30 Temmuz 2008 Çarşamba

Muhallebili Kadayıf


Uzun süredir denemek istediğim bu tarifi sevgili Hatice’nin (Portakal Ağacı) sitesinde görünce öncesinden dondurucuda kalan kadayıflarla denedim ve çok lezzetli, hafif (malzemelerdeki kadayıfa aldanıp benim gibi ağır bir tatlı beklemeyin:::))) bir tatlı ortaya çıktı.
Ramazanın yaz aylarına denk gelmeye başladığı dönemlerde olduğumuzu düşününce özelliklede iftar davetleri için çok şık ve hafif bir lezzet olacaktır…

Malzemeler:

300gr kadayıf
  • 6 yemek kaşığı toz şeker
  • 5 yemek kaşığı tereyağı
  • 1,5 su bardağı iri doğranmış ceviz
Hazırlanması:





  • Kadayıfı 1–2 saat öncesinden derin dondurucuya koyun, dondurucudan alıp kolayca kırabilirsiniz. Küçük parçalar halinde kırdığınız kadayıfları tencereye alın.
  • İçine yağı, şekeri ilave edip orta harlı ateşte sürekli karıştırarak kavurun.(bu aşamada ben biraz zorlandım, şekeri önceden ilave ettiğimiz için birbirine yapıştı ve kavrulması zorlaştı) Pembe hale gelince cevizi ekleyin.Ateşten alıp soğutun.
Muhallebi Malzemeleri:



  • 1kg süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 türk kahvesi fincanı toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 küçük paket krema (ben eklemeyi unutmuşum)
Hazırlanması:
  • Krema hariç tüm malzemeyi tencereye alın ve muhallebi gibi pişirip soğutun.
  • Soğuduktan sonra içine kremayı ekleyip mikserle karıştırın.
  • Kadayıfın yarısını büyük dikdörtgen borcama yerleştirin. Üzerine muhallebiyi yayın. Kalan kadayıfı da muhallebilerin üzerine eşit olarak yayın ve dolapta bekletin.
Not: İlk yapıldığı gün kadayıflar kıtır kıtır oluyor sonraki gün yumuşuyor.

28 yorum:

  1. nefis görunuyor canım ellerine sağlık afiyet olsun sevgilermle..

    YanıtlaSil
  2. bu tarifi bende denemiştim çok hafif ve leziz bir tarif ellerine sağlık canımcım süper olmuş valla.. şimdi ne güzel de yenirdi...

    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  3. Kadayıfı sevmeyen ama sütlü tatlıları tek geçen ben,bu tatlıyı çok seviyorum:) dediğin gibi çok hafif ve yerken ağza gelen çıtır çıtı kadayıflar çok güzel oluyor:)
    Ellerine sağlık canım,sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. evde hepimizin çok sevdiği bir tatlı bazen damla sakızlı pudinkle yapıyorum ama siteye koymak nasip olmadı sitede sadece bayram soframızda var ellerine sağlık canım afiyet bal olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Canımmmm mmmmmm ellerine sağlık enfes olmuş bende deniycem inşallah öpüyorum..

    YanıtlaSil
  6. Hiç kadayıflı bir tarif denemedim, gerçekten güzel görünüyor.. Aklımda olsun.. Ellerine sağlık Bengisu'cum..

    YanıtlaSil
  7. arkadaşım ellerine sağlık nefis gözüküyor.aslında bende denemek istiyorum ama iyi olmazsa naparım diye korkuyorum.senden aldığım cesaret ve tarifle ben de yapıvecen gıııı:))sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Bu tatlının methini çok duymuştum, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Bende denemiştim. Gerçekten çok lezzetli ve hafif bir tatlı oluyor.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. PORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda…
    YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ-4 PİLAVLAR

    http://porselendemlik.blogcu.com
    http://selmahlc.blogcu.com
    http://birdemliksohbet.blogspot.com
    http://yoresellezzetler.bloggum.com tarafından hazırlanmıştır

    etkinliğimizin yeni sahibesi www.capankizimutfakta.blogspot.com olarak 10/8/2008 ile 01/09/2008 tarihleri arasında 20 gün boyunca ben yapacağım konumuz:PİLAVLAR

    anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak…
    sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz…
    eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız
    yapmanız gereken şey;
    hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek
    örnek:
    isim:perde pilavı
    yöre adı:siirt
    buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde…
    iletişim:kadininmutfagi@hotmail.com ya da www.kadininmutfagi.blogcu.com
    unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır

    YanıtlaSil
  11. muhallebılı kadayıfıılk kes yengemde yemıştım ve o son oldu daha da yemedım :( ama şu an herhalde bende yapabılırım dıye düşünüyorum mutfakta sizlere göre bıraz acemıyımde ;))..
    demek sende çorumlusun, annem sungurlu dan, sen neredensin?? bu arada küçük kızımızın gecmış dogum gunu kutlu olsun. hayırlı, saglıklı ıyı yaşlar dılerım.
    kocaman sevgıler çoruma

    YanıtlaSil
  12. Bengisu bu tatlıyı pek çok blogda gördüm ama deneme fırsatım olmadı, nefis görünüyor, şerbet eklemeye ihtiyaç var mı ne dersin?
    senin de dediğin gibi sıcak Ramazan iftarlarında güzel bir seçenek olacaktır...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Hatice,

    Bence şerbet eklemeye hiç gerek yok,kadayıflar kavrulduğu için çok lezzetli oluyorlar.Ama şerbet eklendiğini de duymuştum en üst kısma.Şerbetle birlikte ağır bir tatlı olur düşüncesindeyim,bu haliyle ben çok beğendim.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. seninde dediğin gibi tam iftar sofraları için ağzımıza layık bir lezzet.muhteşem görünüyor.ayrıca tüm püf noktaları için teşekkürler.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  15. bu kadayıfı ben hiç denemedim ama nefis oluyordur eminim..yani yemiştim bir kaç kez..slmlar

    YanıtlaSil
  16. kesinlikle haklısın,ramazan için nefis bir tat olabilir.
    salı günü bizde denedik tatlı sevmeyen teyzem bile çok beğendi:)
    her ne kadar ben krema tarifinde oynamalar yapsamda:)

    YanıtlaSil
  17. Enfesss bir görüntü, şerbetli tatlıları yiyemem ama sanki bunu yiyebilirmişim gibi geldi..

    Ellerine sağlık canım,

    Sımsıcak sevgiler.....

    YanıtlaSil
  18. Enfesss bir görüntü, şerbetli tatlıları yiyemem ama sanki bunu yiyebilirmişim gibi geldi..

    Ellerine sağlık canım,

    Sımsıcak sevgiler.....

    YanıtlaSil
  19. nice senelere abı hayatım hep burda olman dileğimleee:)

    buarada o tarifi annemde yaptı biz kadayıf sanıp yemiştik iyi dalga geçmişti o ara:)

    YanıtlaSil
  20. MERHABALAR BENGİSUCUM GEÇMİŞ OLSUN BLOGUN SÜREKLİ KAPALI KALACAK SANDIM ÇOK ÜZÜLDÜM BİZ SANA MESAJ ATMASAK DA HER NÖBETTE BİR KEZ YİNE NELER YAPMIŞ BAKALIM DİYE ZİYARETİNİZE GELİYORUZ HER SEFERİNDE KARNIMIZ ACIKIYOR ZEYNEP LE BERABER AH BURADA OLSA DA ONA OTURMAY AGİTSEK DİYE SÖYLENİYORUZ SENİ VE KIZINI ÖPÜYORUM

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Nebişim,

    Ben de yasağın kalkacağını pek düşünmüyordum açıkcası,süpriz oldu:::)) yeni bir blog için araştırmaya başlamıştım.


    Yorumlarını sürekli beklediğimi biliyorsun değil mi?:))))Tarifleri beğenmenize sevindim.


    Orada olamasam da buraya bekliyorum,ya da ben geldiğim de size nöbet dönüşü hazırlarım.

    Bengisu da sizleri öpüyor,Eren'lere ne zaman gideceğiz diye soruyor sürekli.

    Zeynep'e ve sana sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. muhallebili kadayıfı denedim ve yiyenler tarafından çok begenildi tarifiniz için çok teşekürler

    YanıtlaSil
  23. muhallebili kadayıfı denedim ve yiyenler tarafından çok begenildi tarifiniz için çok teşekürler

    YanıtlaSil
  24. Merhaba Nuray!

    Tarifi deneyip beğenmene çok sevindim:)))Benimde çok sevdiğim bir tatlı,kremanın içerisine 1 paket kremşanti ekleyip çırparsan daha güzel oluyor.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. ben bu tatlıyı kuplarda yapıyorum o da çok güzel oluyor nefis bir tatlı ya
    http://www.kurabiyekeyfi.com/

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Kurabiye Keyfi,

    Son zamanlarda bende fazla gelen kısmını tek kişilik kuplarda yapıyorum ve çok daha güzel oluyor.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. ben bu tatlıya bayılıyorum ama kafama takılan sorunu hemen küçük dipnot eklemişsiniz bu tatlıda kadayıflar ertesi güne yumuşuyor oysa yapıldığı günkü kıtırlığa bayılıyorum,diğer başlıkta cup halinde yapmışsınız o şekilde yaptığımızda muhallebileri önceki gece ama üstlerini servis günü yapabilme imkanımız var değilmi iyi fikir,ama ozamanda servis zamanına kadar üstlerini kapattığınızda yine kıtırlık kayboldumu?

    YanıtlaSil
  28. Aynı gün yapıldığı için sorun yaşanmıyor sevgili Gülşah.Hatta ertesi güne kalırsa da oldukça lezzetli oluyor:::))))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats