15 Eylül 2008 Pazartesi

İftar daveti menüsü ve Patates çorbası


Hafta sonunu kızımın tabiriyle “ekip çalışması” yaparak geçirince geçen hafta ortasının iftar daveti menüsünü yazmak bugüne kaldı. Kızımın ekip çalışmasından kastettiği annesi evi temizlerken bir toz bezi alıp odasındaki dolapları silerek yardım etmek ya da dün olduğu gibi babası evdeki bilumum tamir işleri ile uğraşırken (bozulan muslukları tamir etmek gibi ) malzemeleri babasına getirip götürme işleri oluyor…
***Bu iftar sofrasını sevgili arkadaşımız Gelibolu17'nin düzenlediği RAMAZAN BEREKETi ETKiNLiGi 3' e yolluyorum...
Menümüz;

  • İrmikli köfte
  • Taze fasulye
  • salata
  • son anda komşumun getirdiği mantı
Özellikle tatlıları tarife sadık kalmadan ufak değişiklikler yaparak sunmayı seviyorum.Etimek tatlısı nam-ı diğer yalancı ekmek kadayıfı da bundan nasibini aldı ve muhallebi olarak hazır muzlu puding kullanıp,üzerini ise rendelenmiş çikolata ve nişne reçeli ile süsledim.Şerbeti hazırlarken şekeri çok az karamelleştirdiğimiz için çok lezzetli bir tatlı oluyor.Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.
  • Patates çorbası
Malzemeler:
  • 3 orta boy patates
  • 1 orta boy soğan
  • 5 su bardağı su
  • 1 çorba kaşığı sıvıyağ
  • Yarım közlenmiş kırmızıbiber
Hazırlanması:
  • Patatesleri ve soğanı küçük küpler halinde doğrayın ve 1 su bardağı su ile suyu çekip yumuşayana kadar pişirin.
  • Yumuşayan patatesleri robotta püre haline getirin.
  • Diğer tarafta bir tencereye sıvıyağı ekleyip çok az kızdırın .
  • Patates püresini ve çok ince doğranmış kırmızıbiberi ekleyip kalan 4 su bardağı sıcak suyu ilave edin.
  • Ara sıra karıştırarak çorba koyulaşana kadar kaynatın. Kıvamına göre su ekleyebilirsiniz.
Not. İsteğinize göre 1 çorba kaşığı sıvıyağı kızdırıp,1 çay kaşığı salça ve yarım çay kaşığı toz kırmızıbiberi ekleyip karıştırın ve çorbanın üzerine sos olarak dökün.

36 yorum:

  1. yaşasın ekip çalışması:)

    özellikle patates çorbasına baktım aynımı yapıyoruz dıye..ben soğanla kup patatesleri once kavurarak baslıyorum...senınkıde enfes enfes arkadasım..zaten ben senın herseyıne (fikirlerine,sofra dızaynına,yemeklerine,tatlılara farklı bır yorum getirisine) bayılıyorum ya o da ayır bır konu:)

    sevgılerımle..ekip üyesi miniğide öp benım ıcın

    YanıtlaSil
  2. canım, ellerine sağlık nefis bir sofra olmuş.yiyenlere afiyet olsun.
    ben de senin yalancı profiterolünden yaptım ve yayınladım.tarif için teşekkürler canım.çok beğenerek yedik.benim kızlar çok bayıldı sürekli isterler artık:)
    öpüyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. merhaba
    bu sıcacık sofrada tanrı misafiri olmak isterdim.
    Çorba çeşidi bulmakta oldukça zorlandığım bu günlerde patataes çorbasının tarifini paylaştığınız için kocaman teşekkürler
    ellerinize ve yüreğinize sağlık
    Anılar ve Mutfağım

    YanıtlaSil
  4. canım ellerine sağlık çok şık bir sofra olmuş..tatlının resmi de müthiş olmuş..hayırlı ramazanlar diliyorum..ağzınızın tadı hiç bozulmasın..

    YanıtlaSil
  5. sofra ve menü harika
    patatesli çorbayı hiç yemedim merak ettim şimdi ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Eline emeğine sağlık canım...Selam v sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım...harika bir menü olmuş.....

    o sofrada olmak isterdim..özellikle tatlı istedi şimdi canım...

    sevgiler canım....ekip çalışmanız süper sonuçlar vermiş.....

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim Salihacığım güzel düşüncelerin için,şımartacaksın beni:))) senin güzel görmenden kaynaklanıyor..

    Kızımda bütün hafta sonunu "yaşasın ekip çalışması" diyerek geçirdi:)))



    Sevgili Ceyt,benimde çok beğendiğim bir lezzet etimekli profiterol,tekrar yapmamak için kendimi tutuyorum:))))


    Teşekkür ederim Anılar ve mutfağım,her zaman beklerim...



    Teşekkür ederim Yosunbuka,inşallah...


    Teşekkür ederim Sarı mıutfak,benim sevdiğim bir lezzet patates çorbası,denemeni tavsiye ederim...



    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. sofra harika gözüküyor, menüdeki herşey çok leziz, yalancı etimek tatlısını tuttum, muzlu pudingli değişik, hoş olabilir, ellerine sağlık arkadaşım, bol bereketli iftarlar....

    YanıtlaSil
  10. selam canım.çok hoş bir sofra ..patates çorbasıda nefis görünüyor..eline saglık.sevgiler.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  11. ekip çalışması başarıyla tamamlanmış ellerine sağlık emeği geçenlerin:))) sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. canım yaa sende benim gibi devamlı iftara alıyorsun heralde bizde Elhamd. pek boş geçirmedik ama yayınlamaya üşeniyorum hatta resimlemeye üşeniyorum:) kalıyor anlıyacağın... ellerine sağlık iftara çağırırken hemen bilgisayarı açıp bakarım ne yapayım misafirlere diye ffikir oluyr:)))yayınladığın yemeklerde..

    YanıtlaSil
  13. TARİFİN YAYINDA CANIM ÇOK TEŞEKKÜRLER SEVGİLER

    YanıtlaSil
  14. ah ah artık bizim evde ekip üyesi yok,herşey üstümden geçiyor:) Rabbim sana da o günleri göstersin inşallah:)
    Sofra da herşey de süperr,ellerine sağlık canım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. süper bir sofra olmuş elleriniza sağlık

    YanıtlaSil
  16. Yine harika bir sofra ve menü,ellerine sağlık canım.herbiri ayrı güzel olmuş.pürelere bayıldım.irmikli köfte nasıl oluyor onu merak ettim.patates çorbası denenecek ve tatlı şahane.afiyet olsun efenim.son anda gelen mantı da ne güzel yenir dimi:-)))iyi iftarlar canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. Yine harika bir sofra ve menü,ellerine sağlık canım.herbiri ayrı güzel olmuş.pürelere bayıldım.irmikli köfte nasıl oluyor onu merak ettim.patates çorbası denenecek ve tatlı şahane.afiyet olsun efenim.son anda gelen mantı da ne güzel yenir dimi:-)))iyi iftarlar canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. sofralarında, menülerinde süper.misafirlerin bayram etmiştir eminim.hepside birbirinden nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  19. çok güzel bir çorba ve harika bir masa ellerinize sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Ekibin ellerine saglik canim.:)
    Iyi is cikarmissiniz.
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  21. neler yapmışsın böyle arkadaşım
    Harika olmuş ekip çalışmanız:)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  22. Ohh ohh menü bir harika olmus canim ellerine saglik hersey nefis görünüyor....

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;16.09.2008 Tarihinde BAŞLAYAN EN GUZEL PASTA 2 YARIŞMAMIZ VAR http://birdemliksohbet.blogspot.com
    Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ YARIŞMAMIZA DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL PASTA TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "EN GUZEL PASTA YARIŞMASI 2" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.TARİFİ OLMAYAN PASTALAR YAYINLAMAYACAKTIR.SAYFANIZDA BENİM SİTEMDE YARIŞMAYA KATILDIGINIZI YAZIN Kİ ARKADAŞLARINIZ SİZE OY VEREBİLSİNLER
    BU YARIŞMADA BİRİNCİ OLAN ARKADAŞIMIZ 6-19 EKİM TARİHLERİNDE PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNDE YANİ 27. Cİ EV SAHİBESİ OLARAK SEZONU AÇACAKTIR. SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM
    ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
    BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......SEVİL

    YanıtlaSil
  24. Ellerine saglık tatlım ne kadar güzel bir sofra ne kar hafif bir tatlı afiyetler olsun hayırlı iftarlar....

    YanıtlaSil
  25. Sofranın berketi bol olsun canım harika bir sofra ellerine sağlık sofra tam benlik adapazarlılar patatesli yemeklere bayılır köftede çorbada patatesli dayanılırmı bu nefis lezzetlere ellerine sağlık sevgiler canım

    YanıtlaSil
  26. canim iftarliklarin cok guzel ellerin dert gormesin afiyet bal olsun...

    Tefalin ramazan yemekleri yarismasina katildim beni desteklemek istermisin ayrintilar blogumda sevgiler

    YanıtlaSil
  27. Bu ekipde iş var :)

    Ne güzel bir ortak çalışma çıkartmışsınız...

    Herkesin ellerine sağlık... Patates çorbasından hiç içmedim... Denemek isterim...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. eline saglik hepsi muthis

    selamlar

    www.aynurdantarifler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  29. canım ellerıne saglık her şey çok guzel görunuyor. yıyenlere afıyet olsun.

    YanıtlaSil
  30. Ellerine sağlık canım. Allah bereketini arttırsın.Hayırı ramazanlar..

    YanıtlaSil
  31. Canım bende patates çorbasını çok severim.Bende arada sırada yaparım.Güzel bir çorba çeşidi.

    YanıtlaSil
  32. CANIM MERHABA NE GZÜEL SOFRALAR HAZIRLAMIŞSIN BÖYLE .. İÇİM GİTTİ VALLA ELLERİNE SAĞLIK...

    YİYENLERE AFİYET OLSUN YİYEMEYENLERE DE GEÇMİŞLER OLSUUN :))

    YanıtlaSil
  33. İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ-2/4.HAFTANIN EV SAHİBELİĞİNİ http://hobievigardenya70.blogspot.com ADRESİMDE BEN YAPACAĞIM... HERKESİ BEKLERİM

    YanıtlaSil
  34. slm..hepsi mükemmelr görünüyor..ekibin ellerine sağlık.slmlar

    YanıtlaSil
  35. arkadaşım maşallah yne döktürmüşsün..
    bizim oğlanda büyüsede şu ekp çalışmasına katılsa:))kıskandım valla..:))

    herşey çok güzel görünüyo..
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  36. çok sevdiğim bir çorbadır ellerine sağlık cnm.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats