31 Ekim 2008 Cuma

Minik Alman Pastaları

Benim için uzun olan bu arayı sizlerle sevgili Aylanın menüsünü paylaşarak sonlandırmayı, bundan sonrası için de çok fazla ara vermeden güzel tariflerle devam etmeyi umuyorum. Bu aranın nedenlerinden birisi de hepimizin bildiği gibi bizleri üzen blogspot’lara getirilen ve geçen hafta sonundan bu hafta başına kadar devam eden erişim yasağı idi.


Diğer bir neden ise son zamanlar da günlerimin tecvid öğrenmek için kursa gitmek (geçen sene bırakmak zorunda kaldığım) ve kızımı okuldan alıp sonrasında onunla vakit geçirmek (kızım için bunun anlamı oyun oynamak, faaliyet yapmak, bulmaca çözmek, bilmece sormak….. bunlara bilumum ev işlerini ve yemek yapmayı da ekleyebiliriz:)))) … gibi nedenlerden dolayı çok yoğun bir şekilde geçiyor olması....
  • Minik Alman Pastaları

Geçen haftalarda Ayla'nın deyimiyle yoğun ve koşuşturmalı günlerimden birinde birkaç saat gecikmeli olarak katılabilsem de sevgili Aylanın bu güzel menüsü ve arkadaş muhabbetleri doğrusu çok iyi geldi…
Bana kış ayının kar yağmış günlerini hatırlatan Minik alman pastalarını tadına bakan herkes gibi sizlerin de seveceğinizi düşünüyorum…. Tarif Portakal Ağacı arşivinden…
Malzemeler:


  • 1kg un
  • 125gr margarin (yumuşak)
  • 1 su bardağı süt
  • 3 yumurta
  • 1 çay bardağı şeker
  • 30gr yaş maya (veya 2 tatlı kaşığı kuru maya)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Yarım su bardağı ılık su
Hazırlanması:



  • Ilık su, süt, maya, şeker ve tuzu karıştırarak 1 saat bekletin.
  • Diğer malzemeleri katıp iyice yoğurun. Hamur 2 katına çıkana kadar mayalanması için bekleyin.
  • Hamuru merdane ile 1 parmak kalınlığında açıp (hamur çok ince olmasın) su bardağı ile daireler kesin.
  • Kestiğiniz hamurları yağlanmış tepsiye dizip yarım saat tepside mayalandırın.
  • 200C kızgın fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkartıp soğuttuktan sonra ekmek bıçağı ile ortasını kesin ve krema torbası ile (krema torbası yoksa buzdolabı poşetinin ucunu kesip kullanabilirsiniz) kremasını doldurun.
  • Üzerine elekle pudra şekeri eleyin.
Arkadaşım, hamurları bir gün önce hazırlamış ve bekleyince sertleşiyor diye piştikten sonra soğuyunca hemen dondurucuya koyup ertesi gün pişen hamurlar oda sıcaklığına gelince kremasını doldurmuş,siz dondurucuya koymadan aynı gün soğuyunca kremasını sürebilirsiniz. Tariften 35 – 40 tane minik pastacıklar elde etmiş.

Kreması:


Sevgili Ayla kendi tarifiyle hazırladığı çok lezzetli, sade bir krema kullanmıştı.


malzemeler:


  • Yarım litre süt
  • 3 kahve fincanı şeker
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 50 gr margarin ( pişirince)
  • Yarım paket kremşanti
Margarin ve krem şanti dışında ki bütün malzemeleri karıştırıp kısık ateşte pişirin. Piştikten sonra margarini ilave edip 4 -5 dakika mikserle çırpın. Soğuyunca yarım paket toz kremşanti ilave edip tekrar çırpın. Pişirdiğiniz hamurların arasını bıçakla kesip kremadan sürün. Üstüne pudra şekeri eleyin.

24 yorum:

  1. ARKADASIN AYLANIN ELLERINE SAGLIK COK ŞİRİNLER:))BENDE DENEDIM BU TARIFI GUZEL OLUYOR TAVSIYE EDERIM..

    BENGISUCUM,INS..KURSUNU TAMAMINA ERDIRIRSIN...SEVDIKLERIYLE OLUNCA INSAN BASKA BİŞİ DUSUNMUYOR:)HELEKİ EVLADIYLA..

    SEVGILERIMLE.

    YanıtlaSil
  2. canım benım nefıs hersey. alman pastacıklar harıka gorunuyor ellerıne saglık sevgıler..

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşının ellerine sağlık canım.pastalar nefis görünüyorlar.kursta başarılar diliyorum,çok faydalı birşey düzgün okumayı öğrenmek.sevgileirmle...

    YanıtlaSil
  4. bengisucum, arkadaşının ellerine sağlık canım.sizlere de afiyet olsun.güzel bir hafta sonu diliyorum.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. canım hoş geldin sefalar getirdin bukadar uzun aralar vermemeye çalış aranıyorsunuz. bu arada bende aynı kursa gidiyorum hocanız bizim ki kadar titizse inan zaman bulmak çok zor oluyor hele birde çocuklar varsa ve okula gidiyorsa daha zor.inan büyüyünce bana daha az ihtiyaç duyarlar diye düşünüyordum yanılmışım.lafı fazla uzattım yeni tariflerinde buluşmak dilegiyle.

    YanıtlaSil
  6. arkadasinin ellerine saglik ne guzeller afiyet olsun

    YanıtlaSil
  7. ay nefis görünüyor
    alman pastasınıda çok severim
    minik hali çok iyi fikir ellerine sağlık güzel pişmiş :)
    kreması da orjinal mi? yani gerçeğinde olduğu gibi aynı lezzette mi oluyor??

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Neş'e,


    Arkadaşım kendi yaptığı farklı bir krema kullanmıştı.Tadına bakan herkes çok beğendi,seninde beğeneceğini düşünüyorum.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. şöyle elimi uzatıp alabilsem dışarı taşmış kremasıyla davetkar bir görüntü arzeden lezzeti!
    :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Saliha,
    Merhaba Ceyt,
    Merhaba Banu,
    Merhaba Neslihan,
    Merhaba Ayşegül,


    Yorum ve ziyaretleriniz için teşekkürlerimi gönderiyorum...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Teşekkür ederim Gül Bahçesi,

    İtiraf edeyim ki bazen unutuyorum bloğun güncellenmesini bekleyenlerin olduğunu:))) bunda sessiz okuyucuların çok olmasınında etkisi var sanırım.



    Hocamız işini ciddiye alan çok iyi bir eğitimci ve çok titiz,bu konuda çok şanslı olduğumu düşünüyorum.Kızım okula başlamışken ve fırsatım varken tamamen öğrenmek istiyorum.


    Bende lafı çok uzattım galiba:)))ama sen istediğin kadar yazabilirsin hiç şikayetim olmaz.

    Dualarını bekliyorum...

    YanıtlaSil
  12. Ayni kursa bende baslayacagim ins,gelecek hafta galiba baslayacak ins.Pastaciklar nefis görünüyr,arkadasinin eline saglik sizlere de afiyetler olsun.Hayirli cumalar diliyorum.

    Selam ve dua ile...

    Serap.

    YanıtlaSil
  13. ay ne şirin şeyler bende yemeye kıyamam bunları:) ellerine sağlık arkadaşının demek sende yoğun yaşıyorsun:) Tecvid de inş kısa zamanda kavrarsın Allah zihin açıklığı versin. inş. hayırlı geceler

    YanıtlaSil
  14. Alman pastasına bayılırım, tek kişilik sunumla da çok güzel olmuş.. Arkadaşının ellerine sağlık Bengisu'cum..

    YanıtlaSil
  15. benimde çok sevdiğim bir lezzettir alman pastaları..
    25 yıldır severek çeitli versiyonlarını yaparım..
    afiyetler olsun cnm.
    sevgilerrrr

    YanıtlaSil
  16. Alman Patasını çok severim minik halini ilk kez görüyoprum yarın bende deniyeceğim
    :) çok nefisler

    YanıtlaSil
  17. CANIM TEK KELİME İLE MUHTEŞEMMM.ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık,bayıldığım bir lezzettir Alman pastası çok severim ama uzunca bir müddet yemem yasak :))

    YanıtlaSil
  19. SEVGİLİ PORTAKAL AĞACININ ALMAN PASTALARINDAN BEN DE YAPMIŞTIM,HALA ARŞİVLERİMDE BEKLİYORLAR YAYINLANMAYA...AMA ÇOK LEZZETLİ OLUYORLAR BEN KEFİLİN ....ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel görünüyorlar. Ayla'nın ellerine sağlık. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  21. alman pastaları çok lezzetli görünüyo..
    ellerine sağlık..
    öpüyorum.sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  22. uff, cok harika gorunuyorlar.
    Sevgiler,
    Nurgul

    YanıtlaSil
  23. herşey harika alman pastalarının kremasını bende kadayıf için yapıyorum nefis oluyor gerçekten

    YanıtlaSil
  24. Arkadasinin ellerine saglik canim. Ben bir kez denedim ve basarisiz olunca tekrar cesaret edemedim.
    Tecvit ögrenmen ne güzel. Rabbim basarili ve daimi etsin insallah.
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats