9 Şubat 2010 Salı

Üzümlü – kahveli kurabiye


Sevgili Birsen’in hazırladığı bana ise sadece fotoğraflamanın kaldığı harika bir kurabiye. Kuru üzüm ve kahve ikilisini seviyorsanız mutlaka deneyin…
Malzemeler:

  • 1 yumurta
  • Yarım paket oda sıcaklığında tereyağı
  • Yarım su bardağı pudra şekeri
  • Yarım çay bardağı kuru üzüm
  • Yarım yemek kaşığı granül kahve
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
Hazırlanması:

  • Tereyağı, yumurta ve şekeri iyice karıştırın.
  •  Kabartma tozu ve aldığı kadar un ilave edip üzüm ve kahveyi de ekleyin.
  •  Elinizle şekil verin ve fırın tepsisine dizin.
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.




11 yorum:

  1. Ne iyiymiş bunlar böyle birer sıkımlık, çok sevdim :))
    üzüm ve kahve de çok uyumlu gerçekten eline sağlık Birsen'in..:)

    YanıtlaSil
  2. İlgin bu ikilinin kurabiyesini hiç tatmamıştım.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. çiğ köfte sandım:)ellerine sağlık değişik bir şekil olmuş

    YanıtlaSil
  4. Çok ilginç şekilleri ,ellerinize sağlık kahve bağımlısı birisi olarak çok sevdim tarifi..:)

    iyi haftalar sevgiler

    YanıtlaSil
  5. enfes görünüyor birsen hanimin ellerine seninde resimledigin icin emeklerine saglik sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. selam ☺
    söz konusu kahve olunca ben hiç dayanabilirmiym?:)aslaaa ellerine sağlık arkadaşım görüntü çiğ köfteyi andırsa da kahve kokusu taaa buraya kadar geldi misss mis:)

    YanıtlaSil
  7. Çokkk pratik ve harika bir lezzet...Birsen hanımın ellerine sağlık...
    Sevgiler...

    www.gonuluncelezzetler.com/

    YanıtlaSil
  8. canım ellerine sağlık nefis görünüyor ..sevgiler

    YanıtlaSil
  9. çok farklı bir kurabiyeymiş, ellerinize sağlık canım..kahve ile üzüm de iyi bir ikili olmuşlardır...

    YanıtlaSil
  10. selam bu kurabiyeyi 2 kere yaptım lezzet harika ama hemen yumuşuyor bu problemi nasıl çözerim yardıım

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Gülbeşeker,

    Tarifi denemenize çok sevindim ama sorun çıkmasına üzüldüm.

    Yazıda anlattığım gibi arkadaşımın yaptığı bir kurabiye idi ve ben fotoğraflamıştım.Arkadaşımı arayıp sordum,yağ miktarına göre unun az geldiği ya da fırından iyice pişmeden çıkarıldığı için yumuşayabileceğini söyledi.

    Bizim o gün tadına baktıklarımız yumuşak değildi.Sanırım bu kurabiyeyi kendimin deneyip,özellikle un ölçüsünü not etmem gerekecek:::)))


    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats