20 Mart 2009 Cuma

Kelebek kurabiye...




Kızımın ana sınıfında haftada bir gün beslenme saati için kek ve kurabiye günü olarak belirlendi ve her hafta bir veli bütün sınıf için hazırlıyor. Bu hafta sıra bende olunca kızım birkaç gün öncesinden siparişleri vermeye başladı::))))).Bir sürü istek arasından bonibonlu ve kelebek kurabiyeleri yapmam konusunda ortak karara varınca bir gün öncesinden hazırladım. “Hepsini okula yapıyorsun bana çok az kalıyor” sitemleri arasında neredeyse yarısını yedi:::))).Neyse ki kişi sayısı belirli olunca okul için hazırladıklarımı saklayabilmeyi başardım.





Malzemeler:


  • 1 su bardağı nişasta(fazladan 2 yemek kaşığı nişasta ekledim)
  • 2 su bardağı un (fazladan 2 yemek kaşığı un ekledim)
  • 150 gr. margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1,5 çorba kaşığı kakao
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı dolusu kabartma tozu
Hazırlanması:
  • Yumuşamış margarin ve pudra şekerini derin bir kabın içerisinde elinizle iyice karıştırın.
  • Yumurta ve vanilyayı ekleyip karıştırın.
  • 2 su bardağı un ve 1 su bardağı nişastayı ilave edip ele yapışmayan bir hamur elde edin.
  • Eğer hamur ele yapışıyorsa azar azar un ve nişastadan eşit miktarlarda ekleyerek hamuru toparlayın. (bu aşamada ben 2 yemek kaşığı un ve 2 yemek kaşığı nişasta ilave ettim.)
  • Yaptığınız hamuru iki eşit parçaya ayırıp birine kakaoyu ekleyerek yeniden yoğurun ve kakaonun hamura eşit bir şekilde dağılmasını sağlayın.
  • Hamurları bir kaba koyup buzdolabında yarım saat dinlendirin.
  • Buzdolabından çıkardığınız ve bir kaç dakika oda sıcaklığında dinlendirdiğiniz iki hamuru da aynı büyüklükte açın (ben hamurlar daha düzgün açılsın ve üst üste koymak kolay olsun diye iki streç film arasında açtım) ve hamurları dikkatlice birbirinin üzerine koyun.
  • Bir kenardan başlayarak hamurları rulo haline getirin.(hamurları rulo olarak sararken biraz sıkı sarın, boşluk kalırsa keserken şekil bozuk oluyor).
  • Hamurun sonda kalan kenarını keskin bir bıçak yardımı ile düzgünce kesin.(kelebeğin antenlerinin düzgün olması için)

Daha sonra ruloyu tam ortasından ikiye bölüp, streç filme sarıp dondurucunuzda yarım saat bekletin.(Yoksa düzgün kesemezsiniz).

  • Soğuyup biraz sertleşen hamurların bitiş yerleri üste gelecek şekilde sade ve kakaolu hamuru yan yana getirin ve birbirine hafifçe yapışmasını sağlayın.
  • Keskin bir bıçak yardımıyla çok kalın olmayacak şekilde dilimleyin.

  • Dilimlediğiniz parçaları tezgâhın üzerinde sıralayın (hamurlar çok sert olduğu için bir kaç dakika şekil alabilecek yumuşaklığa gelmesini bekledim).
  • Başparmağınız ve işaret parmağınız yardımıyla tam ortalarından hafifçe sıkarak ortaya doğru birleştirin (kelebeğin kanatlarının oluşması için).
  • Bu sayede hem hamurlar birbirine yapışacak hem de kelebek şeklini alacaklar.
Kelebeklerin antenlerini oluşturan parçaları hafifçe birbirinden ayırıp, çekerek daha da belirgin hale getirebilirsiniz. Kelebek şeklini alan hamurları yağlı kâğıt serilmiş tepsiye sıralayın, önceden ısıtılmış 160 derecedeki fırında üzerleri pembeleşene kadar pişirin.
Not: Tarif için teşekkürler Esra (Acemi şef)…

17 yorum:

  1. Bende dün fok balıklarını yaptım:) Bunlarda denemek için sıradalar:))

    ellerine sağlık canım,her an uçacakmış gibi görünüyorlar:)

    YanıtlaSil
  2. baharın ilk kelebekleri de göründü demek:-)ellerine sağlık canım.harika görünüyorlar.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık canım,çok güzel grünüyor...

    Selamlar..

    Sevgiler.....

    YanıtlaSil
  4. Merhaba canım, bu kurabiyeyi bende acemi şefin sitesinde görmüştüm ve çok beğenmiştim,geçen yıl yeğenimin doğum gününde değişik kurabiye çeşitleri yapmıştım bunu da denedim ama beceremedim nedense sonra senin bonibonlu kurabiyeni ve yine başka kurabiyeler yapmıştım şimdi onu hatırladım.Senin anlatımınla eve gittiğimde birkez daha deneyeceğim.çok güzel olmuşlar ve eminim çocuklar da çok beğenmişlerdir ellerine sağlık.Ve o doğum gününde değişik şekilli kurabiyeler çok beğenilmişti misafirler tarafından onu da belirtmek istedim.Nazife

    YanıtlaSil
  5. Nefis olmuş canım.Ellerine sağlık.Kızın çok şanslı bence böyle becerikli bir annesi olduğu için.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. kelebeklerı severım..baharı hatırlattı kurabıyen ıcım bahar bahar doldu ve koktu:) ellerıne saglık..kızına soyle çok şanslı annesinden dolayı:):):)

    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  7. Ellerine saglik ne cici olmuslar.
    Resmini görmesem kafa yoracaktim yapumu konusunda.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Bengisu'cum çok şirin görünüyorlar cnm.Oldukçada pratikmiş.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Nazife,

    Şekilli kurabiyelere çocuklar bayılmışlar,kızım çok sevdiklerini anlattı.Eminim ki büyüklerinde ilgisini çekmiştir,hafta sonu görüştüğüm bir arkadaşım çok beğendiğini söyledi.

    Tarifte de belirttiğim gibi un miktarı az geldi bana ve ilave yaptıktan sonra hamuru toparlayabildim..Bu haliyle denersen iyi sonuç alacağını düşünüyorum.Bir de bıçakla kesip şekil vermeden önce oda sıcaklığına gelmesi için biraz beklendiğinde şekil vermesi kolaylaşıyor.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Papatya sırada fok balıkları var,ben de bayıldım o şirin kurabiyelere...



    Semra ve Lavantin teşekkürler...

    Saliha ve Müjde bütün çocuklar böyle mutlu edilmeyi hak ediyorlar,bende onların gözlerindeki parıltılara bayılıyorum...teşekkür ederim güzel sözleriniz için:)))


    Teşekkürler Serinmavi ve Neslihan..



    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Çok çok güzel olmuş, tam bana göre bir tarif:)
    Hangi birini deneyeceğimi şaşırdım vallahi.

    YanıtlaSil
  12. Ben bunlarida cok begenim, soylemeden gitmek istemedim;)

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık kızım bayıldı kelebeklere,detaylı tarif süper

    YanıtlaSil
  14. kesinlikle deneyeceğim ben bunları harika anlatmışsınız,tam anlamıyla yapılışını anladım yani ben.
    tek sorum hamurları yarım cm civarı açsak çok ince olurmu ben bu tarz a<çılacak kurabiyelerde hep ya çok ince yada kalın açıyorum:(
    birde kaç adet çıkarmıştınız tahmini olrak?kurabiyelere kelebek şekli verip tepsiye dizsek o şekilde tepside buzdolabında bekletsek ertesi günü pişirsek sanırım değişiklik olmaz değilmi,bazı kurabiyeleri birgece önce pişirince çok yumuşuyorlar buda öyleyse aynı gün pişirmek isterim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Gülşah,

    Yarım cm civarı açtığında sorun olacağını düşünmüyorum,rulo sarıldığı için kalınlaşıyor.Aslında kaç tane çıktığı kestiğiniz inceliğe göre değişiyor.İnce kesilirse daha fazla kalın keserseniz daha az ama en ideali normal kalınlıkta kesmek.Senin anlattığın hali ile denemedim ama rulo yapılıp dondurucuda bekletir ve ertesi gün dilimleyip pişirirsen sorun yaşayacağını sanmıyorum.


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  16. çok güzelelr. bu kelebekleri herkes böyle yapamıyor. elelrinize sağlık.nursevin

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats