18 Haziran 2008 Çarşamba

Minik (tek kişilik) çilekli pastalar

Milli takımımızın başarısında emeği geçen herkese teşekkürlerimi ve sevgilerimi gönderiyorum.....(son ekleme 21 haziran cumartesi) Kermes için hazırladığım, görünümü ve lezzeti ile herkesin beğenisini kazanan, kızımın özellikle süslemesine hayran kaldığı bir pasta oldu. Herkese tavsiye edebileceğim bu nefis pastayı Porselen demlik çay saati etkinliği 25'in ev sahibi sevgili Hülya (Buram Buram) arkadaşımıza gönderiyorum...

Malzemeler:

 keki için:
  • 5 yumurta (sarıları ve beyazları ayrı çırpılmış)
  • 1 su bardağı şeker
  • 1çay bardağı demli çay (oda sıcaklığında)
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 2su bardağı un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • Yarım çay kaşığı karbonat
Sos için:
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
Bütün malzemeleri bir tencereye alın ve sürekli karıştırarak pişirin. Pişen sosu ılıması için arasıra karıştırarak bekletin.


Hazırlanması:





  • Önce ayrı bir kapta yumurta beyazlarını kar gibi olana kadar mikserle çırpın ve bir kenarda bekletin.
  • Yumurta sarılarını şekerle birlikte şekerler eriyene kadar çırpın. Demli çay (su eklenmemiş haliyle),sıvıyağ, yoğurt ve kakaoyu ekleyip tekrar çırpın.
  • Un, kabartma tozu ve karbonatı birlikte sıvı karışıma eleyin ve bütün malzemeler birbirine karışana kadar çırpın.
  • Ayrı bir yerde beklettiğiniz çırpılmış yumurta beyazlarını bu karışıma yavaşça ekleyin ve bir kaşık yardımıyla birbirine karışmasını sağlayın.
  • Yağlanmış fırın tepsisine kek karışımını döküp, önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirin (diğer keklere göre ince bir kek olduğu için çabuk pişiyor, sürekli kontrol edin).
  • Soğuyan kek bardak yardımıyla kesilir ve önce ılık sosa batırılır sonra kekin yan kısımları ince çekilmiş cevize bulanır.
  • Cevize bulanan kek servis tabağına alınır ve üzeri krem şanti ile süslenir.
Ben bu aşamada sosa batırılıp cevize bulanmış ve servis tabağına alınmış kekin üzerine çilek dilimleri dizip üzerine aynı şekilde hazırlanmış ikinci bir kek yerleştirdim ve krem şanti ile süsleyerek iki katlı minik bir pasta elde etmiş oldum.

27 yorum:

  1. Minik çilekli pasta tarifin yayında canım.. Ellerine sağlık. Etkinlik ayın 22 sine kadar sürüyor bu süre zarfında istediğin kadar tarif gönderebilirsin. Sevgilerimi ve teşekkürlerimi bırakıyorum.Kabul buyur olurmu. Sevgiyle kal.

    Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
    Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.

    YanıtlaSil
  2. Hem tek kişilik hem de iki katlı!! Sevdim ben bu fikri :) Ellerine sağlık canım.. Kızınla hemfikiriz, süslemeye bayıldım!

    YanıtlaSil
  3. Süper olmuş.Sunum harika ellerine sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. enfes bir görüntü ellerine saglık canım kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık süper olmuş kızına afiyet olsun öptüm

    YanıtlaSil
  6. ayyy bu da nesi böylee gerçek mi bunlar :))) ne güzel yerdim ben onları ama rejime başladım :(
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Sunumuna bayıldım. ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Özellikle de çileklere bayıldımmmmmm...

    YanıtlaSil
  8. çok güzel ve şık olmuş ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  9. Süper görünümlü nefis pastacıklar olmuş. Sunumda çok şık. Ellerine sağlık Bengisu'cum. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Bayılıyorum senin bu tek kişilik pastalarına:))Gene çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  11. Kizin hakli, mutis gorunuyor bu minik pastaciklar. Ellerine saglik canim:)

    YanıtlaSil
  12. Canim ellerine sagik cok guzel gozukuyorlar bende beklerim hosakal.

    YanıtlaSil
  13. Görüntü muhteşemmm, çok can alıcı görünüyor, ellerine sağlık, harikaaa olmuş...

    YanıtlaSil
  14. bende buna benzer bir kek yaptım tek kişilik bugün eklerim aynı gibi hemen hemen çok güzel olmuştu bizimki eminim senikide çok güzel olmuştur

    YanıtlaSil
  15. Tek kelime ile süper olmuşlar.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. MERHABALAR ARKADAŞIM 25. Ev sahibemiz olan HÜLYANIN MUTFAGI arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
    EMEGİNE SAGLIK GUZEL BİR HAFTA DİLERİM
    Sevgilerimle SEVİL

    YanıtlaSil
  17. canım ellerine sağlık..şahane görünüyor..sevgiler..hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  18. bengısucum ellerıne saglık...boyle pasta arıyordum bugunku mısafırlerım ıcın...ne kadar uzuldum anlatamm daha once bakmadıgım ıcın:(
    ıns..bıdahakı menumde deneyecegım::))sevgılerımle...
    pudınglı kurabıyenı denedım cok lezızdı ellerıne saglık....

    YanıtlaSil
  19. Cuman mübarek olsun canım

    YanıtlaSil
  20. Canım Bengisum, tek kelimeyle muhteşem olmuş çilekli pastan, ellerine sağlık tatlı arkadaşım benim..
    Öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  21. bengisu,harika olmuslar canim bende aliyorum bir tane:)Eline saglik canim.

    Hayirli cumalar diliyorum.

    selamlar...

    YanıtlaSil
  22. OF NEFIS BIR GORUNTU, GEL BENI YE DIYORLAR SANKI. GELIP YESEMMMIKI ACEBA ??? ELLERINE SAGLIK COK GUZEL OLMUSLAR...

    YanıtlaSil
  23. normal büyük fırın tepsisinimi kullancağız acaba bu ölçüler için?
    mutlaka denemeliyim,resimdeki tek katlı yaptıklarınızdan değilmi?

    YanıtlaSil
  24. merhaba Ayşe,
    normal büyük boy fırın tepsisi kullandım bu pasta için ve tek katlı yaptım çünkü ince bir kek oluyor fırın tepsisi büyük olduğu için.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. birgece önce hazırlamak istersek,çileklerin üzerne jölemi dökmeliyiz acaba bozulmaması içi,n?

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Hülya,

    Bir gece önce hazırlamak istersek jöle dökebiliriz ya da kremşantili süsleme kısmını ve çilekleri yerleştirmeyi ertesi gün yapabiliriz.

    sevgiler....

    YanıtlaSil
  27. Merhaba Hülya,

    Bir gece önce hazırlamak istersek jöle dökebiliriz ya da kremşantili süsleme kısmını ve çilekleri yerleştirmeyi ertesi gün yapabiliriz.

    sevgiler....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats