30 Mart 2009 Pazartesi

Dereotlu-tulumpeynirli ekmek (YE#43:EKMEK)

Hafta sonu, markette alışveriş yaparken dereotlarını görmemle başladı bu haftanın macerası. Önce dereotlu ekmekler, sonra dereotlu-yoğurtlu salatalıklar ve gelecek birkaç tarif daha… Bu ayın etkinlik konusu sevgili Saliha tarafından “ekmek olarak belirlendiği için ilk sırayı almayı hak eden tarifte dereotu ve peynir ikilisini sevenler için bu lezzetli ekmekler olsun.

Malzemeler:

  • Yarım su bardağı süt
  • Yarım paket yaşmaya
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 su bardağı un
  • Tuz
  • Dereotu
  • Tulumpeyniri

Hazırlanması:

  • Yaşmaya ve şekeri ılık sütle birlikte bir kabın içerisinde eritin ve mayalanması için 10–15 dakika bekletin.
  • Maya kabarmaya başlayınca içerisine un, sıvıyağ ve tuzu ilave edip hamur yoğurun.
  • Hamur toparlanmaya başlayınca peynir ve ince doğranmış dereotlarını ilave edin.
  • 15 dakika hamuru dinlendirin.

  • Dinlendirdiğiniz hamura elinizle yuvarlak şekil verin (isterseniz üzerine bıçakla çizikler atın) ve önceden ısıtılmış fırında kızdırdığınız yağlı kâğıt serilmiş tepsiye yerleştirin.
  • 200 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.

12 yorum:

  1. Cok harika bir ekmek olmus, ellerine saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. DEREOTUNUN TADINA ALIŞAMADIM GİTTİ... SADECE BAKLA YEMEĞİNDE YİYEBİLİYORUM :(

    GÖRÜNTÜ ÇOK GÜZEL... EMİNİM TADI DA GÜZELDİR... ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  3. Ekmek enfes görünsede içindeki dereotu ııh:)
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. tadını hayal bile edemiyorum.nefis olmuş.yanına da çay demlendi mi tamamdır bu iş.süper olmuş.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. nefis olmuştur çünkü ben peynirle dereotunu çok yakıştırırım maydonozdan daha hoş gelir bana,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Ahh bayıldımm bayıldım canımm..
    ne harika görünüyor.eminim çok lezzetli olmuştur.
    ellerine sağlık.
    çok sevgiler.



    **
    (tebrik ediyorum :)) !!!! **

    YanıtlaSil
  7. Nefis görünüyor gerçekten, ellerinize sağlık rukiye hanımcım, benim bir sorum olacak, bu süper ekmeği, ekmek makinası kullanarak mı yaptınız, ben almayı düşünüyorum ama bu ekmeği elde yaptıysanız vazgeçtim:)

    YanıtlaSil
  8. ÜZERİNE TEREYAĞ SÜRÜLMÜŞ BİR DİLİMCİK ALABİLÜRMÜYÜÜÜM YÜTFEEEEN..

    ELLERİNE SAĞLIK CANIM DEĞİŞİK VE LEZİZ BİR EKMEK OLMUŞ...

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık bayıldım ben bu ekmeğe.Tulum peynirlisini hiç denememiştim.Çok orjinal.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. ıımmhh...harika bir ekmek...içindeki peyniri düşünemiyorum...

    ellerine sağlık canım..nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  11. ne güzel bir görüntü...pişerken mis gibi de kokmuştur:)
    ellerine sağlık canım
    çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Peri sofrası,


    Ekmeği makinada değil de elimde yaptım:)))Ama bu şekilde seni vazgeçirmekte istemem çünkü biliyorum ki makina çok büyük kolaylık özellikle yoğurma kısmı için ve çok lezzetli ekmeklerde yapılıyor.


    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats