25 Ocak 2009 Pazar

YE# 41:Çikolatalı ve portakallı kek

Bugün kendimi iyi hissediyorken, etkinlik için hazırladığım ve kızımın sıcakken kocaman bir dilim yediği, günlerdir yazılmayı bekleyen çikolatalı portakallı kek tarifimi yazayım…
Malzemeler:
  • 1,5 çay bardağı erimiş tereyağı
  • 40 gr çikolata
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çay bardağı portakal suyu
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı un

Hazırlanması:

  • Yumurta ve şekeri derin bir kabın içerisinde mikserle şekerler eriyene kadar çırpın.
  • Isıya dayanıklı başka bir kapta tereyağını eritip, sıcakken çikolataları ekleyin ve çikolata eriyene kadar karıştırın (orta boy bir kâse de tereyağım vardı ve ölçü verebilmek için önce eritip sonra çay bardağı ile ölçtüm).
  • Erimiş çikolata ve tereyağı karışımını şekerlerin içine ilave edip karıştırın.
  • Yoğurt ve portakal suyunu da ilave edip tekrar karıştırın.(bu aşamada portakal kabuğu rendesi kullanacaktım ama unutmuşum, portakal kokusu çok fazla hissedilsin isterseniz siz ekleyin)
  • Kakao, kabartma tozu ve unu birlikte sıvı karışımın içine ekleyin ve karıştın.(biraz koyu kıvamlı bir kek oluyor)
  • Kek harcını yuvarlak kelepçeli kek kalıbınıza ya da istediğiniz herhangi bir kalıba kaşık yardımıyla yayıp 170–180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin. Batırdığınız kürdan temiz çıkıyorsa pişmiş demektir ( ben 30–35 dakika pişirdim ama siz kontrollü pişirin).
  • ekleme:30 ocak cuma

18 yorum:

  1. Tarifini sabırsızlıkla bekliyorum.Ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Tarifi de versen :))

    Yumuşacık görünüyor,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. s.a.Hayırlı haftalar sevgili kardeşim,Rabbime emanet ol,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Tarifi bekliyoruz Bengisu ellerine sağlık... Sevgiler... İyi haftalar...

    YanıtlaSil
  5. kekler bizim evin vazgeçilmezleri.. Portakallı özellikle. ama kakaolu portakallı hiç denemedim.. ellerine sağlık nefis gözüküyor..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. güzel birleşim,ellerine sağlık canım.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,

    sevgili Hatice'nin düzenlemis oldugu etkinlik sayesinde sitenize ulastim ama ne yazik ki tarifinize ulasamiyorum?!

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık canım.tarifi dört gözle bekliyoruz..

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,

    ben mi göremiyorum, yoksa tarif yok mu? :-(

    YanıtlaSil
  10. Yorum ve ziyaretleriniz için teşekkür ediyor tarifteki gecikme için özür diliyorum...




    Hoş geldin sevgili Arzuuu!

    tarifteki gecikme için özür dilerim,rahatsızlığım nedeniyle ancak yazabiliyorum.


    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  11. Canımcım süper bir tarif bu, tam benlik vallahi de...Elceyizlerine sağlık..Çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
  12. nefis nefis...bende sıcak sıcak yemek isterdim.
    eline sağlık canımmm
    öptümmmm

    YanıtlaSil
  13. hem kakaolu hem portakallı nefis gözüküyor
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  14. çikolata portakal,dayanılmaz bir ikili olmuş..ellerine sağlık.umarım artık iyileşmissindir,slmlar

    YanıtlaSil
  15. ımmm nefis hem çikolata hem portakal bayılırım
    ellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil
  16. Coook nefis börünüyor. Ellerine saglik, denemek lazim en kisa zamanda...
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats