21 Ekim 2008 Salı

Hazır pastabanlı kolay tart (Hindistancevizli Kek)

Sevgili Gülsen’in menüsünde ki tavuklu bulgur salatasından sonra en beğendiğim (ve uzun süredir denemek istediğim ) lezzetti diyebilirim.... Hazır pasta tabanı kullanıldığı için de çok kolay ve pratik bir tarif, pasta tabanı yerine evde hazırladığınız pandispanyanızı da kullanabilirsiniz. Tarifin alındığı sitede ismi ” hindistancevizli kek “ olarak geçiyor ama tart tadında olduğu için ben “hazır pastabanlı kolay tart “demek istedim…Fotoğrafta ki tart cevizli ve damla çikolatalı... Bu fotoğrafta ki ise ceviz ile süslenmiş hali... Tarif için teşekkürler sevgili Melda (Yemek Zevki )! Malzemeler:
  • 1 adet Hazır pasta tabanı
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1,5 su bardağı hindistancevizi
  • Yarım limon suyu
  • Portakal/limon kabuğu rendesi
Üzeri için;
  • Ceviz veya fındık
  • Çikolata sosu veya damla çikolata
Hazırlanması:
  • Öncelikle hazır pasta tabanının iki parçasını da fırın tepsisine yerleştiriyoruz. (Bu aşamada pandispanyasını kendiniz yapacaksanız keki ikiye kesiyoruz.)
  • Ayrı bir kapta yumurta, şeker, sıvıyağ, hindistancevizi, limonsuyu, limon kabuğu rendesini karıştırıyoruz ve ikiye bölüyoruz.
  • Hazırladığımız karışımı hazır pasta tabanının iki parçasının üzerine ayrı ayrı sürüyoruz.
(İki adet kekin bir tanesini hazırladıktan sonra derin dondurucuda saklayabilirsiniz.)
  • Üzerlerini ceviz veya fındıkla süslüyoruz.
  • 170 derecede pişiriyoruz.
  • Fırından çıktıktan sonra üzerine hazır çikolata sosu dökebilirsiniz
Küçük bir not; arkadaşım bir tanesini cevizli bir tanensini de damla çikolatalı yapmıştı. İkisi de çok lezzetliydiler…

23 yorum:

  1. ellerine sağlık canım çok pratik,ve lezzetli görünüyor..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. her ikiside nefis hayatım.....

    arkadaşının ellerine sağlık....

    bi ara bizde yapmıştık..çok nefis bir tadı var gerçekten....

    sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  3. bu tarifi denemek için aldım cüzdanıma koydum.yapılmayı yaklaşık 5 ay dır bekliyor sizde görünce yine hatırladım. tadının güzel olduğunu düşünüyorum. Arkadaşınızın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım. Ben de yaparım bu pastayı bazı zaman. Çok kolay ve güzel bir pasta. Aynı zamanda da bazen kurtarıcı da olabiliyor.
    Nefis bir lezzet...

    YanıtlaSil
  5. Bende pratik lezzet delisiyimdir bu tarif tam bana göre tembel işi. Mutlaka deneyeceğim. Arkadaşınızın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Çok kolat ve lezzetli bir tartta benziyor.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  7. canım çok güzel görünümü var ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. ELLERINE SAGLIK..HEM ARKADASININ HEM SENIN BENGISUCUM..COK GUZEL MUHAKKAK DENEMELIYIM:)

    SEVGILERIMLE....

    YanıtlaSil
  9. çok güzel ve pratik bir tarif,nefis olmuş eline sağlık canım...sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Canim blogumda senin icin bir ödülüm var!!!

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım kolay bir tarif onun için bende aldım. Arkadaşına ve sana teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Canım, ellerinizize sağlık tart harika görünüyor.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. benimyemeklerim23 Ekim 2008 10:49

    canım ellerine sağlık çok pratik bir tarif olmuş.eminim tadıda nefistir.sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  14. Canımcım harika bir tarif, dar zamanda hemencecik yapılır cinsten..Ellerine sağlık,
    Öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  15. çok değişik bir tarif.ikiside nefis görünüyor.arkadaşının ellerine sağlık canım.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Çok lezizi bir tarif olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.çok da pratik.afiyet olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. canım tarıflerın ıkısıde nefıs gorunuyor pratık. ellerıne saglık . sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  18. hayırlı cumalar canım..allah her şeyi gönlünce ve dilediğince versin..sevgiler

    YanıtlaSil
  19. benimyemeklerim24 Ekim 2008 08:47

    hayırlı cumalar ve güzel haftasonları diliyorum

    YanıtlaSil
  20. Cumhuriyet bayramımız hepimize kutlu olsun canım.öpüyorum çook sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. Cumhuriyet Bayramı'n kutlu olsun..

    Sımsıcak sevgiler.....

    YanıtlaSil
  22. yasaminkiyisindan29 Ekim 2008 14:02

    selam..bulgurlu tavuk salatasına bayıldım.ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  23. pratik ve değişik bir lezzet . elelrinize sağlık afiyet şeker olsun canım...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats