10 Haziran 2008 Salı

Ispanaklı Kiş

Misafirlerim için yaptığım ve uzun süredir yayınlanmayı bekleyen bir tarif. Beşamel sos ve ıspanaklı lezzetleri seviyorsanız bu nefis tartı da beğeneceğinizi düşünüyorum. İç malzemesinde ıspanak yerine rendelenmiş kabak kullanabilirsiniz. Tarif için sevgili Hatice’ye(Portakal Ağacı) ve Aslı Dost’a sevgilerimi ve teşekkürlerimi gönderiyorum. Tarife buradan ulaşabilirsiniz. Hamur Malzemeleri:
  • 100gr soğuk margarin
  • 2 su bardağı un
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı yoğurt (kıtır bir hamur elde etmek isterseniz yoğurt yerine buzlu su)
hazırlanması:















  • Margarine un ilave ederek elinizle iyice birbirine karışmalarını sağlayın.
  • Yumurta ve yoğurt (ben yoğurdu soğuk kullandım) ilavesiyle hamur yoğurun.
  • Yağlanmış 21cmlik kalıbınıza (veya minik kalıplara) hamuru elinizle bastırarak yayıp, (kabarmaması için hamurun birkaç yerine çatal batırın) üzeri biraz kızarana kadar 180 derece fırında pişirin (ben tart kalıbı yerine yuvarlak borcam kullandım).
  • Fırından çıkardığınız yarı pişen hamurun üzerine önce hazırladığınız ıspanaklı iç malzemesini sonra da beşamel sosu yayın.
  • Beşamel sos kızarana kadar fırında pişirin.

İç harç için:




  • 1 orta boy soğan
  • Mantar (ben kullanmadım)
  • 1 kg ıspanak
  • Tuz, karabiber
  • Beyaz peynir
Soğanı birkaç dakika kavurun, yıkayıp doğradığınız ıspanakları ekleyin. Ispanak suyunu çekene kadar pişirip tuz, karabiber ve peynir ekleyip soğutun.
Beşamel sos için:


  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
Unu sıvıyağ ile birkaç dakika kavurun. Soğuk sütü ekleyip sürekli karıştırarak muhallebi gibi pişirerek beşamel sos elde edin.
not:Ben Hatice'nin notu üzerine hamuru yarı pişirip iç malzemesini ekledim.Çok lezzetli olmasına rağmen fotoğraftan da anlaşılacağı üzere bu sefer de hamur tam pişmedi.Deneyecek olanlar için not düşmek istedim.

13 yorum:

  1. eline koluna sağlık enfes görünüyor:)

    YanıtlaSil
  2. http://hunerlieller.net11 Haziran 2008 11:41

    selam canım..evde ıspanak varken bu tarifi mutlaka denemeliyim....harika görünüyor eline saglık...sevgilerimleee.

    YanıtlaSil
  3. Bengisu'cum tam pişmemiş de olsa, görüntü süper.. Ellerine sağlık, eminim misafirlerin de bayılmıştır..

    YanıtlaSil
  4. Bayılırım canım ellerine sağlık,çok şık ve enfes bir lezzet öptüm

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık ,güzel görünüyor.Evde kabak vardı ben de ne yapsam diye düşünüyordum.Acaba kabakla da güzel olur mu,hiç denedin mi.
    Sevgiler.
    Pınar.

    YanıtlaSil
  6. Bengisummm, sosyete mantın nasıl güzel oldu anlatamam...Birde 4 e bölüp yapmıştım yufkaları, kocaman kocaman 1,5 tane yedim ayıptır söylemesi :))))) Resminide çektim, yakın zamanda Bengisumun mantısı diye yayınlayacağım :)))
    Ispanaklı kişte müthiş, bir sonraki yapacağım tarif belli oldu yani :)
    Ellerine sağlık canım benim, çoooook öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  7. çok güzel gözüküyor ama bayatlatmışın arşivde:) ellerine sağlık canım arkadaşım. hızına yetişene aşkolsun:):)

    YanıtlaSil
  8. Kiş daha önce ne tattım nede denedim aslında merak ettiğim bir tat..Bu tarifte çok hoşuma gitti en kısa sürede deneyeceğim...Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. bu kişler gerçekten lezzetli oluyor canım.bende hem ıspanaklı hem kabaklısını çok severek yapıyorum..hem sunum açısından hem lezzet açısından 10 numara..ellerine sağlık canım.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. Çayın yanına ne güzel yenir bu kiş:) Enfes görünüyor..
    Ellerine sağlık canım,sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. yasaminkiyisindan11 Haziran 2008 22:25

    çok güzel görünüyor.Eline sağlık canım..iyi akşamlar sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Ahhh çayın varsa hemen geliyorum.Nefis görünüyor.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Bengisu'cuğummm,

    Ispanaklı kiş bizde çok tercih edilir, hem sebzeli, hem de hamuru az olduğu için.. Seninki de enfesss görünüyor, bir de böyle deneyeceğim..

    Ellerine sağlık canım,

    Sımsıcak sevgiler.....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats