23 Aralık 2009 Çarşamba

Un Helvası





Kızım uzun süredir yazın İstanbul’a gittiğimizde büyük teyzemin yaptığı un helvasından yapmamı istiyordu. Bende annemi arayıp teyzemin helvayı nasıl yaptığını sorup tarifini aldım. Sonuçta kızım tadına bakar bakmaz orada yediğimin aynısı olmuş diyerek aynı akşam neredeyse hepsini bitirdi.



Malzemeler:


  • 1,5 su bardağı un
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı tereyağı

Şerbeti:

  • 1,5 su bardağı su
  • 1 su bardağı şeker
Su ve şekeri bir tencerede kaynatın.







Hazırlanması:

  • Sıvıyağı ve tereyağı teflon bir tavaya alın ve üzerine unu ilave edin.
  • Kısık ateşte unun rengi değişene kadar kavurun.(bu aşamada biraz sabırlı olmanız gerekebilir).
  • Unun rengi istediğiniz kıvama gelince sıcak şerbeti azar azar ilave ederek unu karıştırmaya devam edin.
  • Un şerbetini çekince tavayı ocaktan alın demlenmesi için kapağını kapatın.
  •  İstediğiniz şekli vererek servis edin.
Benden bir not; malzeme miktarını az tutarak helvayı yaptığınız gün tüketin. Hatta bizim gibi ılık hali daha çok hoşunuza gidebilir.

7 yorum:

  1. çok güzel görünüyor.un helvası benimde en sevdiğim tatlılardan.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik Bengisu... Canim öyle istediki, disari cikacak olmasam hemen mutfaga girecegim ama...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    En güzel yorumu kızın yapmış.
    Ellerine sağlık, resimden de anşılıyor, helva nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba arkadaşım bende aranıza döndüm uzun bir aradan sonra girdim birde baktım bloguna Verda Su:) eskilerine gözgezdirdim ve şaşırdım Allah hayırlı evlat nasip etsin inş. ne diyim. adının anlamını merak ettim canım... un helvası bizim evde son zamanlarda sıkça yapılıyor:) ellerine sağlık arkadaşım seninde... Dua ile.

    YanıtlaSil
  5. Ben hiç yapmadım un helvası senin ölçülere göre hemen deneyeceğim ellerine sağlık tarif için teşekkürler.Birazdan çayımın yanıan tat olucak.

    YanıtlaSil
  6. Az önce yaptım senin helvanı dediğim gibi gittim hemen denedim:)
    Cidden ufaklık haklıymış beğenmekte çok güzel oldu yarınki sınavıma çalışırken tat oldu masamda çayımla birliket duruyor:)
    Un helvası denemelerim birkaç kere oldu ama bazen yağlı da olduğu oldu yada çok şekerli bu tam yerinde kafiydi herşey,tekrar tekrar teşekkürler!
    Blogtada değineceğim vakit bulursam yayınlayacağım kek yerine senin helvandan bahsedeceğim:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats