22 Ağustos 2008 Cuma

Tatilde birikenler...

Kös dağlarının arasında çam ağaçlarıyla çevrili küçük bir köyde annem, anneannem, dedem,eşim, kızım ve yeğenimle birlikte 20 günlük tatilimin içerisinde harika iki gün geçirdim…
Böyle bir girişi olan bahçede asma yapraklarının,kiraz ve elma ağaçlarının gölgesinde...
gözlemeler eşliğinde güzel bir kahvaltı yaptık…
Annemin ve anneannemin ellerinden harika gözlemeler yedik…

Özellikle yaz aylarındaki sıcaklara inat buz gibi akan soğuk su içtik…

Kızım birçok yaşıtından şanslı olarak dalından domates, salatalık… topladı… meyve ve sebzelerin yetiştiği yerleri resimlerinden değil de görerek tanıma fırsatı buldu…

Dedemden bitkilerde aşılama yönteminin inceliklerini dinledik...dedemin aşılama yöntemiyle kendi yetiştirdiği ceviz ağacı ve köyün etrafını kaplayan çam ağaçları…

Dedemin bahçesinden kendi yetiştirdiği cennet hurması (Trabzon hurması)…Bayram sonrasına yetişirse olgunlaşmış hallerini de çekebilmeyi ümit ediyorum…

sol baştan;bölgede gelincik diye bilinen ve özellikle deri kaşıntıları için küçük, yuvarlak,kırmızı renkteki meyvesi yutulan bir bitki...Günebakanlar… Kokusuna hayran kaldığım, etrafına ferahlatıcı kokusunu yayan tazecik naneler… Yeni olgunlaşmaya başlamış dalında kuşburnular…

Dalından kızılcık topladık… yemyeşil dallarının arasından endam eden olgunlaşmaya başlamış kıpkırmızı hallerinin fotoğrafını çektiğim ama boyutunu küçülteyim derken görüntü netliğini kaybettiğim kızılcıklar…

Bir de bu güzelliklerin sevgi, saygı ve aile bağları… gibi kavramlarla daha da güzelleştiğini bir kez daha hissettim…

12 yorum:

  1. canım özlemişim seni hoş geldin benimde artık bir blogspotum var orayada beklerim. Güzel tariflerini bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Hoş geldin,gerçekten özlemiştim seni..

    Fotoğraflar ve gittiğin yer ne kadar güzel..

    Rabbim ağız tadınızı bozmasın..

    YanıtlaSil
  3. Hoşbuldum Saniye sultan,yorum ve ziyaretin için teşekkürler...


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Papatya prensesim,


    Teşekkür ediyorum ben de sizleri özledim...Fotoğraflardaki anneannemin yaşadığı köy ve gerçekten harika bir yer.Hiç gelmek istemiyor insan bu güzelliklerden ayrılıp:))))


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. canım fotolar şahane ...emeğine sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  6. oooh ne gzüel bir tatil olmuş allah tekrarını nasip etsin.. böyle yeşillikler içinde yetişen çocuklar çok daha sağlıklı oluyor hormonsuz mis gibi gıdalarla beslenip o gzüelim havayı içlerine çekiyorşar

    hoşgeldin canım gzüel bir tatilden sonra gzüel güzel tariflerinle bekliyoruz . sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Hosgeldin ve cok ne kadar güzel görüntüler harika resimlerle geldin,bakarken hayal kurdum inanki. Darisi bana;)Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. Canim hos geldin... ne kadar güzel bir tatil gecirmissiniz cocuklarla birlikte,
    inan cok heveslendim o dallardaki meyvelerden toplamaya:)))anne annenin ve anneciginin ellerine saglik kahvalti sofrasi ve gözlemeler bir harika görünüyor...

    tabi sizlerede afiyet olsun...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba canım, öncelikle tatilinin güzel geçmesine sevindim insan sevdikleriyle olunca daha ne ister ki...Bende seni özledim sayfana bakıp bakıp çıkıyodum daha gelmemiş diye neyse ki geçen haberdar ettin ve mutlu ettin sağolasın. Benim bahsettiğim gibi eşim askerde pazara geliyo sonraki bikaç gün içinde de Erzurum yolcusuyuz inşallah.Bu günler hem yoğun hem özlem dolu geçiyor,neyse uzatmayayım ordan da haberler veririm inşallah...görüşmek üzere.Nazife

    YanıtlaSil
  10. ne güzel,
    ne mutlu...

    Ailece ve doğada olmak gibisi yok di mi..

    sevgiler,

    YanıtlaSil
  11. çok hoşşş,serin rüzgarlar yüzüme değdi,dalından meyveleri alıp,sebzelerle kahvaltıya oturdum,
    buz gibi sularlada serinleyip bende sizinle güzel bir gezintiye çıkmış oldum.
    çok şanslısınız...... svglrr

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten çok "doğal" bir tatil olmuş, ne güzel.. Allah içinize sindirsin..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats