7 Eylül 2008 Pazar

Terbiyeli köfteli çorba

İlk iftar daveti menümüzdeki çorbamız terbiyeli köfteli çorba idi. Köftelerin yapımı oldukça oyalayıcı olmasına rağmen ve köfteleri yapım aşamasında iç sesim sürekli “ bu çorbayı iftarlarda ve özel günlerde yap, sürekli yapma” dese de, ortaya çok lezzetli bir çorba çıktı. İtiraf etmeliyim ki bezelye büyüklüğünde olması gereken köftelerin boyutları da giderek büyüdüler:))))) Bu harika tarif için teşekkürler sevgili Müge! Tarifin aslı için sevgili Müge’nin(Hünerli Bayanlar) sayfasını ziyaret edebilirsiniz…. Malzemeler:



  • 300 Gr. Kıyma
  • 3 Yemek Kaşığı Köftelik Bulgur
  • 1 Adet Soğan
  • Tuz
  • Karabiber
  • Nane
  • 3 Yemek Kaşığı Un
  • 1 lt. Su
  • 1 Orta Boy Havuç ( kullanmadım)
  • Yarım közlenmiş kırmızıbiber
  • 1 Çay Bardağı Sıvı Yağ (2-3 çorba kaşığı kadar kullandım)
  • 1 Adet Limon Suyu
  • 1 Adet Yumurta Sarısı
hazırlanması:
  • Öncelikle, soğanı rendeleyin, kıyma, bulgur, çok az tuz, karabiber ve nane ile karıştırarak, yoğurun.
  • Hazırladığınız kıymalı harçtan, bezelye büyüklüğünde minik toplar yapın, bir tepsiye un serpin ve yuvarladığınız topları içine atın ve arada tepsiyi sallayarak, köftelerin una bulanmasını sağlayın. (Un; hem köftelerin birbirine yapışmamasını sağlıyor, hem de çorbadaki terbiye görevini yapıyor)
  • Bir tencereye, sıvıyağı koyun ve hafifçe kızdırın ve küçük doğranmış közlenmiş kırmızıbiberleri ekleyip hemen kaynar suyu ve unlu köfteleri ekleyin.
  • Arada hafifçe karıştırarak köfteler pişene kadar, kısık ateşte kaynatın.
  • Köfteler pişince, bir kâsede çırptığınız limon suyu ve yumurtayı yavaş yavaş çorbaya(çorbayı karıştırarak) ekleyin ve tuzunu kontrol edin. 3–4 dk. daha kaynatın (ben bu sırada bir adet et bulyon ekledim).Pişen çorbayı servis tabağına alın.

19 yorum:

  1. terbiyeli köfteli çorban nefis görünüyor cnm..iftarlar çorbasız olmaz helede bu çorbayla harika olur..ellerine sağlık..
    hayırlı ramazanlar cnm..

    YanıtlaSil
  2. Çorba çok lezzetli görünüyor. Benim en sevdiğim çorbalardan süreklide yaparız. Sizinkide çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.
    http://tazenane.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. evet özel corbalar , özel günler :)) gercektende coközel bir corba olmus, nefisss :) ellerine kollarina saglik ..

    kocaman sicacik sevgilerimle ...

    hayirli ramazanlar ..

    YanıtlaSil
  4. SELAM CANIM..NEFİS BİR ÇORBA OLMUŞ..ELİNE SAGLIK...BENCEDE İFTAR SOFRALARINA LAYIK BİR ÇORBA...
    HAYIRLI PAZARLAR..
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  5. Biz patatesle ve havuçlusunu yaparız ve bu çorba olunca başka birşey yemem ben:) çok seviyorum çok:)
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. Canım çorban çok iştah açıcı harika görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. nefis nefis olmuş canım ellerine sağlık.. hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
  8. canım gerçketen çok lezzetli bir çorbaya benziyo..helede misafir için bencede harika olur..
    ellerine sağlık...

    öpüyorum..hayırlı ramazanlar....

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor,sevgiler mutlu haftalar

    YanıtlaSil
  10. ıımmhh..uğraştırmış ama nefis olmuş..

    ellerine sağlık bacım....

    YanıtlaSil
  11. Canım eline sağlık çok güzel görünüyor.Böyle bir çorba davetlerde gerçekten çok güzel olur.Sanki kokusu burnuma geldi:)))MİSSSSSSSSS

    YanıtlaSil
  12. ellerıne saglık bengısu..sofran cok sık yemeklerın cok lezzetlı duruyor..ben asagıdakı ıletıdekı gul tatlısının nasıl oldugunu merak ettım..portakalda gormustum ama denemeye cesaret edemedım..sen yapmıssın nasıl oldu?..sevgılerımle canım:)

    YanıtlaSil
  13. Çorba harika görünüyor,ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. Canımcım, harika bir çorba olmuş, ellerine sağlık miss gibi misss..
    Seni ve kuzunu öpüyorum..

    YanıtlaSil
  15. canım ellerine sağlık nefiss bir çorba olmuş.
    öpüyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  16. corbanin icindeki renkler harika goruntusu de oyle
    ellerine saglik bitanem
    afiyet olsun size
    sevgilerimle...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  17. Hımmmm tam iftarlık.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Canımmmm,

    Bu aralar bloglarda çorbalar ön planda, soğuklar bir gelsin de çorba sezonunu açayım diye bekliyorum:)) Bayılırım köfteli çorbaya da..

    Ellerine sağlık hayatım,

    Sımsıcak sevgiler.....

    YanıtlaSil
  19. İftar sofraların harika arkadaşım ellerine sağlık..Allah tekrarına erdirsin..sevgiler..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats