9 Kasım 2008 Pazar

Sonbaharın güzelleri….

İki hafta önce hafta sonu kayınvalidemleri ziyarete gittiğimiz de fotoğraf karelerine yansıyan sonbaharın güzellerini, kış henüz gelmemişken paylaşmak istedim sizlerle…
Eşimin dayısının bahçesinden armutlar… O kadar lezzetliydiler ki yemeye doyamadık:))))
Çocukluğumun lezzetlerinden bir tanesi, bilmeyenler bu da ne diyebilirler:::))) bu minicik şeyler yörede çetene ismi ile biliniyor ve pek rağbet görmeseler de benim gözdelerim arasındalar…
Ben henüz küçük bir çocukken, anneannemle bahçeye gittiğimiz de dönüşte mutlaka çam ağaçlarının gölgesinde elecek denilen (çıntar ve kanlıca isimleriyle bilinir-isim hakkında ki bilgi için teşekkürler sevgili Egeli) bu lezzetli mantarlardan toplar ve eve geldiğimiz de sobanın üzerinde pişirip yerdik. O kadar lezzetli olurlardı ki, kayınvalidemlere gittiğimiz de eşim ateş közünde pişirince çocukluğumun lezzetli hatıralarını anımsadım…
Kayınvalidem üvezleri o kadar güzel düzenleyip kilere asmıştı ki, fotoğraflamadan edemedim…
Son demlerini yaşayan biberler… Özellikle kırmızı olanlarını kışın çorbalarıma renk versinler diye dondurucuya yerleştirdim bile…
Kızımın gözünden fotoğraf karesine yansıyanlar....
Fotoğrafları bilgisayara aktardığımda bu sevimli karelerle karşılaşınca kızımın da annesinin izinden gideceğini anlamış oldum…

Bazen makineyi alıp fotoğraf çekmek istiyor ve ben de izin veriyorum. Bunlarda o anlardan birinde çekilmiş kareler…

Ne dersiniz hiç de fena sayılmazlar değil mi?

17 yorum:

  1. üff o armutalaır bilirim onlar çok enfisler hoş bana göre bütün armutlar güzel ama içlerinde ayrılcalıklısı ankara armudu amma şu gösteridğin acayip lezzetli birşey biliyorum ne güzel yiyen şanslılardna olmuşsun bahçeden mis gibi:)

    fotoğraflar da çok güzel şu an evde kös kös ders çalışan biri için iyi gelmedi görüntüler püfff
    :)

    YanıtlaSil
  2. kızının fotoraf çekme merakı anneden kaynaklanıyordurki aynı olay bizdede var daha oğlum üç yaşında ama telefonu alınca hemen çekmek istiyor tabi ben çektiklerini siliyorum güzel olmadıkları için:) mantarı görüncede inan canım istedi nerede bulsakda toplasak bende yemeğini çok severim ne oluyor böyle bana ne görsem canım istiyor:) canım paylaşımın için sağol..

    YanıtlaSil
  3. canım o mantarların adı ''çıntar'' çok lezzetli olurlar ,bende soğanla birlikte kavururum ...güzel bir son bahar dilerim.

    YanıtlaSil
  4. mantar bizim de bahçede çamların altında mevcut.sadece tavada tereyağ ve tuzla kavurup hafif karabiberlerde tatlandırıp zevkle yiyoruz.bütün sonbahar resimleri çok güzel.ane kız tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  5. ne güzel kareler yakalamışsın canım.iyi akşamlar dilerim.sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. canım harıka bır doga ve fotograflar paylasım ıcın tesekkurler sevgıler..

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel kareler,neresi olduğunu merak ettim doğrusu.

    YanıtlaSil
  8. bana okadar iyi geldiki her bir kare,
    yanında olmayı çok arzu ettim tatlım..
    keyiflerin çok olsun.. sevgilerrrr

    YanıtlaSil
  9. Fotograflar muhtesem.. cetene ve uvez ile bende cocukluguma gittim. ceteneyi hic bu halinde gormemistim, kucuk kucuk olur babannem kavurur, biz yerdik. bunlar onlar degil mi?

    Kayinvalidenlerin yasadigi yeri de merak ettim aslinda, ic anadoluda bir yer sanirim degil mi?

    Kizinin fotograflarina gelince, lutfen ona cok guzel fotograf cektigini ve hepsine begeni ile baktigimi soylermisin?

    YanıtlaSil
  10. Taş duvarlar içinde oturmaktan, yol ve bina görmekten sıkılmaya başladığımız bu günlerde resimlerin bayaa içimi açtı çok güzeller.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Bazi insanlar sansli dogar. Ben dogal yasama yakin insanlari bu sanslilardan görüyorum.
    Neden Güzel bir köy de dogmadim ki?
    Bu güzel paylasimin icin tesekkür ederim.

    YanıtlaSil
  12. armutlar ve mantarlara bayıldım..nasılda güzel çıkmişlar..
    doğayla iç içe olmak çok güzel bir duygu olsa gerek..bizim içinde inş.gezmişsindir..
    öpüyorum..

    YanıtlaSil
  13. çok güzeller gerçekten, imrendim doğrusu :)

    YanıtlaSil
  14. Hepsi çok güzel fotoğraflar. Ellerine ve yüreğine sağlık canım. Paylaştığın için teşekkürler. Kızınada kocaman öpücükler. Sevgiler, selamlar..

    YanıtlaSil
  15. Fotoğrafların nerede çekildiğini soranlar için;kayınvalidem Çorum/Kargı'da yaşıyor ve çoğu kayınvalidemin bahçesinden kareler...Kızımın fotoğrafları ise çok sevdiği Duygu ablasının bahçesinden...

    YanıtlaSil
  16. En çok mantarlara özendimmm. Suları çıkınca nasılda güzel olmuşlardır onlar .
    Benim eşimde Çorum Osmancık'lı

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats