30 Haziran 2009 Salı

Kış hazırlıkları başlasın artık!

Dondurucuda bezelye ve vişne nasıl saklanır?
Geçen yıl bu zamanlar atılmış bir başlıktı ama bir türlü hazırlanılıp yayınlanamamıştı. Biliyorum biraz geç kalındı ilk hazırlıklar için ama faydalanacak olanlar olabilir düşüncesi ile dondurucuya ilk konabileceklerden başlamak istiyorum. Şansınız varsa bezelye bulabilirsiniz belki ama vişnenin tam vaktidir şimdilerde…
Hazırlanması:
İstediğiniz miktarda bezelyenin tanelerini ayıklayıp yıkayın ve bir süzgeç yardımıyla suyunu süzün. Suyu süzülen bezelyeleri buzdolabı poşetlerine istediğiniz miktarlarda doldurup dondurucuya yerleştirin. Kullanmak istediğinizde dondurucudan çıkartın haşlayıp salatalarınıza kullanabilir ya da bezelye yemeği yapmak isterseniz yemeğiniz pişerken pişme sırasına göre bezelyelerinizi ekleyebilirsiniz.
Not: Geçen yıl bezelyelerin bir kısmını haşlayıp suyunu süzüp soğuttuktan sonra buzdolabı poşetlerine yerleştirerek dondurucu da saklamış, salatalarda kullanmak istediğimde çıkartıp suyun içerisinde çözdürüp kullanmıştım. Yemeklerde kullanmak istediğimde ise yemek piştikten sonra ocağı kapatıp bezelyeleri ilave edip karıştırıyorum. Yemeğin sıcaklığı ile bezelyeler çözülmüş oluyor. Benim tercihim ise haşlanmadan dondurucuda saklamak.
  • Dondurucuda vişne nasıl saklanır?

Vişnelerin saplarını ayıklayıp yıkayın ve bir süzgeç yardımıyla suyunu süzün. Suyunu süzdüğünüz vişneleri buzdolabı poşetlerine yerleştirip dondurucuda saklayın ve istediğiniz zaman çıkartıp keklerde, reçellerde ve ev yapımı vişne suyunda kullanın. İsterseniz suyunu süzdürdükten sonra çekirdeklerini çıkartıp da saklayabilirsiniz.

3 yorum:

  1. teşekkürler canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. bezelye bitmeden baslamam lazım hazırlıklara bezelyeyle yapılan herseyı cok sevıyorum ben:)
    sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNE SAĞLIK BAK SENEYE KISMETMİŞ.BENDE YAZ TATİLİNDE KIŞ İÇİN DERİN DONDURUCUYA SAKLAYACAGIM GIDALARI AYARLAYACAGIM.KIŞIN ÇOK HOŞUMA GİDİYOR İŞTE HORMUNSUZ YİYECEK:
    SEVGİLER

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats