31 Ağustos 2008 Pazar

Fırında sebzeli kabak

Kabak sevmeyenlerin bile çok beğeneceği bir lezzet ortaya çıkıyor bu tarifle. Sıcak yaz sofraları için ideal hafif bir yemek... Malzemeler:
  • 3 adet orta boy kabak
İç harcı;
  • 1 adet orta boy patates (küp küp doğranmış)
  • 2 adet havuç(küp küp doğranmış)
  • 1 kâse bezelye
  • Tuz
Üzeri için; kaymak veya kaşar peyniri
Hazırlanması:
  • Küp doğradığınız patates, havuç ve bezelyeleri tuz ilave edilmiş suda haşlayın.
  • Haşlanan sebzeleri bir kevgir yardımıyla başka bir kabın içine alın (suyunu süzdürerek).
  • Sebzeleri aldıktan sonra, temizlenip ortadan ikiye bölünmüş kabakları aynı tencerede haşlayın.
  • Haşlanan kabakları fırın tepsisine dizin ve ortalarını iç malzemesiyle doldurun.
  • Üzerine bir kaşık yardımıyla kaymakları dökün (ben bu aşamada sütü pişirirken üzerinden aldığım ve dondurucuda sakladığım kaymakları kullandım).

Not:Kaymak yerine beşamel sos hazırlayıp dökebilirsiniz ya da rende kaşar peyniri serpebilirsiniz.
  • 2000 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

13 yorum:

  1. arkadaşım canım benim tarifi neyim yok mu iyi ki yarın yayınlamamışsın artık oruç oruç bakar bakar tesbih çeker dururdukya sabır diye..:))
    çok güzel görünüyor..
    ramazanın mubarek olsun canımcım..

    YanıtlaSil
  2. Ennnnffesssssssssssss!!!Hayırlı Ramazanlar dilerim.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  3. çok şık olduğunu dğüşündüğüm bi yemek. sandal sefası gibi olmuş bacım ellerine sağlık. hayırlı tramazanlar bu arada:)

    YanıtlaSil
  4. canim ellerine saglik banada iyi bir oneri oldu bu bende bunu deneyeyim ileriki gunlerde iftar soframizda bol bereketli hayirli ramazanlar diliyorum canim opt

    YanıtlaSil
  5. canım öncelikle hayırlı ramazanlar....

    yaz günü hafif olsun demişsinya....ramazan girdi sanki psikolojik olarak kış geldi bana göre......

    halbuki halaa yaaazz......acıktım ...

    nefis görünüyor..ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Canım çok şık ve güzel bir yemek olmuş.Birdeee lezzetli duruyor ki eline sağlık.Çok güzel.Akşama denemek lazım:))

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize saglık çok güzel gözüküyor mis gibi yemek olmuş hayırlı ramazanlar diliyorum sevgilerlee....

    YanıtlaSil
  8. Ben de kabak sevmem ama bu tarfi gerçekten harika görünüyor,elinize sağlık.Hayırlı Ramazanlar diliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. çook şık görünüyor canım,ellerine kollarına sağlık.

    hayırlı ramazanlar dilerim

    sevgiler,öpücükler

    YanıtlaSil
  10. bu kabak hem şık hem iştah açıcı oruçlu bir halde bakınca da üff diyorum başak birşey dmeiyorum,
    bir sürü yol gitmişim eve gelmişim yorgunda şimdi yanında yoğurtla olucak bu lezzet aman:)

    anneme ileteceğim bu tarifi misafirlerimize yaparız iftar için.

    YanıtlaSil
  11. Canım ellerine sağlık çok şık ve leziz bir yemek olmuş,revani zaten muhteşem,hayırlı ramazanlar dilerim.
    Bende beklerim,öptüm...

    YanıtlaSil
  12. canim yapiyorum suan kabaklari cok heyecanliyim guzel olacagindan eminim ins misafirlerimde begenir hep gorup cesaret edemiyordum seninkilere hayran kaldim iyiki paylastin sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Var ya süper. Ben kabakta dolma ve mücverde tıkanmış biriyim. Bir kabaklı tarifim var bir de bunu mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats