13 Şubat 2009 Cuma

Artan kek topları & Yaman etkinlikleri

Uzun bir süre önce, ev halkı tarafından yenmeyen portakallı - sade keki değerlendirmek için yapılmış bir tarif… Hazır etkinlik konusu minik ikramlıklar iken bu tarifte sevgili Seval’in(Leziz sofralar) hazırladığı etkinliğe gitsin…

Malzemeler:

  • 3 kâse kek kırıntısı
  • 3 çorba kaşığı çırpılmış kremşanti
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • Ceviz (ince çekilmiş)
  • Süt

Hazırlanması:

  • Süt hariç bütün malzemeleri derin bir kabın içerisinde karıştırın.
  • Karışım elinizle yuvarlanabilecek kıvama gelene kadar süt ilave edin.
  • Elinizle küçük parçalar alıp yuvarlayın ve servis tabağına alın.
  • Üzerine çikolatalı sos dökün.

Sos için:

  • 1 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı un
  • 40 gr çikolata
  • 2–3 yemek kaşığı şeker
  • 1–2 yemek kaşığı kakao

Çikolata hariç bütün malzemeleri bir tencerede karıştırarak pişirin. Ocaktan aldınız sosun içine çikolatayı ilave edip karıştırarak eritin. Servis tabağına aldığınız küçük topların üzerine bir kaşık yardımıyla ılık sosu dökün.

Not: 1:sos dökmek istemeyenler Hindistan cevizi, antep fıstığı ya da cevize bulayarak da servis edebilirler.

35 yorum:

  1. Çok leziz görünüyorlar şeker.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. güzel bir fikir. Ellerine sağlık canım.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Nefis olmuş.Ellerine sağlık canım.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. blogumda odulun vaaar ;)

    YanıtlaSil
  5. BENGISUCUM,COK LEZIZ DURUYORLAR ..ELLERINE SAGLIK
    SEVGILER..

    YanıtlaSil
  6. BENGISUCUM,COK LEZIZ DURUYORLAR ..ELLERINE SAGLIK
    SEVGILER..

    YanıtlaSil
  7. BENGISUCUM,COK LEZIZ DURUYORLAR ..ELLERINE SAGLIK
    SEVGILER..

    YanıtlaSil
  8. nefis olmuş bu toplar.eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. Bayıldım bu tarife, evdeki bayat kekleri değerlendirmenin en lezzetli yolu olmuş..Ellerine sağlık canımcım,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. ELİNE SAĞLIK ARKADAŞIM ,ÇOK PRATİK VE BİR O KADARDA LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR.

    YanıtlaSil
  11. bengi-su'cum
    ellerine sağlık nefis toplar olmuş.Üzerindeki çikolata sos ile enfes görünüyor.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. çok güzel ya bende geçenlerde buna benzer birşey yaptım ama soslu değildi dur bende deneyeyim bir ara,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. ne güzel yeni bir tarif daha öğrendim .ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  14. artanları değerlendirip israf etmemek ne güzel,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel görünüyor ellerine saglik,pastadan artan kekim var,galiba bugün bu güzel tarifi yaparim.Ellerine saglik ,sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  16. Canım ellerine sağlık nefis görünüyor. Bu arada bana bi uğra sana minik bir hediyem var!!!

    YanıtlaSil
  17. Bu bir duyurudur :eger daha önce yolladıysam kusura bakma arkadaşım ne kadar cok duyurulursa o kadar cok katılım olacaktır şimdiden bu duyurumu yayınladıgın için tşk ederim

    MERHABALAR CANIM ;ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 4 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 7 MART 2009 SAAT 14:30 DA İ ÜSKÜDARDA YÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZİ (ADRES:Ahmediye Meydanı (Katlı Otopark Yanı) Üsküdar / İstanbul )‘DA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
    SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

    YanıtlaSil
  18. nerelerdesin komşumm ???
    ne severdim ben yorumlarını oysa
    :(
    ellerine sağlık kekler çok cici olmuşş.değerlenmiş üstelik.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  19. s.a.artanları atmayanlara selam olsun.üstelik çok nefis görünüyorlar ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  20. Nerdesin???? Nazife

    YanıtlaSil
  21. Nerdesin???? Nazife

    YanıtlaSil
  22. Canim ellerine saglik görüntü sahane,ayrica etkinlige katildigin icin tesekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. eline sağlık canı pratik ve leziz bir tarif olmuş... afiyetler olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Öncelikle yorum ve ziyaretleri için bütün arkadaşlara teşekkür ediyorum.

    Nazifeciğim,

    Bazı sağlık sorunları nedeniyle bloğuma çok fazla uğrayamıyorum,bir süre daha böyle devam edecek sanırım.Yazıyı yayınladıktan sonrada bir türlü nete giremedim.Aslında hiç sevmediğim bir şeydir bu şekilde habersiz bırakmak ama bu seferlik affına sığınıyorum canım:)))

    Yarıyıl tatilinde Kargı'ya gitmedik,eşim şuan idareci olarak görev yaptığı için eskisi kadar uzun tatillerimiz olamıyor malesef.Ama seni kendi evimde burada misafir etmekten mutluluk duyarım,müsait olduğunuzda mutlaka bekliyorum...

    sevgiler...








    Sevgili Nunu,


    Son zamanlarda bir çok arkadaşıma istemeyerek de olsa uğrayamaz oldum,en kısa zaman da telafi edeceğim inşallah.Özellikle de sana karşı çok mahcubum bu konuda...


    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  25. Merhaba,yolunda gitmeyen birşeyler olduğunu anlamıştım zaten inşallah ciddi bişey değildir,Sen iyi ol da biz bekleriz... Ya ben birşeyi yanlış anladım galiba ben sizi Kargı da oturuyor zannediyordum nerdesiniz ki?Sevgiler. Nazife

    YanıtlaSil
  26. bende artan kekleri hep böyle yaparım..ellerine sağlık canım...

    nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  27. merhaba arkadaşım
    nerelerdesin diye merak ediyordum uzun zamandır.
    dün konuşuk senin hakkında nebiş'le iyi haberlerini verdi
    çok sevindim. görüşmek üzere çok selamlar

    YanıtlaSil
  28. Oğlum bir okul ödevinde' En güzel yemeği Türk kadınları yapar." yazmıştı. Öğretmeni tekrar sorduğunduğundaysa yine aynı şeyi söylemiş. Eh çocuk haksız değil yani.:) Bak nelerden neler üretiyoruz.:)
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  29. Merhaba Nazifeciğim,


    Teşekkür ederim canım,dualarını bekliyorum bu konuda.Kayınvalidemler Kargı'da oturuyor,ben Sungurlu'dayım.


    sevgiler...





    Halideciğim,

    Teşekkür ederim canım,son zamanlarda kimselere uğrayamıyorum.Rahatsızlıklarım devam ediyor,en kısa zamanda atlatmayı umuyorum...


    sevgiler...


    Lavantinciğim,
    Oğlunun verdiği cevaba bayıldım,benim için yanaklarından öpermisin şirin oğluşunu...




    Teşekkürler Disal..



    sevgiler...

    YanıtlaSil
  30. Merhaba,
    İyiki kek yenmemişte bu lezzet ortaya çıkmış.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.
    www.semraninmutfagi.com

    YanıtlaSil
  31. Benimde evde artmış bir pandispanyam var değerlendirmek için iyi bir öneri ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  32. çok güzel görünüyor.profitrole benzemiş.artanları değerlendirmek için en güzel yöntem.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  33. bizdede bazen kenar köşe kırıtı pandipanya sonrası tarşlananlar kalıyor bizd ne acilinden hemencecik bu toplardan yapıyoruz harikasın!

    YanıtlaSil
  34. Çok leziz görünüyorlar,
    eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  35. canım ellerine sağlık harika görünüyorlar..keyifli bir hafta geçirmen dileğiyle..sevgiler..öpüldünn:))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats