28 Ağustos 2008 Perşembe

Patatesli Kek (Börek)


Çay davetleri için hazırlayabileceğiniz tuzlu, kolay ve bir o kadar da lezzetli bir börek ya da kek. İçine patates yerine sevdiğiniz farklı malzemeler de ekleyebilirsiniz. Tarif Oktay Ustanın programından…
Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1,5 su bardağı yoğurt
  • Yarım su bardağı süt
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 soğan
  • 2 patates
  • Tuz (1,5 tatlı kaşığı)
  • Aldığı kadar un (3 su bardağı)

Hazırlanması:
  • Yumurta, yoğurt, süt ve sıvıyağı derin bir kabın içerisinde çırpın.
  • Patatesleri ve soğanı kabuklarını soyup küp küp doğrayın (küçük doğrayın ki pişsin) ve sıvı karışıma karıştırın.
  • Tuz ,kabartma tozu ve aldığı kadar unu ekleyip kaşık yardımıyla karıştırın.
  • Yağlanmış fırın tepsisine yayın ve üzerine çörek otu ya da susam serpin (ben yarısına çörek otu diğer yarısına susam serptim).
  • 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin ve soğuyan keki dilimleyerek servis yapın.

19 yorum:

  1. ellerine saglik canim, nefisss olmus kekin.
    bende oktay ustanin her tarifini severek yaparim...

    kocaman sicacik sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. blogcu olmadan önce çok sık yapardım uzunn süredir denemedim..ama en kısa zamanda yapmalıyım..patatese her zaman varım ben:)

    eline sağlık cnm.

    YanıtlaSil
  3. bende oktya ustadan patates böreği yaptım. Ellerine sağlık herzamanki gibi resimler süper gözüküyor. Hayırlı ramazanlar.Kendine iyi bak.

    YanıtlaSil
  4. ellerine saglik canim
    nefis gorunuyor patatesli kekin
    kesin denemem lazim :))

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  5. selam ..harika görünüyor.patatesli kek.elinize saglık.hayırlı cumalar.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  6. canım tarif nefis ellerine sağlık . acaba bu kabakla salamla falan da yapılır mı. senin de cuman mübarek olsun...

    YanıtlaSil
  7. Hımm,ilginç ve lezzetli görünüyor.çayın yaninda nefis gider,Ramazan menüsüne ekleyeyim ben bunu:-) eline sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
  8. MMM NEFİS OLMUŞ.BİR DİLİM ALABİLİR MİYİM??

    YanıtlaSil
  9. mmm canim ellerine saglik ne nefis bisi olmus bole bu opuyorum

    YanıtlaSil
  10. tarif oktay ustadan olunca lezzet garanti...ellerine sağlık.slmlar

    YanıtlaSil
  11. nefis bir kek olmuş tuzlu keklerde çayın yanına çok yakışıyor ellerine sağlık canım hayırlı ramazanlar kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Merhaba,
    Blogunuz çok güzel, tarifleriniz harika. Ellerinize saglık. Biz de bekleriz ziyarete.
    AKWA

    YanıtlaSil
  13. eline sağlık canım değişik bir tarfi olmuş denemeye değer...

    hayırlı ramazanlar sevgiler

    YanıtlaSil
  14. 26 ağustos 1922de bir millet özgürlüğü için ayağa kalktı.Mustafa Kemal.2in önderliğindeki büyük taarruzla işgalci güçler 30 Ağustosta Anadolu'dan sökülüp atıldı.işte 86 yılsonra bu büyük zaferi kutluyoruz..NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

    YanıtlaSil
  15. Canımcım, kısa bir tatilden sonra döndüm aranıza, enfes şeyler yapmışsın herzamanki gibi..Ellerine sağlık canımcım..
    Kocaman öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  16. canım zafer bayramını kutlarım
    nefis görunuyor ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. allah hepimize ramazanı layığıyla geçirmeyi nasib etsin..hayrılı ramazanlar canım

    YanıtlaSil
  18. Insan kabak sevmese bile bu görüntüyü görünce sever bence:)Bende yapmistim gecenlerde arsivde bekliyor.:)
    Her ikisi de nefis olmus canim,eline saglik.
    Hayirli ve berektli ramazanlar diliyorum.Allah dualarimizi tövbelerimizi kabul eylesin ins.
    Selam ve dua ile...
    serap.:))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats