25 Mart 2009 Çarşamba

Bonibonlu çiçek kurabiyeler ve Cevizli-zeytinli kurabiyeler

  • Bonibonlu çiçek kurabiyeler
Geçen hafta kızımın sınıfı için yaptığım kurabiyelerden bir tanesi de çocukların çok sevdiği ve herkesin ilgisini çeken bonibonlu çiçek kurabiyeler… Hamurunda daha öncekinden farklı olarak kelebek kurabiyede kullandığım sade hamur kısmını kullandım.
Malzemeler:
  • 1 su bardağı + 2 yemek kaşığı nişasta
  • 2 su bardağı + 2 yemek kaşığı un
  • 150 gr. margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı dolusu kabartma tozu

Süslemek için; rengârenk bonibonlar

Hazırlanması:

  • Yumuşamış margarin ve pudra şekerini derin bir kabın içerisinde elinizle iyice karıştırın.
  • Yumurta ve vanilyayı ekleyip tekrar karıştırın.
  • 2 su bardağı un,1 su bardağı nişasta ve kabartma tozunu birlikte eleyerek ilave edip ele yapışmayan bir hamur elde edin.
  • Eğer hamur ele yapışıyorsa azar azar un ve nişastadan eşit miktarlarda ekleyerek hamuru toparlayın. (bu aşamada ben hamuru toparlayabilmek için 2 yemek kaşığı un ve 2 yemek kaşığı nişasta ilave ettim.)
  • Hazırladığınız hamuru buzdolabında ağzı kapalı olarak yarım saat dinlendirin.
  • Dolaptan çıkardığınız hamuru üzerine buzdolabı poşeti sererek merdane yardımıyla açın.
  • Açtığınız hamurları çiçek kurabiye kalıbıyla kesin.

  • Yağlı kâğıt serilmiş tepsiye dizip kürdan batırın.

  • En son ortalarına birer tane bonibon yerleştirin.
  • Önceden ısıtılmış 160 derece fırında üzerleri çok fazla kızarmadan pişirin.

  • Cevizli-zeytinli kurabiyeler

Bu harika tuzlu kurabiyeler ise sevgili Hatice’nin (Semaver) bloğunda görüp çok beğendiğim ve hafta sonu denediğim zeytinli-cevizli kurabiyeler … Bir gece önceden yapmama rağmen kıyır kıyır ve ağızda dağılan yapısından hiçbir şey kaybetmemişti. Gerçi kızım bir tanesinin tadına bakıp ben bunları beğenmedim dese de bir bardak çayın yanında büyüklerin seveceği harika bir lezzet…

Malzemeler:

  • 125 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı tuz (tuz eklerken zeytinin tuzunu göz önünde bulundurup istediğiniz miktarda ilave edin)
  • 1 çay bardağı çekirdeği çıkarılmış siyah zeytin
  • 1 çay bardağı çekilmiş ceviz
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yumurta beyazı (sarısı üzerine

Üzeri için: 1 yumurta sarısı, susam, çörekotu, ay çekirdeği içi vs.

Hazırlanması:

  • Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı, sıvıyağ, sirke, yumurta beyazı, yoğurt ve tuzu derin bir kabın içerisinde karıştırın.
  • Karışıma küçük doğranmış zeytin, ceviz, un ve kabartma tozunu ekleyip yoğurun.
  • Yoğrulan hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar alıp yuvarlayın.
  • Yağlı kâğıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
  • Fırça ile üzerlerine yumurta sarısı sürün ve susam serpin.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında kontrollü olarak 30–35 dakika pişirin.

19 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım.Çok cici görünüyorlar.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canim 2 hafta önce bende senin tarifinle ayni kurabiyeleri cöplü yapip paketleyip kizimin sinif arkadaslarina dagitmistim cokta cici olmuslardi,ben haber vermeye gec kaldim sende denk gelmedin heralde gecte olsa tarif icin tesekkürler canim sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Her iki kurabiyeyide cok begendim. Bonibonlu kurabiye yapmistik fakat boylesini hic gormemistim, eminim bizimkilerinde cok hosuna gidecek. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  4. nefis lezzetler yapmışsın canım.ellerine sağlıkikisine de bayıldım...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım.ikisi de harika ve çok leziz görünüyorlar.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık , çok şekerler..
    çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. canım
    ellerine sağlık ikiside enfes olmuş.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. bonibonlu kurabiyeler harika görünüyor ellerine sağlık svegiler

    YanıtlaSil
  9. Bengisu'cum cnm ellerine sağlık çok nefis ve şirin görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  10. Çiçek kurabiyelere harika tam çocuklara göre... Zeytinli cevizliler de tam bana göre :)

    Ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık cnm güzel görünüyorlar
    sevgiylekal

    YanıtlaSil
  12. Bu kurabiyeler bana göre olmuş:) Papatyaaalar:)

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  13. harika olmuşlar...

    benim bile ilgimi çekti..çocuklar ne yapsın...

    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuş kurabiyeler ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Ellerine saglik, iki harika lezzet. Bonibonlar sade bile nefsiler bir de kurabiye icinde, yeme de yaninda yat.:))
    Hayirli cumalar...

    YanıtlaSil
  17. merhaba
    bonibonlu kurabiye tarifinde kullandığınız nişasta mısır mı buğday mı?farkediyor mu?bu konuda bilgi verirseniz sevinirim.yarın kızımın anaokulunda kutlayacakları yerli malları haftası etkinliği için yapacağım.
    emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba,

    Ben genellikle mısır nişastası kullanıyorum ama fark edeceğini sanmıyorum.
    Cevaptaki gecikme için kusura bakmayın ben de akşam kızımın yerli malları haftası için isteklerini hazırlama telaşındaydım,yorumunuzu ancak fark edebildim.Umarım yardımım olmuştur.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,

    Ben genellikle mısır nişastası kullanıyorum ama fark edeceğini sanmıyorum.
    Cevaptaki gecikme için kusura bakmayın ben de akşam kızımın yerli malları haftası için isteklerini hazırlama telaşındaydım,yorumunuzu ancak fark edebildim.Umarım yardımım olmuştur.


    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats