26 Ağustos 2008 Salı

Mozaik Pasta (Kiremit Pasta)

Yayınlanması gereken çok fazla tarif birikti, en iyisi kızımın doğum gününde yağtığım ve onun çok sevdiği bu pastadan başlamak...Çok kısa sürede hazırlanabilen lezzetli, bisküvili bir pasta. malzemeler:
  • 2 paket sade pötibör bisküvi
Muhallebi için; (ben muhallebi için bir paket hazır kakaolu pudingi üzerindeki ölçülere göre hazırlayıp kullandım.
  • 1 su bardağı un
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 1 kg süt
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 1 yumurtanın sarısı
Üzerini süslemek için; yarım su bardağı hindistan cevizi (ben çekilmiş fındıkla süsledim)
hazırlanması:
  • Tencereye un, şeker ve kakaoyu koyup karıştırın. (sütü karıştırmadan eklerseniz un topaklaşır.)
  • Sütü, yumurta sarısını ve margarini ilave edip devamlı karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.
  • 1 bisküviyi sosa batırıp dikdörtgen bir borcama (ben kenarları oval, bisküvilerden biraz daha geniş bir dikdörtgen borcam kullandım) diklemesine yerleştirin. Önüne sosa batırmadığınız bir bisküvi koyun. Sosa batırılmamış bisküvinin önüne tekrar sosa batırılmış bisküvi ekleyin. Hepsini bu sıra ile yerleştirin. Kalan sosu pastanızın etrafına sürün. Pasta soğuduktan sonra üzerine hindistan cevizi (isteğe göre fındık) serpin ve verev keserek servis yapın.
not:Tarif için teşekkürler Hatice (Portakal Ağacı - Mozaik pasta)!

15 yorum:

  1. Çocukluğumdan beri enn sevdiğim pastadır:)
    Enfes görünüyor canım,ellerine sağlık..

    Sevgilerr:)

    YanıtlaSil
  2. şu an tatlı krizime süper ilaç olurdu bu:-) görmek bile yetti ama eline sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Benim kızım da ileri ki yıllarda senin gibi düşünecek sanırım Papatya prenses,şimdiden bayıldığı lezzetler arasında yerini aldı.



    Bir dilim gönderiyorum o zaman:))) Neslihan.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. en çok ama en çok sevdiğim pastalardan biri:)
    ellerine sağlık canım
    nefis görünüyor

    çoook öpüyorum

    YanıtlaSil
  5. ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK GÜZEL OLMUŞ PASTAN.BEN DE ÇOK SEVERİM:)SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  6. Canım iyi akşamlar bende çok severim piramit :)) ay pardon kiremit pastayı ellerine sağlık,öpüyorum...

    YanıtlaSil
  7. hosgeldın arkadasım..mozaık pastayı bugun yaptım ben mmmm cok severız aılecek:),
    sevgılerımle....ellerıne saglık....

    YanıtlaSil
  8. Özlemişiz seni, sesini. Hoşgeldin :))))

    YanıtlaSil
  9. İtiraf ediyorum ennn sevdiğim pastadır kendisi :))Ellerinize sağlık nefis görünüyor
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  10. çok sevmem ama görüntüsü beni ye diyor....Eşim 1 ay önce benden mozaik pasta istedi..Bende yapılışını bilmediğimi söyledim. Eşimde bana sen herşeyi biliyorsunda bunu mu bilmiyorsun diye sitem etti.Neyse bende ona senin bu tarifin benzerini yaptım. Tadına bakınca bu ne?...bu mozaik dedğil pudingli bisküvi dedi......O annelerimizin yaprığı eski mozaikden istiyormuş da....

    YanıtlaSil
  11. selammmm. ben hayatımda hiç yapmadım. artık denesemmi:) biraz geç oldu ama:)) elelrine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım..bend eçok severim..harika görünüyor..sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Ellerine saglik ne güzel,lezzetli görünüyor,afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  14. Çocukların en sevdiği tatlıdır gerçekten de..

    Ellerine sağlık canım, çok lezzetli görünüyor,

    Sımsıcak sevgiler.....

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel görünüyor,eline sağlık..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats