16 Ekim 2008 Perşembe

Kakaolu ve Çikolatalı kolay kek

Bugün kızımı okula yolcu ederken “okul dönüşü yemen için sana kek yapacağım, nasıl bir kek istersin?” diye sorunca “çilekli” cevabını verdi. Ben de çilek mevsimi olmadığını başka bir tercih yapmasını istediğimde bu sefer beni yanıltmayıp tahmin ettiğim gibi kakaolu top kek:))))) istedi. Böylelikle kızım sayesinde öğrenci yemeklerinin ikinci tarifi de gelmiş oldu.
Çikolata seven ve çikolata stoğu yapan:)))))) tüm öğrenciler için çikolatalı - kakaolu kolay kek…
Malzemeler:



1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • Yarım su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı yoğurt
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 emek kaşığı kakao
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı ada sıcaklığında su
  • 40 gr bitter çikolata
Hazırlanması:





  • Yumurta, vanilya ve şekeri şekerler eriyene kadar çırpın.
  • Yoğurt ve sıvıyağı ekleyip tekrar çırpın.
  • Kabartma tozu, kakao ve unu bir kabın için de karıştırıp sıvı karışımın içine eleyin.
  • Karışımın kıvamı koyu olduğu için 1 yemek kaşığı su ekledim ve birbirine karışması için tekrar çırptım.
  • Çikolatanın bir kısmını küçük parçalara bölüp diğer kalan kısmını da eriterek kek karışımının içine ekledim.
Küçük bir not; parçalara ayrılmış çikolatalar yerken eritilenlere göre daha lezzetli oldular:))))
  • Kek karışımını, kâğıt kek kalıplarının (muffin kalıplarının içine koyduğum) yarısına gelecek şekilde paylaştırıp fırın tepsisine dizdim.
  • Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede pişirdim.
  • Bu aşamada yuvarlak veya şekilli kek kalıplarını kullanabilirsiniz, ben kızım için yaptığımdan küçük kalıplar kullandım.



Pişip pişmediğini kontrol etmek için temiz bir kürdanı keklere batırıp çıkarın temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.

16 yorum:

  1. SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    http://porselendemlik.com
    http://birdemliksohbet.blogspot.com
    http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
    20.10.2008 -02,11,2008 TARİHLERİ ARASINDA PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 28 EV SAHİBESİ OLARAK www.tatlikurabiyem.blogspot.com GÖREV YAPACAĞIM
    YANİ BEN YAPACAĞIM…
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE
    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "
    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
    C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.

    SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM

    ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
    BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE
    TARİFLER PAZARTESİNDEN İTİBAREN YAYINLANACAKTIR...
    *****************
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler...

    YanıtlaSil
  2. hehe tam öğrencilere ve çocuklara birde bana göre olmuş öğrenciler ders çalışırken çayın yanında iyi olur çocuklar okuldan eve geldiklerinde:) ben herzaman kabul edip yerim:)ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Tam okul dönüşü düşmüş kan şekerin için ilaç gibi bir kek olmuş canım,

    Ellerine sağlık, prensesine de afiyet olsun,

    Sımsıcak sevgiler.....

    YanıtlaSil
  4. çok cici görünüyor:) ellerine sağlık canım.
    hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  5. günaydınnn
    enfes olmuşlar.bayıldım doğrusu.Çayımın yanına bir tane alabilirmiyim?
    Kızına afiyet olsun.ellerine ve yüreğine sağlık
    Sevgiler
    Anılar ve Mutfağım

    YanıtlaSil
  6. mmm ne kadar da guzel giderdi simdi sicacik cayla

    YanıtlaSil
  7. mmm hem top kek, hem de çikolatalı nefiss.ellerine sağlık canım.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Süper olmuşşş!!!! harika görünüyor yav bu akşam kesin kek yapılacak:-)))ellerine sağlık canım.sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  9. nefıs gorunuyor cok guzel ellerıne saglık canım afıyet olsun kızına sevgıler..

    YanıtlaSil
  10. Yoğurt yerine bir dahaki sefere süt dene çok daha yumuşak olduklarını göreceksin. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. kekler nefis görünüyor.Eminim kızın da çok beğenmiştir.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Begisucugum,bana da sorsan bende cikolatali derdim:)
    Bende cok severim o agzina yogun kakao tadi geliyor ya ben biterim ona.Eline saglik canim.

    Selamlarimla,serap.

    YanıtlaSil
  13. hımmmmm, enfes.birer lokmalık.bayılıyorum bu keklere.çok güzel olmuş.malzeme ve yapımı insanı hiç üzmeyen ve yormayan cinsten.ellerine sağlık canım.kızınada afiyetler olsun, yarasın.

    YanıtlaSil
  14. Vallahi en iyi seçim yapılmışş
    :))))
    afiyetler olsun ......

    sevgiler iyi tatiller.

    YanıtlaSil
  15. herşey o kadar güzelki hangi birine yorum yazacağımı bilemedim...siteniz müthiş...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats