24 Mayıs 2009 Pazar

Çikolata soslu meyve salatası (tatlısı)

Son zamanlarda izlediği bir reklamda ki meyve tatlısı(salatası) çok hoşuna gidince kızımdan "yapar mısın "istekleri aldım. Reklamda meyve dolu bir kâseye çocuklar için üretildiği söylenen bir puding dökülüyor. İtiraf edeyim ki üzerine dökülen çikolatalı puding benim bile hoşuma gitti. Ama mutfakta lezzetler hazırlamayı seven ve çocuğunun yediği şeylerin hazır değil de ev yapımı sağlıklı lezzetlerden oluşmasını isteyen bir anne olunca hafta sonu tatilinde kızımın ve babasının dışarıda olmalarını fırsat bilip onları eve geldiklerinde güzel bir sürprizle karşılamış oldum. Sonuçta ise bu harika lezzetin tadına bakarken kulaklarımızda, kızımın “annem bunları benim için yaptı, çok güzel olmuş” sözleri kaldı:::)))
Malzemeler:
  • 1 adet muz
  • 1 kâse kayısı
  • 1 kâse çilek
  • 2–3 adet yenidünya (malta eriği)
  • 1 adet elma

Çikolata sosu için;

  • 1 su bardağı süt
  • 1 (silme) yemek kaşığı nişasta
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • Bitter çikolata

Süt, nişasta, şeker ve kakaoyu küçük bir tencerede sürekli karıştırarak pişirin. Ocağı kapatıp sıcakken istediğiniz miktarda çikolata ekleyin (ben 20 gr kadar ekledim).Arasıra karıştırarak hem çikolataların erimesini hem de pudingin soğumasını sağlayın. Burada püf noktası pudingi arasıra karıştırarak oda sıcaklığına gelip soğumasını sağlamak. Böylece akışkan ve üzeri sertleşmeyen bir puding ya da sosunuz oluyor.

Not: sos miktarını artırarak harika bir puding hazırlayabilirsiniz.

Hazırlanması:

  • Meyveleri küçük küpler halinde doğrayın ve bir kâsede karıştırıp servis bardaklarına (kâselerine) alın.
  • Üzerine hazırlayıp oda sıcaklığına getirdiğiniz sosu dökün. Ben kızım hasta olduğu için dolaba koymadım ama bu haliyle bile çok lezzetli ve pratik bir tatlı oldu.

15 yorum:

  1. ellerine saglik cok guzel gorunuyor. cilek ve cukulata harika bir ikili olmus. selamlar nesrin www.lalelimutfaklar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  2. oyyy ekrana yapışasım geldi yaa ühüü:(

    harikalar yapmışsın,enfes görünüyor..

    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Kızının sözü ne kadar da güzel. Annelerimizin emekle bizim için yaptıkları hazır olan herşeyden daha lezzetli. Elerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım...
    Nefis gözüküyor...:)

    YanıtlaSil
  5. Enfes olmuş gerçekten.Ellerine sağlık Haticeciğim.
    Mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  6. bencede harika olmuş..
    herşeyin doğalı her zaman için benimde kabulümdür..
    bende oğlum için yapıyım..pek hoşuma gitti..zaten çikolata hastası..
    ellerine sağlık..sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Harika yapmışsın, bayıldım
    enfes görünüyor :)
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. offff süpersin ne diyebilirim ki...ellerine sağlık canım:)))
    turuncumutfak.blogcu.com

    YanıtlaSil
  9. canım çok güzel düşünmüşsün.ellerine sağlık küçük hanıma afiyet olsun

    YanıtlaSil
  10. çocukların sevinci herşeye değiyor...

    ellerine sağlık....nefis yapmışsın canım....

    YanıtlaSil
  11. NEFİSS BİR BARDAK..
    ( İÇİNDEN EKSİLENLERİ BEN ALDIM :))
    aramızda kalsın emi :)

    YanıtlaSil
  12. ben de yapayim, cicegime "bak bunu sana yaptim" diyeyim. O da 'bunu aannem bana yapti "deesin:) kulaga da tatli geliyor damaga da,ne dersiniz:)

    bu arada 1 corba kasigi seker yeterli oluyor mu diye dusunmeden edemedim, aydinlanma lutfen :)

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Lama,

    Ben bütün tatlılarda bir bardak süte 1 dolu yemek kaşığı şeker kullanıyorum yeterli geliyor ama damak zevkine göre arttırabilirsin şeker miktarını.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. ben yaptım yer yemez çıkardım bidem çok bulandı neden olmuştur sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. midenizi üşütmüş olabilirsiniz ya da kullandığnız malzemeler bozuk olabilir...

      Sil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats