8 Eylül 2008 Pazartesi

Etimekli (Yalancı) profiterol


Eşimin “iftar sonrasında, çayın yanına hafif bir tatlı güzel olur” isteğiyle uzun süredir denemek istediğim bu tatlıyı yaptım. Hafif ve çok lezzetli bir tatlı oldu ve gerçeğini aratmadı doğrusu:))))
Tarif için teşekkürler Süheyla (diyalog yemekleri)!
Malzemeler:
  • 1 paket tuzsuz etimek
Muhallebisi için;

  • 1 lt. süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
şanti için;

  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı süt
Üzeri için;


  • 1 paket hazır çikolatalı sos
Süslemek için; fındık, antepfıstığı, badem, hindistancevizi, ceviz
Hazırlanması:
  • Süt, un ve şekeri bir tencerede sürekli karıştırarak pişirin, biraz soğuyunca içine bir kaşık tereyağı ekleyin.
  • Krem şantiyi soğuk süt ile çırpın ve muhallebiye ekleyerek mikserle iyice çırpın.
  • Etimekleri irice parçalara ayırarak, çırptığınız muhallebili karışıma ekleyin ve ıslattığınız borcama veya kâselere boşaltın.
  • (Ben bu aşamada kare borcama boşalttım ama servis tabaklarına alırken akışkanlığından dolayı zorlandığım için daha sonra kâselere alıp, üzerini süsleyip servis ettim. Kâseler de servis etmek daha kolay oldu).
  • Hazır çikolatalı sosu paketin üzerindeki tariften daha az miktarda sütle hazırlayın (ben 1 bardak süt 1 bardak su kullanarak pişirdim).Çikolata sosu da karışımın üzerine yaydıktan sonra fıstık, badem, h.cevizi vs. kullanarak dilediğiniz gibi süsleyin.

16 yorum:

  1. ne zengin ve ne pratik bir tatlı :)))
    elinize sağlık..
    rica etsekk gül tatlınızın aşamalarını anlatırmısınız.??
    hayrlı ramazanlar svglrrr

    YanıtlaSil
  2. Oy Oy oy süper görünüyor,ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Nefisss görünüyor,ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Bir dut masalı,

    Son bir kaç gündür süren iftar davetlerim nedeniyle henüz fotoğrafları düzenleyemedim,tatlıyı yaparken yapım aşamalarını çektim.En kısa zaman da yayınlamaya çalışacağım.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. canım ben şahsen bunun lezzetini deneyenlerdenim...harikadır kendileri..

    ellerine sağlık..nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  6. ama bunun içi görünmüyor:P zaten üzerindeki yemişler insana hem gözüne hem midesine yeter:) üfs üfss ellerine sağlık canım,şahane..

    YanıtlaSil
  7. bengisu, ne kadar güzel ve değişik bir tatlı olmuş böyle.ellerine sağlık canım.profiterol hastası biri olaraktan bu tarifi en kısa zamanda denemek istiyorum.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. canım döndüm işte burdayım:) ellerinesağlık belki yorum bırakamadım ama hep iftar sofralarını yemeklerin takip ettim. ellerine sağlık bu hafif dediğin tatlıda çok güzel gözüküyor çok malzeme gitmiş ama:))

    YanıtlaSil
  9. selam canım.iftar sonrası benimde canım çook tatlı istiyor..bu nefis tarif tam benlik olmuş.elinize saglık.sevgilerimle.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  10. Benim de zevkle yaptığım bir tatlıdır. ellerine sağlık. Bir tabii ki hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  11. Favori tatlilarimin arasina girecek sanirim bu tatli, cok guzel gozukuyor ve yapimida pratik..ellerine saglik ;)

    YanıtlaSil
  12. Canim cok degisik guzel bir tarif en kisa zamanda denimeliyim.Elllerine saglik.

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık canım hem pratik hem de nefis bir tatlı...

    sevgiler,öpücükler

    YanıtlaSil
  14. Selam,
    Gerçkten çok güzel olmuş.
    Süslemeside harika.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. daha dün etimekli prtofiterol yaptım sizinkinede baktım ölçüler aynı olunca rahatladım yani,ölçüleriniz farklı olsaydı sizinkinide denemek isterdim:)çünkü bana kuplara koyunca acaba muhallebisi daha akışkanmı olmalıydı diye düşündürmüştü,biraz koyu gelmişti ama gerçek profiteroldede koyu muhallebi oluyorya değilmi.
    ben çikolta soslarını sunum anında döktüm hep,dolapta katılaşmasın diye,hatta birdahakine süt miktarını azaltmadan pişireceğim sosu.
    gerçekten çok hoş bir lezzet.

    YanıtlaSil
  16. Benim de çok sevdiğim bir lezzet.Bazen sütün kalitesinden sanırım akışkan olabiliyor,böyle durumlarda kaselerde servis ediyorum.Hatta bu yıl ki iftar davetlerinde cam bardaklarda servis ederek denedim ve çok beğenildi::))))


    sevgiler..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats