2 Ocak 2009 Cuma

Şalgamlı Patates Salatası

Yayınlanmayı bekleyen birçok tarif birikmişken sondan başlayıp sevgili Elmas’ın bizler için hazırladığı bu harika sofrada ki en beğenilen lezzet olan salatadan başlayayım. Mutlaka denemenizi tavsiye edeceğim harika bir lezzet… Tarif ve bu harika lezzetler için teşekkürler Elmas! Malzemeler:
  • 1 kilo haşlanmış patates
  • Yarım kilo yoğurt
  • 2–3 yemek kaşığı mayonez
  • 1–2 diş sarımsak
  • Yarım kilo haşlanmış şalgam
  • 5–6 dal taze yeşil soğan
  • Tuz

Hazırlanması:

  • Haşlanmış patatesler rendelenip derin bir kabın içine alınır ve tuz, mayonez, susuz yoğurt (süzme yoğurt da kullanılabilir),sarımsak ilave edilir ve karıştırılır.
  • Karışımın 3/1 bölümü ayrılıp başka bir kaba alınır ve içine yarım kilo haşlanıp rendelenmiş şalgam ilave edilir (bu aşamada şalgamın suyu biraz süzülerek ilave edilir).
  • Kalan diğer 3/2’lik patatesli karışıma da (miktar olarak fazla olan karışıma) ince doğranmış taze soğanlar ilave edilir.
  • Yuvarlak bir kâsenin içine streç film ya da buzdolabı poşeti serilir.
  • Önce şalgamlı patatesli (pembe renk almış) harc yayılır ve üzeri kaşıkla düzeltilir.
  • Sonra taze soğan eklenmiş patatesli harc yayılıp birkaç saat buzdolabında bekletilir.
  • Bekletilen harc dolaptan çıkartılıp servis tabağına ters çevrilir ve üzerinde ki poşet kaldırılır.
  • İsteğe göre taze soğanla süsleyerek servis edilir.

9 yorum:

  1. Ben hic salgam almadim, haliyle salgamli biseyde yapmadim...ama tadini merak ettim simdi...tavsiyenden ve merakimdan deniycem insaallah...

    YanıtlaSil
  2. pembeli pembeli,ne güzel olmuş.
    Elmas'ın ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. esmanın ellerine sağlık...daha önce hiç şalgam denemem olmadı...nefis bir tarife benziyor....

    sevgilerimi gönderiyorum canım....

    YanıtlaSil
  4. gerçekten nefis olmuş.elmasın eline sağlık..

    YanıtlaSil
  5. güzel görünüyor denemekte fayda var.ellerize sağlık

    YanıtlaSil
  6. selam.çok güzel ve renkli bir tarif olmuş..denemek lazım..elinize saglık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Selam,
    Her nedense hiç şalgam almadım, almadığım gibi dışarıda da yemedim, nedendir bilmiyorum. Umarım bu yıl denenmemiş birçok lezzeti denerim. Bu nefis görüntüyü ve yazdıklarını okudukça aksini düşünmemek elde değil,
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  8. Öncelikle rengi cezbetti beni,şalgam suyu damak tadıma pek uymuyor ama şalgamın kendisini hiç denemedim
    Elmas'ın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. EN GÜZEL SALATALARDAN BİRİSİ BEN BAYILDM BU SALATA İCİN ŞALGAM TURŞUSU KURACAĞIM ELMAS ARKADAŞIMIZIN
    TEKRAR ELİNE
    SAĞLIK....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats