19 Haziran 2009 Cuma

Tost Ekmeği Salatası

Son bir aydır tarifsiz fotoğrafları görmekten sıkılanlar için menülerdeki bütün tarifler sırasıyla gelecek sözü verip, benim çok beğendiğim pasta görünümlü salatanın tarifi ile başlıyorum…
Malzemeler:
  • 1 paket tost ekmeği
  • 1 adet haşlanmış tavukgöğsü
  • 200 gr kadar süzme yoğurt
  • 200 gr kadar mayonez
  • 2 diş sarımsak(ben eklemedim)
  • Tuz
  • 1 su bardağı süt( her tost ekmeği diliminin üstüne bir çorba kaşığı dökmek için )
  • 1 adet haşlanmış yumurta (kullanmadım)
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
  • 1 yemek kaşığı pul biber
  • dereotu, haşlanmış mısır ve bezelye (süslemek için)

Hazırlanması:
  • Önce tavukgöğsünü tuzla beraber haşlayın.
  • Haşlandıktan sonra sarımsakla beraber rondoda iyice parçalayın.
  • Süzme yoğurt ve mayonezi bir kapta iyice karıştırın, karıştırdığınız malzemeyi ikiye ayırın.
  • Ayırdığınız yoğurtlu karışımın bir parçasına, ezilmiş tavukları ekleyerek iyice karıştırın.
  • Tost ekmeğinden bir tane alarak, bir kaşık sütle ıslatın, üstüne tavuklu-yoğurtlu karışımdan bıçak yardımıyla sürün.İç malzemeyi hafif kalın sürebilirsiniz.
  • İkinci tost ekmeğini az önce iç harcı sürdüğünüz dilimin üzerine yerleştirin ve yine sütle ıslatarak onun üzerine de iç harcından döşeyin.
  • Tüm tost ekmeği dilimleri bitinceye kadar bu işlemi devam ettirin.
  • Ekmekler aralarında harçlarla beraber bir kule gibi üst üste konacak. Sonra kulenin en altından ve en üstünden dikkatlice tutarak, kullanacağınız servis tabağına yatay şekilde yatırın.
  • Ayırdığınız yoğurt-mayonez karışımından çok az bir miktar ayırarak pasta kaplar gibi ekmeklerin üstünü kaplayın ve üstüne alüminyum folyoyu çok gevşekçe kapatarak buzdolabına koyup bir gece bekletin.
  • Servis yapacağınız zaman salatayı dolaptan çıkarın.
  • Az miktarda ayırdığınız yoğurtlu-mayonezli karışımla, folyonun bozduğu yerleri düzeltin.

Bir adet yumurtayı haşlayın, sarısı ve beyazı ile birlikte rendenin küçük tarafı ile rendeleyin. Salatanın üstüne verev dökün (ben kullanmadım).

  • Nane, pul biber ve cevizi verev olarak salatanın üzerine dökün. Aralarına haşlanmış ve suyu süzülmüş mısır ve bezelye dökün. Kenarlarını da salatalık dilimleri ile süsleyin.
  • Dereotunu yıkadıktan sonra, iri dallarından ayırın ve salatanın etrafına düzgünce yerleştirin. Bu aşamada istediğiniz şekilde süsleme yapabilirsiniz, yaptığınız süsleme sayesinde salatadan çok pasta görünümü oluyor.

Tarif için teşekkürler Ufuk (ufuk mutfakta)…

5 yorum:

  1. harika olmuş, haketten pasta gibi görünüyor.süpriz salata.afiyet olsun canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. bengısucum ellerıne saglık..ben Ufuk'ta görüp çok beğenmiştim fakat yapılış tarzını anlamamıştım:( ama şimdi tekrar okuyunca anladım:P keserken yan olarakmı kestın bengısucum?

    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık ne kadar güzel hoş bir görüntü

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor pasta edasında salata :)) ellerine sağlık çok şık sunum eminim çok lezzetlidir ilk fırsata denenecekler arasına aldım :) teşekkürler ve sevgiler........

    YanıtlaSil
  5. Salihacığım keserken yan olarak kestim,görüntüsü daha güzel oluyor...

    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats