25 Haziran 2009 Perşembe

Dondurmalı irmik Helvası

Geçen hafta irmik helvası yapmak isteyince kendimce biraz hafifletmek adına dondurmalı yaptım. Havalar çok sıcak olduğu için irmikleri fazla kavur(a)madım, bir de dondurma yerine kızımın acil dondurma istekleri için dondurucuda hazır beklettiğim krem şantiyi kullandım.
Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı irmik
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı

Şerbeti için;

  • 1,5 su bardağı süt (ya da su)
  • 1 su bardağı şeker

Suyu ve şekeri bir tencereye alıp kaynatın.

Hazırlanması:

  • İrmikleri teflon tencerede sıvıyağ ve tereyağı ile birlikte iyice kavurun. Ben bu aşamada sıcakların etkisiyle çok fazla kavuramadım ve irmiklerin rengi biraz beyaz kaldı::)))
  • Kaynamış halde bekleyen şerbeti sıcakken irmiklerin üzerine dökün ve karıştırın.( Şerbeti dökerken üzerinize sıçramamasına dikkat edin ki yanmayasınız)
  • Şerbetini çekince ocağı kapatın ve ılıkken kâselere doldurup servis ederken ters çevirin.
  • Ben suyla çalkaladığım cam kâseyi yarısına kadar irmik tatlısı ile doldurdum ve ortasına dondurma yerleştirdim, üzerini tekrar irmik tatlısı ile doldurdum. Kaşıkla bastırarak düzelttim ve servis ederken ters çevirdim.

4 yorum:

  1. maraş dondurmasıyla yapın tavsiye ederim çabuk erimediği ve sert olduğu için daha güzel duruyor
    elinize sağlık
    hülya

    YanıtlaSil
  2. ohhh misss ...nefis olmuş nefisss
    ellerine sağlık canım
    hayırlı kandiller dilerim
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık enfes olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. harika bir ikili:-)ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats