24 Kasım 2008 Pazartesi

Semizotu Yemeği

Malzemeler:
  • 1 tutam semizotu
  • 1 orta boy soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ (ya da zeytinyağı)
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 1 yemek kaşığı pirinç
  • Sıcak su

Hazırlanması:

  • Öncelikle semizotlarını doğrayıp yıkayın ve suyunu süzdürün.
  • Bir tencerenin içerisinde yemeklik doğradığınız kuru soğanı sıvıyağla birlikte kavurun.
  • Salçayı ekleyin ve biraz daha kavurun.
  • Yıkadığınız semizotlarını ve pirinci ekleyin.
  • Üzerine çıkacak kadar (damak tadınıza göre miktarını ayarlayın) sıcak su ekleyin.
  • Tuzunu da ilave ettikten sonra kısık ateşte pişirin. İsteğinize göre yoğurt ile servis edin.

Sonbahar güzellerini fotoğraflarken taze soğan ve maydanozların arasında yukarıdaki semizotlarını görünce hemen topladım ve eve döndüğümüz de ilk olarak yemeğini yapıp yoğurtla servis ettim. Semizotlarının miktarı az olduğu için ben salatasını yapamadım ama eminim ki ekşi tadı ile harika olurdu…

15 yorum:

  1. Güzel görünüyor..Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. çok şık resimler sağlıklı bir lezzet;))

    YanıtlaSil
  3. üzerine de yoğurt mmmm nefis gözüküyorr.. ellerine sağlık canım

    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. nefis olmuş canım,ben de çok severim bu yemeği.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım.Hem çok güzel hemde çok faydalı.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Bende patatesli yaparim semizotunu oyle de guzel olur, boyle de guzel olmus, ellerine saglik....

    YanıtlaSil
  7. Bayılırım semizotuna salatasını da yapıyorum rejim yaparken:))ellerinize sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım .Bayılırım semizotuna .
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten semizotu çok faydalı bir sebze,ben hem salatasını hem yemeyini çok sever sık sık yaparım sizinkide harika görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Yaaa, Antep peynirini bile yaptım ama ben semizotunu buralarda nasıl bulacağım?:((
    Ellerine sağlık canım.
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  11. Yaaa, Antep peynirini bile yaptım ama ben semizotunu buralarda nasıl bulacağım?:((
    Ellerine sağlık canım.
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  12. ben bayılırım semiz otuna ellerine sağlık arkadaşım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. benimyemeklerim27 Kasım 2008 15:30

    canım nefis olmuş.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. yemeğini hiç denemedim...merakta ediyorum hani..

    ellerine sağlık canım..harika olmuş..nefis görünüyor....

    YanıtlaSil
  15. pekte severim şahane olmuş ellerine sağlık.........

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats