18 Haziran 2008 Çarşamba

Yumurtalı Kuşkonmaz

Uzun süredir yayınlanmayı bekleyen bir tarif. Kuşkonmazın yetişme zamanının Mayıs –Haziran ayları olduğunu düşünürsek biraz geç kalmış bir tarif olsa da farklı pişirme yöntemleri arayanlar için yayınlamak istiyorum… Sanırım Çorum yöresinde daha çok galemşe ismiyle bilinen bir bitki (en azından ben hep bu isimle tanıdım ve sabah kahvaltılarında tabir yerindeyse bayılarak yedim…). Uzun yıllar sonra pazarda görünce eşimle aynı anda kuşkonmazlara yöneldik:::))))) ve kahvaltı sofrasında anılarımıza eşlik etti. Malzemeler:
  • bir bağ kuşkonmaz
  • yumurta
  • sıvıyağ
hazırlanması:
  • Kuşkonmazları istediğiniz büyüklüklerde doğrayıp,yıkayın.
  • Çok az miktarda sıvıyağ ile kısık ateşte kavurun ve yumurtaları ekleyip tavanın kapağını kapatıp yumurtalar pişene kadar bekleyin.
  • Bunlarda kuşkonmazın pişmemiş halini merak edenler için....
Biraz da kuşkonmaz hakkında kısa bir bilgi....
  • Mart ile haziran arası kuşkonmazın en lezzetli olduğu zamandır.
  • Kuşkonmazın tazesi, sert, bükülmez, tek renkte ve kırıldığında parlak bir kesite sahip olmasından anlaşılır.
  • Nemli bir beze sarılı olarak 3 gün kadar taze kalabilir.
  • Besleyici değeri yüksek olmayan kuşkonmazın 100 gramı 25 kalori içerir.
  • Düşük kalorili olduğu için şişmanlatmaz.
  • A ve C vitaminleri bakımından çok zengindir.
  • Zihinsel faaliyeti fazla olanların kuşkonmaz yemesi tavsiye edilir. Çünkü zihni güçlendirici, uyanık tutan bir bitki olarak bilinir. Bundan dolayı da, uykusuzluk çekenlere tavsiye edilmez.

13 yorum:

  1. verdiğin bilgiler çok faydalı olmuş şahsen ben pek bilmem kuşkonmazı,ama çok faydalışmış.
    teşekkürler paylaşımın ve tarifin için...

    YanıtlaSil
  2. hmmm benimde kuşkonmazla küçüklüğümden gelen bir tanışıklığım var.fransız komşumuzun mutfağından eksik olmazdı.annemler onun yemeklerini pek yemeselerde benim bu fransız sofranın 4. kişisi olarak çok yemişliğim vardır)))bu baharda internette epeyce inceleme yaptım hakkında. önümüzdeki yıl inşllh bahçemizde yetiştirmek istiyorum.
    sana gecikmeli olarak afiyet olsun arkadaşım...

    YanıtlaSil
  3. Kuşkonmazın çok sağlıklı bir bitki olduğunu duymuştum,o yüzden alıp pişirmek istedim fakat nasıl pişirildiğini bilmediğimden almaya cesaret edememiştim.Senin bu faydalı bilgilerin ve tarifinden sonra ilk fırsatta alacağım.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.
    Pınar.

    YanıtlaSil
  4. İsmini çok duydum ama hiç tatmadım.. Pişmiş hali de pişmemiş hali kadar güzelmiş.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Daha dün akşam konuştuk kuşkonmazı... Hiç yemedim de denemedim de... Pazarlarda rastlarsam alıp denemek isterim... Bu kadar faydası da varmış demek...

    Ellerine sağlık sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. http://hunerlieller.net19 Haziran 2008 11:44

    selam..kuşkonmazı çok duymuştum ve çokta faydalı oldugunu biliyordum.ama hiç alıp pişirmedim..nasıl pişirilecegini bilmiyordum:))tarif için teşekkürler canım..eline saglık.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba pasta çok güzel görünüyor. Tadının güzelliği görünüşüne aksetmiş :)))

    Değişik tatlara bayılırım. Kuşkonmazı merak ediyorum. Tadı nasıl acaba? :) her iki tarifide inş. deneme fırsatım olur. elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Bu arada bilgiler içinde teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Bengisu, ben de kıbrısta tanıştım kendileriyle :)) Burada da yumurtalısını pek seviyorlar. Bir kezde ovaya toplamaya gittik. Oldukça keyifliydi.

    ellerine sağlık hayatım

    sevgiler.
    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Çorum yöresinde biz de menevşer diye biliyoruz kuşkonmazı, küçüklüğümde anneannem bahçesinin bir köşesinden toplar yumurtalı omlet yapardı bize, henüz 4-5 yaşlarımdaydım, bir daha da yemedim o zamandan beridir,
    nasıl güzel bir tadı vardıysa unutamamışım, hamileyim şimdi bir haftadır kuşkonmaz aşeriyorum nerden aklıma geldi bilmiyorum.
    Umarım en yakın zamanda bulabilirim.

    YanıtlaSil
  12. Çorum yöresinde biz de menevşer diye biliyoruz kuşkonmazı, küçüklüğümde anneannem bahçesinin bir köşesinden toplar yumurtalı omlet yapardı bize, henüz 4-5 yaşlarımdaydım, bir daha da yemedim o zamandan beridir,
    nasıl güzel bir tadı vardıysa unutamamışım, hamileyim şimdi bir haftadır kuşkonmaz aşeriyorum nerden aklıma geldi bilmiyorum.
    Umarım en yakın zamanda bulabilirim.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats