7 Haziran 2008 Cumartesi

Sosyete Mantısı (patatesli)


Sanırım yapımının çok kolay olması nedeniyle sosyete mantısı olarak adlandırılmış.Patatesli gül böreğinin üzerine yoğurt sos dökülünce tadına bakan herkesin beğendiği harika bir lezzet çıkıyor artaya:)))))Arkadaşım Gülay dan tarifini aldığımdan beri sıkça yapar oldum.
Börekleri pişirip dondurucuya koyabilir ve sonradan fırında ısıtabilirsiniz.
Bu nefis sosyete mantısını poselen demlik çay saati etkinliği 24'ün sahibi Keyifli Mutfağım 'a (Tuğba) gönderiyorum.
Malzemeler:

  • 1 kilo yufka
İç harcı için;



  • Yarım kilo patates (haşlanmış)
  • Tuz
  • Kırmızıbiber
  • Karabiber
  • Maydanoz
Patatesler haşlanır, çatalla ezilir (isterseniz rendeleyebilirsiniz). Baharat ve tuz eklenip karıştırılır.
Sos için;
  • 1 su bardağı süt
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta
  • tuz
Bir kâsenin içinde bütün malzemeleri karıştırın.
Börekler piştikten sonra üzerine dökmek için tavuk suyu.
hazırlanması: Fotoğrafta yufkaları sarmak için kullandığım tepsinin bu kadar çok işime yarayacağını düşünmemiş,annemin anneannesinin hediyesi olduğu için hatıra amaçlı kalacağını düşünmüştüm.Ama evlendiğimden beri bütün sarma işlemlerinde ve börek yapımında kullanır oldum:)))
  • Yufkaları üst üste serin,bıçak yardımıyla 6 eşit parçaya bölün (daha büyük isterseniz 4 eşit parçayada bölebilirsiniz). Yufka parçalarının üzerine sostan fırça yardımıyla sürün, bir - bir buçuk yemek kaşığı kadar patatesli iç harçtan serpin.
  • Yufkanın geniş tarafından başlayarak, uçlarını içe kıvırmadan, sigara böreği sarar gibi sarın. Ucundan başlayarak resimdeki gibi içe doğru rulo yaparak, gül şekli verin. Bir ucunu da altına gizleyerek, pişerken açılmamalarını sağlayın.(Ya da yufkaların bitiş yerlerini yan yana getirin ki açılmasın.)
Ben börekleri akşamdan hazırlayıp,en üst sosunu dökmeden üzerine streç film sarıp dolapta beklettim ve ertesi gün servisten bir kaç saat önce pişirdim.
  • Üzerlerine artan sostan sürün ve önceden ısıtılmış fırında 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirin.
  • Fırından çıkar çıkmaz, her yufkanın üzerine bir veya bir buçuk yemek kaşığı oda sıcaklığındaki tavuk suyunu dökün.(tavuk suyu isteğe bağlı, dökmeyebilirsiniz de ama lezzet veriyor.)
  • Tavuk suyunu çeken börekleri bıçak yardımıyla ortadan dörde bölüp servis tabağına alın ve servis ederken üzerine yoğurt (isterseniz sarımsaklı yoğurt)döküp, kırmızıbiber ve kuru nane ile servis edin (salçalı sos da hazırlayabilirsiniz).

23 yorum:

  1. hmmm manti nefis valla tam benim damak zevkime göre...
    Ellerinize saglik.
    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Katılımın ve güzel tarifini bizlerle paylaştığın için çok teşekkür ederim canım.
    Yarın etkinlikte son gün,yeni bir tarifle daha etkinliğe katılmak istersen beklerim ve de çok sevinirim.
    Şimdiden teşekkürler:)

    Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
    Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
    Örnek
    isim: SEVİL SAHİN
    site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
    Tarif : SALATA YARIŞMASI
    Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

    YanıtlaSil
  3. MMMMM NEFİSS ELLERİNE SAĞLIK CANIM.TAM YEMELİK..

    YanıtlaSil
  4. Bayılırım sosyete mantısına.Eline sağlık.Canımı istettin vallahi.Miiiiiiissss.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba...
    Ellerine sağlık hayatım sosyete mantısının patatesli olanını hiç duymamıştım denemek lazım ellerine sağlık. Harika görünüyor.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Manti olsunda varsin sosyetesinden olsun her halide cok lezzetli elinize saglik

    YanıtlaSil
  7. Hande'cim iyi pazarlar enfes olmuş canım ellerine sağlık öptüm

    YanıtlaSil
  8. Ağızlarının tadını biliyor demek bu sosyete milleti Bengisum :)))
    Harika olmuş mantılar, ellerin dert görmesin..Hele tepsine bayıldım bende canımcım :)))
    Çooook öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  9. sosyete mantisi cok nefis olmus canim ellerine saglik ben etlisini denemistim cok houmuza gitmisti pateteslisinide deneyecegim cok nefis gorunuyor.
    kucak dolusu sevgilerrr.

    YanıtlaSil
  10. harika görünüyor..ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım çok güzel olmuş ben de arada yaparım kıymalısı da süper oluyor. Aynı tepsiden banada hediye gelmişti düğünümde nerede kullanıcam diye düşünmüştüm ama gerçekten her eve lazım.......

    YanıtlaSil
  12. Bengisu'cuğummmm,

    Bu sosyetik mantı, tam benim kadeşimin ağzına layık olmuş, kendisi asla et yemiyor da.. Patatesli mantı fikri harika, en kısa sürede deneyeceğim..

    Ellerine sağlık canım,

    Sımsıcak sevgiler, kocaman öptümmm.....

    YanıtlaSil
  13. Merhaba, Sosyete mantısı nefis görünüyor.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. ellerinize sağlık.güzel görünüyorlar.hemde kolay.sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık canım,sosyete mantısına bayılırım,ama patateslisinide ilk defa duydum,eminim tadı harika olmuştur...sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Yogurt soslu degisik olmus.Yogurt soslu olunca zaten lezzeti harika olur.Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  17. Canım Bengisummm, mantılar şu anda fırında pişiyor, dayanamadım yaptım valla :)))) Diyet miyet bir tane yiyeceğim, belki iki tane ama üçüncüyü yemem inşallah :)))
    Tarif için çok teşekkürler canım arkadaşım,
    Çooook öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  18. Bengisu'cum ellerine sağlık, sosyete mantısını kıymalı yaparız biz hep, ama senin tarifini okuduktan sonra mutlaka patatesli de deneyeceğim.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  19. arkadasım ellerıne saglık cok defalar yaptım ama sımdı yayınlamak kısmet oldu:))sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  20. SLM BEN DE TUĞBA:) TARİFİNİZİ DENEDİM ADAŞIM TUĞBA HANIM.GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL OLDU. BENCE KIYMALI TARİFLERDEN DAHA HAFİF OLDU.TEŞEKKÜRLER.EMEĞİNİZE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Tuğba,
    Tarifi deneyip beğenmene sevindim,benim de çok sevdiğim bir lezzet.Bir de adaşınız olmayı isterdim ama bir karışıklık oldu sanırım ismim Rukiye::)))


    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  22. ay tepsiyi bu şekilde kullanmak hiç aklıma gelmemişti bende tezgahta yufkayı sığdırmasya çalışırım hep harikasınızyaa bayıldım bu fikre:)tepsilerim öylece bekliyorlardı kköşede.
    böreğin bir gece önce hazırlanmasına sevindim genelde önceden hazırlanmayı seviyorum,deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  23. Merhaba Gülşah,

    Hoş geldin!Umarım deneyip beğenirsin,benim çok sevdiğim bir börek.Tepsi fikri işine yarar inşallah:::)))



    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats