12 Eylül 2008 Cuma

İftar daveti ve Orman kebabı


Son bir haftayı iftar davetleri ile geçirince paylaşılması gereken çok fazla menü ve tarif birikti. En iyisi sondan başlamak sanırım. Yukarıdaki fotoğraf ise bunlardan bir tanesi olan önceki gün arkadaşlarımızı ağırladığımız iftar sofrasına ait…
  • Orman kebabı
Malzemeler:
  • 1 kg. kuşbaşı dana eti
  • 2- 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 3 soğan2 patates
  • 1 kâse bezelye
  • 1 domates (rendelenmiş)
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Tuz, kekik, karabiber, kırmızıbiber
hazırlanması:


Küp doğranmış soğanları, kuşbaşı eti ve sıvıyağı bir tencerede karıştırarak kavuralım.
  • Salçayı ve domatesi de ekleyip biraz daha kavurup 2- 3 su bardağı sıcak su ilave ederek etler yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişirin.(kısık ateşte olduğu için biraz uzun sürüyor pişmesi ama etler yumuşacık oluyor)
  • Patatesleri küp küp doğrayın.İyice yumuşayan etlere küp doğranmış patatesleri ve bezelyeleri de ilave edip tuzunu ve baharatlarını ekleyip patatesler yumuşayıncaya kadar pişirin.
Menümüzde;

Sofradaki hazır alınmış bir tatlı idi ama evde yapmak isteyenler olursa başlığa tıklayarak daha önce yaptığım tulumba tatlısının tarifine ulaşabilirler.


Çikolatalı pudingli pasta tarifine eklemeler yapılarak ve daha küçük bir kare borcamda pişirilerek yapılmış kolay bir pasta.Muhallebisinde ise hazır puding kullandım.
  • Meyve
  • Salata

21 yorum:

  1. canım ne güzel davet edecek birileri var yanınızda...hiçbir tanıdığım yanımda değil....yalnız açıyoruz orucumuzu...

    ellerine sağlık..herşey nefis görünüyor....
    masa harika....

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş hepsi ellerine sağlık cnm
    tatlıyı alıp gidiyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. aşağıdaki gül tatlısına yorum yazmaya geldim baktım sofrayı hazırlamış bizi bekliyrsun:) canım yine menün ve sofran harika.. akşama bendede misafir var:)) bende karnıyarık yapıyorum:)

    YanıtlaSil
  4. canim ellerine saglik nefis bir sofra olmus yemekler sahane....

    YanıtlaSil
  5. sofranın bereketi eksilmesin ellerine sağlık canım mükellef bir sofra misafirler çok şanslı bu güzel yiyeceklerle iftar yaptıkları için kucak dolusu sevgiler canım

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık hepsi harika görünüyor hayırlı ve bereketli ramazanlar diliyorum

    YanıtlaSil
  7. Canım Ab-ı Hayatım benim,
    Öyle enfes bir menü hazırlamışsınki, iftar vakti acayip ağzım sulandı :( Hele aşağıdaki gül tatlına öldüm bittim..Ellerine sağlık canımcım, sofraların hep bereketli olsun..
    Çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
  8. sofra harika.özellikle orman kebabına bayıldım.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. ne güzel bizimde böyle üst üste geldi iftar davetlerimiz ama bu senede ne varsa bir türlü fotoğraflayamadım hele ilk iftar sofram benim kendi arkadaşlarımylaydı fotoğraflamak kısmet olamadı bir türlü,sen ne güzel fotoğraflayabilmişsin bu güzel sofrayı ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. selam kebeb cok güzel görünüyor
    ellerine saglik ama su tatliya bayildim müsadenle tarifide aldim deniycem canim ellerine saglik sevgiler hayirli sahurlar

    YanıtlaSil
  11. ARKADASIM SANA GIPTA EDIYORUM VALLA..ELLERINE SAGLIK..HARIKASIN:)
    SEVGILERIMLE..
    NOT:ORMAN KEBABINI NOT ALDIM SAGOL CANIM PAYLASIM ICIN...

    YanıtlaSil
  12. off ben o orman kebabının suyuna banar banar yerim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. ayy orman kebabı diyince annemin bi iki sene önceseni kadar sıksık yaptığı kıbrıs kebabı geldi aklıma. aklıma gelmişken ben yapayım bari ilk fırsat bulunca:)

    ellerine sağlık canım,herşey eenfes görünüyor:)

    YanıtlaSil
  14. Canım, ellerin dert görmesin, hepsi süper.. Köfteli terbiyeli çorbayı çok severim, annemden rica ettim minik yuvarlak köfteleri bekliyorum, gelir gelmez ben de yapayım :) Pudingli kek de çok güzel görünüyor, şimdi tarifi incelemeye gidiyorum.. Sofranızdan bereket eksilmesin, Allah kabul etsin..

    YanıtlaSil
  15. BEREKETİNİZ BOL OLSUN.
    Seviyorum iftar ve bayram sofralarını çokk hemde.
    AKLIM AŞAĞIDAKİ GÜL TATLISINDA HALA :))
    svglr

    YanıtlaSil
  16. ayy hepside harika canim hele orman kebabina bayilirim bennnnn

    YanıtlaSil
  17. ayy hepside harika canim hele orman kebabina bayilirim bennnnn

    YanıtlaSil
  18. Hepside nefis görünüyor eh banada yiyenlere afiyet olsun demek düşer dimi.
    Ellerine sağlık sevgiler bay.

    YanıtlaSil
  19. canım benim herşey harika görünüyo...
    yine döktürmüşsün...
    bayıldım valla..
    öpüyorum..
    hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  20. merhaba

    Yaa kardeşim orman kebabı sen hiç hayatında yemedinmi ?

    Allah aşkına biraz samimi ve dikkatli olun insanlar sizin gibi acemilerin yemek tariflerine bakıp yanlış yemekler yapıp kocalarından fırça ve dayak yiyor....

    ORMAN KEBABININ İÇİNE SALÇA KONULMAZ KAÇ TANE SİTEYE GİRDİK EŞİMDE BANA KONULMADIĞNI SÖYLEDİ

    GERÇEKTEN ÇOK AYIPPP DAHA HANGİ YEMEĞİN NASIL OLDUĞUNU BİLMEDEN YALAN YANLIŞ YEMEK TARİFLERİ KOYMAKTAN SIKILIP UTANMIYORMUSUNUZ

    allah sizleri bildiği gib yapsın

    YanıtlaSil
  21. ormmann kebabı da göz kırpıyorr,,,ne yapsamm kii..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats