12 Ekim 2008 Pazar

Hasanpaşa köftesi

Benim çok beğendiğim kızımın ise normal köfte yapsaydın dediği, yemek davetleriniz için şık bir sunumla hazırlayabileceğiniz, Ramazan da iftar davetlerimizden biri için yaptığım bir yemek. Malzemeler: Köftesi için:

1 kg kıyma
  • 1 orta boy rendelenmiş soğan
  • 1 yumurta
  • yarım çay bardağı çekilmiş ekmek içi
  • Tuz
  • 1 çay kaşığı kırmızıbiber
  • 2 çay kaşığı kimyon
  • İsteğe göre doğranmış maydanoz, dövülmüş sarımsak, baharat
Bütün malzemeleri karıştırıp, iyice yoğurun ve biraz dinlendirin.
Sos için;



  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 su bardağı sıcak su
Patates Püresi için:
  • 3 orta boy patates
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz
Patatesleri küp küp doğrayın ve süt ile birlikte kısık ateşte pişirin. Robotta tereyağını, tuzunu ve patatesleri ekleyip püre kıvamına gelene kadar çekin (kıvamına göre gerekirse süt ilavesi yapabilirsiniz).

Hazırlanması:
  • Köfteden elinizle küçük parçalar alıp yuvarlayın ve ortasını açarak çanak şekli verin.
  • Yağlanmış fırın tepsisine dizin.
  • 180 derecede 15–20 dakika fırında pişirin, çok fazla pişirirseniz kuruyabilir.
  • Köfteleri fırından çıkarın ve kremşanti sıkma tüpüne patates püresini doldurup (istediğiniz başlığı kullanabilirsiniz farklı şekillerde sıkmak için) köftelerin içini şekilli olarak püre ile doldurun.
  • İsterseniz tatlı kaşığı yardımı ile de doldurabilirsiniz.
  • Salça ve suyu bir kâsede karıştırıp köftelerin bulunduğu fırın tepsisine pürelerin üzerine gelmeyecek şekilde yavaşça ilave edin.
  • Tekrardan fırına verin ve püreler kızarana kadar pişirin.

16 yorum:

  1. bizde de durum tam tersi. her misafir gelişinde ben hasanpaşa köftesi yapmak istiyorum desemde,annem evlenince istediğin şeyi yaparsın diyoo:))

    ellerine sağlık canım,enfes görünüyor...

    YanıtlaSil
  2. bende yaptım ama bir türlü yayınlayamdım.benim oğlum her kıyma alışımda anne nolur hasan paşa yap diyor....ellerine sağlık. yorumların bol lziyaretcilerin çokolsun.

    YanıtlaSil
  3. CANIM BENİM ELLERİNE SAĞLIK,BENDE ÇOK SEVERİM HASANPAŞA KÖFTEYİ,AYRICA DEDİĞİN GİBİ ÇOK TA ŞIK OLUYOR....SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. Bengisucuğum, bayılırım ben HAsanpaşa Köftesine, ellerine sağlık. Kızının yorumuna da çok güldüm, sen kalk o kadar uğraş, emek ver; sonra da "normal köfte yapsaydın" şeklinde bir yorumla karşılaş =))))

    YanıtlaSil
  5. canım bazen çocuklar değişikliğe açık olmuyorlar.
    benim oğlumda aynısı..değişik bir şey yapınca yemediği oluyo..artık zamanla alışacaklar.

    ellerine sağlık hasanpaşalar çok güzel görünüyo..
    öpüyorum..
    iyi pazarlar diliyorum...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık cnm çok güzel olmuş. Ben de severim lezzetli bir yemek.Sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Tam pasalara layik bir köfte olmus..

    Ellerine saglik.......

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık harika bir yemek olmuş

    YanıtlaSil
  9. fotograflar cok guzel, bende bundan sonra kasik yerine sIkma tupu ile doldurmak istiyorum ;)
    gerci ben patates puresini de farkli yapiyorum, sut yerine krema kullaniyorum, birde kasar rendesi katiyorum, ayrica en uste de biraz kasar rendesi ve bir-iki damla salca damlatiyorum...ama simdi seninki gibi denemek istiyorum ;)

    ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  10. Ramazanda iftara yapmıştım.Çok şık ve lezzetli bir yemek.Eline sağlık seninkide çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  11. Hiç denemedim ama mutlaka yapılacaklar listesinde bir yemek.şahane olmuş ellerine sağlık canım.sevgileirmle...

    YanıtlaSil
  12. Hasanpaşa köftesine bayılırım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. henuz denemedim ama devamli bloglarda gorunce yapicam diyorum bugun yarin derken kaliyor
    bu sefer mutlaka yapmam lazim cunku harika gorunuyorlar

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  14. görüntü muhteşem ellerine sağlık Bengisu canım.ben de çok severim en üstüne kaşar koyuyorum.bazende beşamel sos koyduğumda oluyor.seninki çok lezzetli görünüyor.
    öpüyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. selamm...
    çok severim hasanpaşa köfte bikaç kerede denemişliğim var bayıldım kızınıza...köfte yanına patates kızartması olsa tek laf etmezdi ama di mi :))
    çok güzel görünüyor ellerinize sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats