3 Eylül 2008 Çarşamba

İlk iftar daveti menüsü ve közlenmiş kırmızıbiber salatası

Ramazan ayı diğer yıllara göre bu sene kızımın “oruç “ve “ramazan”ı kavrayabilmek için kendince sorduğu sorularla daha bir güzel geçiyor… Bir taraftan tatlısını yerken, en sevimli halini takınıp ”Şimdi sen akşam ezanı okunana kadar hiç yemek yemeyecek misin?” , ”Anneannemler de İstanbul da sizinle aynı zaman da mı oruç tutuyorlar?”, “O zaman ben de tekne orucu tutayım:)))" … gibi sorularını sıralamaya başlıyor…
İftar sofralarımız ise arkadaşlarımızla birlikte bereketleniyor… fikir olması açısından ilk iftar soframız ve menümüz;
  • Terbiyeli köfteli çorba
  • Sade pilav
  • Tas kebabı
  • Taze fasulye (pişmiş halini çekmeyi unuttuğum ::)))

  • Közlenmiş kırmızıbiber rulosu (peynirli)
  • Közlenmiş kırmızıbiber salatası
Yıkayıp fırın tepsisine dizdiğimiz biberleri 180-200 derecede kabukları soyulacak kıvama gelene kadar bekletip közlüyoruz ve kabuklarını elimizle soyuyoruz.Közlenmiş kırmızıbiberler doğranır,lor peyniri,1 yemek kaşığı kaymak,ince doğranmış maydanoz,tuz,doğranmış kornişon turşu,iri çekilmiş ceviz,çok az zeytinyağı ilave edilip karıştırılır.Servis tabağına alınıp ceviz ve maydanoz ile süslenir.
  • Gül tatlısı

  • Meyve
  • Salata

23 yorum:

  1. Harika bir menü ,nefis görünüyor.Allah kabul etsin.Hayirli Ramazanlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. harika bir menü olmuş,yemekler süper,ellerinize sağlık.sofra da çok iştah açıcı görünüyor.afiyet olsun sizlere.iyi iftarlar.sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. İftar sofraları misafirlerle daha bir anlamlı geçiyor...

    Biber salatasına bayılırım...
    Ellerine sağlık...
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  4. ben izmir tulumu, çeviz, maydanoz ve zeytinyağıyla içi hazırlayıp, közlediğim kırmızı biberlerin içine koyup sarıyorum. Sizin yaptığınız da çok şık ve leziz gözüküyor. elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Canım, ellerine sağlık, hepsi çok güzel.. Közlenmiş biber salatası da çok değişikmiş, gül tatlısı ise beni bitirdi.. İftarda orucu onunla açabilirim :) Sofranızdan bereket eksik olmasın, ağzınızın tadı hiç bozulmasın..

    YanıtlaSil
  6. sofra çok güzel görünüyor.ellerine sağlık canım.hayırlı ramazanlar olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  7. canım hersey nefıs gorunuyor ellerıne saglık. hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  8. Allah bereket versin sofralarımıza:)
    Ellerine sağlık hepsi harika görünüyor canım..

    YanıtlaSil
  9. merhaba canım, uzun zamandan sonra tekrar aranızdayım.çok güzel bir sofra hazırlamışsın ellerine sağlık canım.
    hayırlı ramazanlar diliyorum.Allah hepimizin oruçlarını kabul etsin inşallah.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. ellerinize saglik, harika görünüyor

    YanıtlaSil
  11. Bende hayirli ve bereketli bir Ramazan gecirmanizi diliyorum..Menu de cok guzelmis, afiyet olsun...Cocuklarin katilimlariyla nasil senleniyor bu mubarek gunler ve sofralar degil mi...

    Ayrica tanistigimiza cok memnun oldum, sanirim cocuklarimizin yaslarida birbirlerine yakin, bu da cok hos ;)

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. offf bende geleydim ya :) ne superrrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık hayırlı ve saglıklı ramazanlar dilerim sevgilerle...

    YanıtlaSil
  14. menü süper.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. ah şimdi o sofrada olmak vardı. miss gibi pideyle o salataya bana bana zeytinin çekirdeklerini fırtlata fırtlata yemek vardı.
    yemekler harika muhabbette şahanedir eminim. ellerine sağlık bacım. Allah ağzınızın tadını bozmasın. iftarda gariban doyurmak sevaptır beni de çağırın:))

    YanıtlaSil
  16. Aaaa cnm bende bu akşamki davetimde gül tatlısı yaptım,tevafuk olmuş:)ellerine sağlık herşey enfes duruyor.

    YanıtlaSil
  17. Allah böyle nice güzel sofralar nasib eylesin inşAllah.

    bu salata çok hoşmuş,kaymak bile varmış içinde ne güzel:)
    yapacağım bunu inşAllah,yalnız bir sorum var kaymak derken şu bildiğimiz rulo kaymak değil mi?

    YanıtlaSil
  18. Hayırlı Ramazanlar,çok güzel bir sofra.

    YanıtlaSil
  19. Amanın amanın neler yapmışsın böyle.Kırmızıbiber mutlaka denenecekler arasında.Bu sırada ne güzel tesadüfrevani tarifi arıyordum buldum:))Kendiliğinden hiç aramadan buldum.

    YanıtlaSil
  20. Ellerine saglik canim, iftarini kabul etsin Allah.
    Hayirli Ramazanlar

    YanıtlaSil
  21. Şimdi iftarı beklerken bunlar yapılırmı oruçluya:)
    Herşey süper görünüyor, ellerine sağlık. Bir de altta revani ben dayanamam bu yemeklere.

    YanıtlaSil
  22. canım her şey harika görünüyor ellerine sağlık...iyi geceler

    YanıtlaSil
  23. ellerine sağlık canım her iki masada birbirinden harika.. yiyenlere afiyet şeker olsun..sevgiiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats