLIK COK GÜZEL OLMUS DENEYE DEGER BIR TARIF OT TTTIM BIRYER INS. EN KISA ZAMANDA DENERIM;)SEVGILER

    YanıtlaSil
  10. nefis pastacıklar olmuş canım.bence yeme de yanında yat.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. demek cd yi sizin kermestede dinlettiler:) bende ilk kermeste dinlemiştim. ama mümkünse iki üç tane al. efendimize hazırlanmış bir cd çok satmayı hak ediyor bu cd.minik pastalarında çok güzel olmuş ellerin dert görmesin canım cım.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Canım çok hoş görünüyor pastacıklar, oldukça da pratikmiş.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Canım Bengisum, gerçekten süper bir tarif..Hem görüntüsü müthiş, hemde eminim ki tadı müthiştir..Ellerine sağlık canım arkadaşım,
    Kızını ve seni çok öpüyorum,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel görünüyor hayatım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. Porsiyonluk cok güzel olmus..Ellerine saglik canim


    SEVGILER

    YanıtlaSil
  16. merhaba canım sevgilerimle bereber etkinlik davetiyemide bırakıyorum... kendine iyi bak...

    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 25
    strong>http://porselendemlik.blogcu.com/ ,
    http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler…

    MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,

    9 Haziran 2008 (pazartesi) -22 Haziran 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25 Ev Sahibeliğini http://buramburam.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım…

    Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


    Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum canlarım. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


    Tariflerinizi hazırladığınızda “Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25” Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

    En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

    Pazar günü programım olması sebebiyle bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum canlarım… beni yanlız bırakmayın oluuuurmuuu :(

    Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım canlarım. Şimdiden herkese teşekkürler...

    YanıtlaSil
  17. ay ay ay...süpppper ellerine sağlık canım harika bir görüntü ,tadıda öyledir eminim...sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Katılımın ve güzel tarifini bizlerle paylaştığın için çok teşekkür ederim canım.
    Yarın etkinlikte son gün,yeni bir tarifle daha etkinliğe katılırsan çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler:)

    Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
    Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
    Örnek
    isim: SEVİL SAHİN
    site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
    Tarif : SALATA YARIŞMASI
    Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

    YanıtlaSil
  19. bir projemiz var e-dergi..
    blogumda anket actım tıklarsan sevinirim:)

    YanıtlaSil
  20. Eline sağlık canım, kim sevmez bunu değil mi?
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Gönülüm,

    Umarım deneyip beğenirsin.Özellikle sunum açısından çok kolay ve şık bir pasta oluyor aynı zamanda lezzetli.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. ben bu tarifinizi çok beğendim.
    üzeri için yaptığınız pudingin yerine mesela bir paket kakaolu hazır puding pişirip yarım pakette dr. oetker çikolata sosu pişirip ikisini karıştırsak hoş bir lezzet elde edebilirmiyiz bu pasta için,veya sadece bir paket bitter çikolatalı hazır puding pişirsek akışkanlığı hazır pudingler gibimi yaptığınız kakaolu karışımın,ikisi hemen hemen aynı akışkanlıktaysa değişik hazır pudinglerle yapabilirmiyim diyer sordum.
    birde mesela keki bardakla kestikten sonra pusingini dökebilirmiyiz diye soracaktım ama ozaman bu görnütüyü elde edemeyiz değilmi?
    pastayı bardakla kestik krem şantisini şekil verdik süsledik bu aşamadan sonra yine buzdolabında bekletmeyiliz değilmi?
    son sorumda normal büyük fırın tepsisi ölçüsümü kek?
    mutlaka deneyeceğim çok beğendim,teşekkürler.

    YanıtlaSil
  23. Merhaba Gülşah,

    Çok akışkan olamadıktan sonra istediğin pudingi kullanabilirsin.Biraz koyu kıvamlı olup keserken dağılmaması gerekiyor.Süsledikten sonrada servis aşamasına kadar dolapta beklemesi gerekiyor yoksa şanti eriyip kötü bir görüntü oluşur.

    İstersen şanti ile süsleyip ortasına soğumuş puding de dökebilirsin.Ama farklı bir görüntü oluşur.
    Kekin ölçüsü normal büyük fırın ölçüsü.


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  24. bu pastayıda normal büyük boy fırın tepsisi içinmi bu ölçüleri kullanacağız acaba?
    kare fırın tepsisi deyince acaba mini fırın tepsisi diyemi düşündüm,bu tek kiilik tarifleri mutlaka denemek istiyorum,sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Ayşe,

    normal büyük boy fırın tepsisi kullandım,umarım beğenirsin.Benim de favorim tek kişilik pastalar.

    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats