27 Aralık 2008 Cumartesi

Haşhaşlı irmik tatlısı‏

İstanbul’a her gittiğim de görüşmek için fırsat kolladığım sayılı arkadaşlarımdan bir tanesi olan Sedacığım göndermiş bu tatlının tarifini ve fotoğrafını. Seda ile her görüşmemiz de gerçek dostların hatırlanması ve kalplerin birlikte olabilmesi için mesafelerin çok önemli olmadığını, uzakların yakın yapılabildiğini anlıyorum bir kez daha…
Tarif için teşekkürler Seda!
Malzemeler:
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı haşhaş
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Şerbeti için:

  • 3 su bardağı su
  • 2 su bardağı şeker

Üzeri için: 1 paket hazırlanmış krem şanti

  • Süslemek için; tane vişne, nar, fındık, ceviz

Hazırlanması:

  • Yumurtaları ve şekeri mikserle iyice çırpın.
  • Çırpıp kremşanti kıvamına getirdiğiniz karışıma sıvıyağı da ekleyip çok az çırpın.
  • Daha sonra diğer malzemeleri de ekleyin ve kek kıvamına getirin.
  • Kek kıvamına gelen karışımı yağlanmış orta boy kare tepsiye veya borcama dökün.
  • 170–180 derece fırında pişirin.
  • Bu sırada tatlının şerbeti için bir tencerede şeker ve suyu kaynatın ve ılıtın.
  • Tatlımız piştikten sonra ilk sıcaklığı çıktığında şerbeti ılık olarak üzerine dökün.
  • Şerbeti çektikten sonra üzerini çırpılmış kremşantiyle kaplayın ve birkaç saat dolapta bekletin.
  • Servis yaparken üzerini isteğinize göre süsleyin.

8 yorum:

  1. Cok sevdigim bir tatlidir. Harika görünüyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. benimde sık sık yaptığım bir tatlı
    ellerine sağlık:))
    sevgilerv:)))

    YanıtlaSil
  3. tarif harika.denemek lazım.sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. nefis bir tarif...hiç yemedim ama bayılırım sanıyorum...çok severim bu tür tatlıları..

    ellerine sağlık canım...harika ..

    YanıtlaSil
  5. Canım mutlu seneler diliyorum, sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Dostlar için mesafelerin, yerin, geçen zamanın önemi yoktur değil mi? Aynen senin de yazdığın gibi...
    Dosttan gelen bu güzel tarifi diğer blogger dostlarınla da paylaştığın için çok teşekkürler...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. canım benim tadına doyum oluyor hakikaten.sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. Ab-i hayatcim, bende birkac ay once gittigimiz bir misafirlikte yemistim bu tatliyi ve cok begenmistim. Simdi sende tarifini gorunce cok mutlu oldum. Ilk firsatta deniycem insallah...

    'Mutluluk' ve 'bayram' yazini da okudum, hemde keyifle ;)

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats