27 Şubat 2009 Cuma

Limonlu (top kek) muffin

Son zamanlarda haftalardır aklımdan geçen lezzetleri yapabilmenin ve tadabilmenin keyfini yaşıyorum. Bunlardan bir tanesi de kızımın deyimiyle bu harika top keklerdi. Çocuklarınızı mutlu etmenin en kolay yollarından biriside küçük kâğıt kek kalıplarında pişirilip sütlerinin yanında ikram edilen hatta beslenme çantalarına yerleştirilirken minik bir kızın gözlerinin parlamasına neden olan bu yumuşacık lezzetli keklerdir….. Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 limon kabuğu rendesi ve suyu
  • Aldığı kadar un

Hazırlanması:

  • Şeker ve yumurtaları mikserle iyice çırpın.
  • Sıvıyağ, yoğurt, limon kabuğu rendesi ve suyunu ilave edip karıştırın.
  • Kabartma tozu, vanilya ve unu birlikte sıvı karışımın içine eleyin.

Un miktarını ölçmüştüm ama not etmeyi unutmuşum ve tam olarak hatırlayamıyorum. Sanırım 2 su bardağından bir parmak az olması gerekiyor, siz kıvamı çok koyu olmayacak şekilde kontrollü olarak ekleyin.

  • Karışımı yemek kaşığı yardımıyla kek kalıplarının yarısına gelecek şekilde paylaştırın.
  • Önceden ısıtılmış 170–180 derece fırında ( batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar ) pişirin.

Not: ben kızımı biraz daha mutlu etmek için karışımdan bir miktar ayırıp içine kakao veya çikolata ekleyerek pişiriyorum.

14 yorum:

  1. Ellerine saglik...cocuklari mutlu etmek ne buyuk bir mutluluk degil mi... ;)

    YanıtlaSil
  2. mis gibi limon kokulu topkeklere ben bile hayır diyemem:)
    ellerine sağlık canım,hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  3. Eğer şu an evimde olsaydım kesinlikle bu akşam bu kekleri yiyor olacaktım :) çünkü limonlu keke bayılırım ve bu senin tarifinse kesin hemen yapardım. Ellerine sağlık... Bu arada sana bir mail yolluyorum ona bakarsan sevinirim. Nazife

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.Ayrıca...
    "Etkinliğime beklerim
    37. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    http://porselendemlik.blogcu.com
    http://birdemliksohbet.com
    http://gelibolu17.blogspot.com/
    http://selmahlc.blogcu.com/

    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
    23 SUBAT 2009 - 09 MART 2009 TARİHLERİ ARASINDA
    http://sevincceden.blogcu.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.

    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE " PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 37.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.
    C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM.
    ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN.
    EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMINIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

    YanıtlaSil
  5. Mmmmm, nefi görünüyorlar, limon ve portakali kek türü yiyeceklerde cok severim, ellerine saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. canım
    ellerine sağlık.benim kızlarımda çok seviyor top kekleri
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Misler gibi olmuş canım kekin.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım..hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  9. Oh ,mis gibi limon kokusu burnuma kadar geldi.Ellerine sağlık.Ben de beklerim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. limonlu keklere bayılıyorum.ellerine sağlık.nefis olmuş...

    YanıtlaSil
  11. merhabalar,sıtenız ozellıkle sıtenın ısmı çok guzel.dıkkatımı çektı..sızınle arkadaş olmak ısterım.tarıflerde çok guzel.ellrıne sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Ellerine saglik, limonlu tatlilari cok severim.
    Hayirli günler canim.

    YanıtlaSil
  13. inşllh arkadaşım.Allah gönlüne göre versin diyorum.bak bunca yıl sonra aklıma gelmeyen başıma geldi..kimbilebilir birgün sende bakarsın ki okul yolundasın))inşllh.
    kekin çok güzel görünüyor.kızına afiyetler ballar şekeler olsun..

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık arkadaşım çok güzel kabarmış.sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats