27 Mart 2009 Cuma

Çilekli kolay pasta

Hafta sonu yaptığım , özellikle tek kişilik sunum ve süslemesiyle herkesin çok beğendiği lezzetli bir pasta.
Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1,5 su ardağı un

Kakaolu sosu için;

  • 1,5 su bardağı su
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 4 yemek kaşığı şeker

Bütün malzemeleri karıştırıp bir taşım kaynatın ve soğumaya bırakın.

Hazırlanması:

  • Yumurta ve şekeri şekerler eriyene kadar iyice çırpın.
  • Yoğurt ve vanilyayı ekleyip çok az karıştırın.
  • Kabartma tozu ve unu birlikte sıvı karışımın içerisine eleyin.
  • Tahta bir kaşık yardımıyla unun sıvı malzemelere karışmasını sağlayın.
  • Karışımı yağlanmış yuvarlak bir borcama yayın.
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin ve pişen kekinizin heryerine kürdan batırın.(kekin sosu iyice çekebilmesi için)
  • Kekiniz ılıyınca üzerine önceden hazırlayıp soğuttuğunuz sosu dökün ve dinlendirin.
  • Sosu çeken kekten bardak yardımıyla yuvarlak şekiller çıkarın ve servis tabağına alın.
  • Çırpılmış kremşantiyi sıkma tüpüne doldurup tüpü dik tutarak şekiller verin.
  • Üzerlerine birer tane çilek ekleyip süsleyin.

10 yorum:

  1. pastacıklar harika görünüyor.çok güzel ve iştah açıcı.özellikle tek kişilik sunum çok hoş.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Mmmmmmmmmmmm bayılırım çilekli pastaya ellerine sağlık arkadaşım pek güzel görünüyor. Çayın yanına bir tane alayım bari müsadenle :)

    Sevgiler...
    Özlem...

    YanıtlaSil
  3. çok hoş bir ikramlık olmuş, ellerine sağlık canım...
    zeytinli cevizli kurabiyeleri de beğenmene çok sevindim, afiyetler olsun...
    güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Harika olmuşlar,tam birer lokmalık.Ellerine sağlık canım.Mutlu haftasonları diliyorum.

    YanıtlaSil
  5. nefis olmuş canım.bayıldım vallahi.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Canim,
    pastaciklarin gercekten cok nefis görünüyorlar, bana üzerlerindeki cilekler bile yeter bunlari hemen hamm yapmaya, ellerine saglik diyorum arkadasim.

    Selamlar ve öptüm.

    YanıtlaSil
  7. sunum süper olmuş valla insanın iştahını kabartıyor. ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. 30 cmlik yuvarlak borcamlar var sizin ölçünüz ondanmı acaba?

    YanıtlaSil
  9. 30 cm'lik yuvarlak borcamlardan Ayşe hanım.

    YanıtlaSil
  10. ben bu pastayı kardeşlerime yaotım,bu kadar kısa sürede bu kadar şirin bir pasta ortaya çıktığı için şaşırdılar:)
    kekinde köy yumurtası kullanmıştım oldukça sarı oldu:)yumuşacık çok güzeldi dokusu,teşekkürler tarif için:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats