17 Ocak 2009 Cumartesi

Turşu kavurması ve Semizotu salatası

Karadenizli olup da turşu kavurmasını bilmeyen yoktur sanırım. Bu harika lezzetle yıllar önce Giresunlu bir komşumuz sayesinde tanışmıştım. Ama itiraf edeyim ki Elmas’ın hazırladığı ve bu yazıda bahsettiğim sofrasında ki turşu kavurması çok daha lezzetliydi:::)))) Benim gibi normal fasulye turşusundan yapıldığını düşünenler varsa:::))) öncelikle Elmas’ın anlatımıyla turşunun kurulmasını sonrada kavrulmasını anlatayım…
  • Turşunun yapımı(kurulması)

  • Fasulyeler suda çok az haşlanır ve suyu süzülerek soğutulur (fasulyelerin biraz taneli olması gerekiyormuş).
  • 5 kiloluk bir kavanozun içine, fasulyelerin aralarına göz kararı tuz serperek çok az haşlanan fasulyeler dizilir ve 2–3 diş sarımsak eklenir.
  • En son fasulyeleri dizme işlemi bitince fasulyelerin üzerine kavanozun içine sığabilecek bir ağırlık konulur (temiz bir taş olabilir).
  • Fasulyeler bu şekilde sularını bırakana kadar bekletilir.
  • Kavanozun geri kalan kısmı da su ile doldurulur ve kavanozun ağzı kapatılır (kavanozun kapağını kapattığımız sırada fasulyelerin üzerine koyduğumuz ağırlığı almıyoruz).

Turşu kavurması:

  • Turşu kavurması yapmak istediğimiz de fasulyelerden istediğimiz miktarda alıp tuzunun çıkması için suda bekletiyoruz.
  • Soğanları piyazlık doğruyoruz ve sarımsakla birlikte sıvıyağda kavuruyoruz.
  • İsterseniz salça da ekleyebilirsiniz. Fotoğraftakine çok az biber salçası eklenmişti ve lezzetli olmuştu.
  • Tuzunun çıkması için beklettiğimiz fasulyeleri doğrayıp soğanların üzerine ilave edip kavuruyoruz. Kavurduğumuz fasulyeleri servis tabağına alıp soğuk ya da ılık servis ediyoruz.

  • Semizotu salatası

Elmas’ın iftar sofrasında bizler için hazırladığı lezzetlerden bir tanesi de çok lezzetli semizotu salatasıydı. Malzemeler:

  • Semizotu
  • Tuz
  • Yoğurt
  • Sarımsak

Hazırlanması:

Semizotları temizlenip yıkanır ve ince olarak doğranır.
  • Sarımsak, yoğurt ve tuz derin bir kâsenin içinde iyice çırpılır.
  • Yoğurtlu karışımın içine ince doğranmış semizotları ilave edilip karıştırılır ve servis tabağına alınır.
  • 17 yorum:

    1. Bu kavurmayı hep merak etmişimdir, neyse tarifi bulduk yaz fasulyeleriyle kurarım inşallah.Sevgiler.

      YanıtlaSil
    2. BU FASULYE KAVURMASI HEP DUYARIM AMA YEMEK KISMET OLMADI MUTLAKA DENEMEK İSTEDİĞİM TATLAR ARASINDADIR.SEMİZ OTU SALATASINI ÇOK SEVERİM.(SEMİZ OTU KANI TEMİZLEYEN YİYECEKLERDENDİR.)ELLERİNE SAGLIK SEVGİLER.

      YanıtlaSil
    3. Karadenizin fasulyesi gibi lezzet tanımıyorum ben. Enfes bir tadı oluyor,e haliyle turşu kavurmasıda öyle:)
      İki salatada enfes görünüyor canım,ellerine sağlık..

      YanıtlaSil
    4. Karadenizin fasulyesinin üzerine fasulye tanımıyorum ben,haliyle o faselyeden kurulan turşunun kavurmasıda enfes oluyor:)
      Ellerine sağlık canım..

      YanıtlaSil
    5. mmmmm bilmezmiyiz turşu kavurmasını amaaannnn ne güzel bir lezzet o biz özellikle 5 çaylarında yada sabah kahvaltılarında çok severiz bir de bunun domates turşusuyla olanı var onu da deneyin derim.Ellerine sağlık ne canım çekti bak şimdi gece gece olsada yisek....

      YanıtlaSil
    6. 34. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
      SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
      http://porselendemlik.com
      /http://birdemliksohbet.blogspot.com/
      http://selmahlc.blogcu.com/
      tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
      12 ocak 2009 (PAZARTESİ)- 25 OCAK2009 TARİHLERİ ARASINDA “PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 34” EV SAHİBESİ OLARAK http://fzehra.blogcu.com/ GÖREV YAPACAĞIM.
      YANİ BEN YAPACAĞIM…
      SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
      HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
      TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
      VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 34.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM

      YanıtlaSil
    7. 34. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
      SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
      http://porselendemlik.com
      /http://birdemliksohbet.blogspot.com/
      http://selmahlc.blogcu.com/
      tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
      12 ocak 2009 (PAZARTESİ)- 25 OCAK2009 TARİHLERİ ARASINDA “PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 34” EV SAHİBESİ OLARAK http://fzehra.blogcu.com/ GÖREV YAPACAĞIM.
      YANİ BEN YAPACAĞIM…
      SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
      HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
      TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
      VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 34.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM

      YanıtlaSil
    8. fasulye tursusu gercekten enfes bir lezzet :)

      YanıtlaSil
    9. mm bayılırım ben turşu kavurmasına. nefis olur ellerine sağlık canım..

      sevgiler

      YanıtlaSil
    10. :) bir girsunlu olarak ağzımın suyu aktı çokk ama çok severim. fotoğrafta da harika görünüyor eminim lezzetide oyledir.sevgiler..

      YanıtlaSil
    11. ay ay ay bayılırım semizotuna ve salatasına of yaaa şimdi nerden bulup da yapıcazbu salatayı,yazı bekliycez başka çaremiz yok.elmas hanımın ellerine sağlık.iyi geceler

      YanıtlaSil
    12. fasulye turşusunun kavurmasıda enfes oluyor bayılırım :)
      semizotuna ve salatasına da ayrıca hayranım of olsa ne güzel yerdim şimdi:))

      YanıtlaSil
    13. Fasulye kavurmasını yemek bir türlü yemek kısmet olmadı ama çok güzel görünüyor ellerine sağlık

      YanıtlaSil
    14. ben soğan falan var diye yiyemiyorum ama karadenizli arkadaşım yaptığı zaman herkesin bayılarak yediğini bizzat görüyordum....

      eminim çok lezzetlidir....
      semizotuda harika görünüyor...elmasın ellerine sağlık...

      YanıtlaSil
    15. eşimin en sevdiği lezzet turşu kavurması.bende semizotuna bayılırım.hemen tabakları buraya ışınlıyorum.ellerine sağlık canım.

      YanıtlaSil
    16. Bengisu'cum afiyetler olsun.. Turşu kavurmasını ben de bir kere Giresun'lu bir annenin elinden yemiştim, lezzetliydi gerçekten..

      YanıtlaSil

    LinkWithin

    Blog Widget by LinkWithin

    View My Stats