17 Kasım 2008 Pazartesi

Kolay Tavuk Döneri & Haşlanmış Tavuk





Tarif, kırmızı yumurta yapma fikrinin sahibi teyzem Ayşe’ye ait. En son bayram ziyareti için gittiğimizde yapmıştı ve gecenin bir yarısı eve vardığımızda yemeyeceğim desem de görüntüsüne hayran kalıp tadına bakmıştım. Geçenler de aklıma gelince deneyip basit ama çok lezzetli bu tarifi sizlerle paylaşmak istedim.

Malzemeler:



  • 1 adet tavukgöğsü
  • Toz karabiber
  • Toz kırmızıbiber
  • Tuz
  • Sıvıyağ ya da tereyağı
Hazırlanması:
  • Haşlanmış tavukları küçük parçalara ayırıp, tavada çok az sıvıyağ da birkaç dakika karıştırarak soteleyin.
  • Baharatları da ekleyip birbirine karışmasını sağlayıp servis tabağına alın.



Haşlanmış Tavuk






Tavuk etlerini derin bir tencereye alın tuz ilave edin ve üzerini geçene kadar su ekleyin (gerekirse daha sonra sıcak su eklemesi yapın). Kaynadıktan sonra kısık ateşte etler yumuşayana kadar pişirin.



İsterseniz tavuk suyuyla güzel bir pilav yapın ve birlikte servis edin.

17 yorum:

  1. Elinize sağlık. ÇOk güzel görünüyor. Sadece baharat mı koydunuz haşladıktan sonra? Burçin.

    YanıtlaSil
  2. yanına da koca bir bardak ayrannnn:)
    ellerine saglık canım,enfes görünüyor.

    hayırlı,huzurlu bir hafta dilerim..

    YanıtlaSil
  3. evet hayatcığımm.
    biraz baharat
    biraz tereyağında hafif kızarnca enfes oluyor canım
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. Günaydın. çok güzel bir fikir, evde yapmak daha iyi dışarda ne yediğimimi bilmiyoruz.çok pratik.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. tarifi en kısa sürede bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Haslanmis tavuk baharatlaninca, nasil da yemelik olmus, ellerine saglik...


    Sahi kavurma asamasinan filan gecti mi bu tavuklar?? sanki biraz salca filan da var gibi de..

    YanıtlaSil
  7. canımda kaç zamandır tavuklu pilav istiyor bir türlü elim değipte yapamadım..çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. gögüs alıyor haşlıyoruz...
    eee?

    sabredince olur mu?
    :)

    YanıtlaSil
  9. Nefis bir görüntü, ellerine saglik canim. Sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  10. canım nefis olmuş pilavla.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Nefis bir görüntü! Tarifi bekliyorum...
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  12. tamda bana göre bi yemekmiş...

    tavuk etine bayılıyorum...

    ellerine sağlık canım..harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  13. Bengisu'cum ellerine sağlık, salçalı ve baharatlı sanırım.. Tarifi de bekliyorum, denemek isterim.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Teşekkürler sevgili Burçin!Evet yalnızca baharat ekledim haşladıktan sonra.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Mutlu çocukların annesi, yalnızca toz kırmızıbiberin verdiği renk salça eklemedim.


    sevgiler...


    Aslıcığım salça eklemedim,toz kırmızıbiber çok güzel renk verdi:)))


    Yorum ve ziyaretleriniz için hepinize teşekkür ediyor tarifteki gecikme için özür diliyorum...

    YanıtlaSil
  16. ellerize sağlık nefisss olmuş çok ta hoş görüntülemişsiniz sevgilerlee

    YanıtlaSil
  17. canım ya tavuğa kim hayır diyebilirki..ellerine sağlık..sende çok güzel yapmışsın...
    ellerine sağlık..
    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats