18 Mart 2009 Çarşamba

Profiterol






Sevgili Ayla’nın sofrasındaki en beğenilen ve tabakta hiç kalmayan harika bir lezzetti…Tarif için teşekkürler Ayla!



Malzemeler:

  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı su
  • 4 yumurta
  • 125 gr. margarin
Hazırlanması:


  • Unu bir tencerenin içerisine alıp kokusu çıkıncaya kadar kısık ateşte kavurun.
  • Kavrulan una su ve margarini ekleyip kısık ateşte 10 dakika sürekli karıştırarak pişirin.
  • Hamuru ocaktan alıp hamurun ılımasını bekleyin.
  • Ilınan hamurun içerisine yumurtaları teker teker kırın.
  • Her eklenen yumurtadan sonra iyice çırpın.
  • Bir krema torbası ya da istediğiniz büyüklükte bir kaşık yardımıyla (arkadaşım çay kaşığı kullanmış) tepsiye dizin.
  • Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pişirin.( Bu aşamada hamurlar kabarıncaya kadar 200 derecede, kabarınca ısıyı 150 dereceye düşürerek pişirin).
  • Üzerleri kızarınca fırını kapatıp 10 – 15 dakika kapağını açmadan soğumasını bekleyin.
  • Soğuyan hamurları bıçakla tam kopmayacak şekilde ortadan ikiye kesin ve içine kremadan doldurun.(isterseniz kremayı krema tüpüne doldurup hamurları hiç kesmeden tüpün ucuyla hamurun kenarından da doldurabilirsiniz)
  • Servis tabağına alıp hazırlayıp soğuttuğunuz çikolata sosundan üzerine gezdirin.
Kreması:

  • 4 su bardağı süt
  • 1 su bardağı +2 yemek k. Un
  • 1 su bardağı şeker
  • 75 gr. margarin.
Bütün malzemeleri derin bir tencerede karıştırarak pişirin. Pişen kremayı mikser yardımıyla iyice çırpın ve soğutun.
  • Üzeri için;1 paket tarifine göre hazırlanmış hazır çikolata sosu
Not: bu profiterol tarifinin diğerlerinden farkı önce unun kavrulması sonra su ve yağın eklenmesi böylece un kokusu hissedilmiyor.

14 yorum:

  1. çok severim.ellerine sağlık canım.doğum günü menüsü de harika görünüyor.afiyet olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. selam canım...

    harika görünüyor..çok sevdiğim bi tatlı..ne zamandır yapmıyorum...aslında canımda istedi ama...

    aylanın ellerine sağlık..nefis olmuşa benziyor..hiç kalmadığına göre..

    YanıtlaSil
  3. Ayla hanımın ellerine sağlık canım, profiterol nefis görünüyor, bizde de çok sevilen bir tatlı. unun kavrulmasını daha önce hiç duymamıştım, çok fark oluyormuki, un kokusu için vanilya, limon kabuğu rendesi vs. yeterli olmazmı?
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Muhteşem görünüyor.Nasıl canım çekti anlatamam.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Aylanın ellerine sağlık,enfes görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  6. Bengisu'cum bu nasıl bir görüntü sayfa açılır açılmaz neye uğradığımı şaşırdım enfes bir görüntü.Yapanların ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. çok sevdiğim bir tatlıdır.çok iştah açıcı ve nefis görünüyor.yapanın ellerine sağlık.sizlerede afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  8. o masada bende olsam bir tane bile bırakmazdım ... görüntü ye beni diyor zaten...

    afiyet şeker olsun canım

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Hatice,

    Bu tür tatlılarda un kokusundan rahatsız oluyorsan bu haliyle deneyebilirsin ama benim gibi her haliyle yerim dersen:))) unu kavurmayabilirsin.Arkadaşım un kokusunu sevmediği için bu haliyle denemiş.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Bir kez denedim ve hosuma gitti ama hala sira gelmedi tekrar yamaya.:)
    Yapanin eline saglik...

    YanıtlaSil
  11. Henuz hic profiterol yapmaya cesaretim olmadi. Ama bu tarifi cok begendim, cok guzel ve detayli anlatmissin. Deneyim birgun dimi ;)

    Arkadasinin da seninde ellerinize saglik ;)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba,
    Sizden sitenize yerleştirdiğiniz yemekosfer arama kutusu ile ilgili bir ricam olacak.
    Fark ettiniz mi bilmiyorum ama son bir haftadır Cafe Fernando kapalıydı. Sitenin alt yapısında birtakım arızalar meydana geldi.
    Bu arızanın sorumlusunun da Yemekosfer arama kutuları olduğunu yeni keşfetmiş bulunuyorum.
    Sitenize yerleştirdiğiniz kodlarda ufak bir değişiklik yaptım.
    Cafe Fernando'nun bundan sonra sorunsuz işleyebilmesi için eski kodların mümkün olan en kısa zamanda yenileriyle değiştirilmesi gerekiyor.
    Yeni kodlara şu sayfadan ulaşabilirsiniz: http://cafefernando.com/yemekosfer/ekle.php
    Vaktinizi aldığım için lütfen kusura bakmayın ama acil olarak uğrayıp sitenizdeki kodları yenilemeniz Cafe Fernando'nun sağlam işleyebilmesi için şart.
    Şimdiden teşekkür ederim,
    Cenk

    YanıtlaSil
  13. Canim arkadasinin ellerine saglik muhtesem gorunuyor.

    YanıtlaSil
  14. dnediği beğendim hamur cok hoştu .farklı ağızda eriyor... deneyiiiiiin diyorum beğeneceksiniz.ama fırın sıcaklığına dikkat edin

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats